Maagdelijkheid iets om trots op te zijn?

Het valt me op het forum heel vaak op in topics als ik ben *leeftijd* en nog steeds maagd. Dat er opmerkingen komen als ‘wat is daar mis mee, daar moet je trots op zijn!1!1’
of ‘beter op je 20e nog maagd zijn dan dat je op je 20e al 10 jongens hebt gehad!!1’
Want dat is natuurlijk de enige andere optie als je al op jongere leeftijd ontmaagd bent!

Anyway, vinden jullie dat maagd zijn iets is om trots op te zijn en is dat/ben je dan beter dan iemand die op jonge leeftijd ontmaagd is?

Het is maar seks.

Nee, ik vind maagd zijn of ontmaagd zijn niet iets om trots op te zijn. Niks speciaals.

Ik vind dat

• er überhaupt veel te veel drama gemaakt wordt rondom het hele idee van (geen) seks
  • wat jij op seksueel gebied doet, je eigen zaak is (en die van je partner(s))
  • jouw seksuele activiteiten niks toevoegen of afnemen van jouw persoonlijke waarde.

(en sorry als dit crappy verwoord is, maar ik ben wat moe :’)

Ik vind het niet iets om specifiek trots op te zijn, maar ook niet iets om je voor te hoeven schamen.

Helemaal mee eens. Ieder zijn voorkeur en manier van met seks omgaan.

Helemaal mee eens.

iedereen mag zelf weten waneer die er zin in heeft haha. boeit de leeftijd nou . ik ben ook heel vroeg geweest , iedereen lekker eigen keus

Dit. Wel vind ik op zich dat je er trots op mag zijn als je maagd moet blijven voor je geloof en dit alhoewel je wel seks wilt, het niet doet.

ik denk dat mensen dat zeggen omdat er zoveel sletjes zijn die op hun 20ste al 935939 jongens in hun hebben gehad.

moeten ze zelf weten maar ik heb dan inderdaad meer respect voor iemand die wacht tot ze echt verliefd en een goede relatie heeft met een jongen, dan een meisje die zich na het feesten laat neuken door jantje of pietje. is toch ook niet leuk om als sletje bekend te staan? althans lijkt mij dan. 't zelfde geldt voor jongens die zoveel meisjes neuken en zo trots zijn. ik ken ook zo’n meisje waar ik wel goede vriendinnen mee was, ze was zo wanhopig voor aandacht maar echt wanhopig, dat ze daar heel makkelijk mee omging. maar niet omdat ze gewoon zin had in seks, maar omdat ze zo naar die aandacht hunkerde die ze anders niet kreeg thuis enz. vond ik alleen maar zielig.

maar hee dat is ieders eigen mening niet haten

Ja maar je weet toch ook wel dat er tussen maagd zijn en een slet zijn een enorm groot grijs gebied zit?

ontmaagd zijn staat niet gelijk aan een enorme slet zijn

nee dat is waar maar ik heb het over sletjes nu

als je gewoon op je 20e een paar lange relaties had en daarmee seks had en dus ontmaagd bent vind ik zeker geen slet.

maar ik snap mensen gewoon echt niet die zich iedere week of iedere maand door iemand laten neuken, meestal na een feest ofzo. ik zou me echt vies voelen maarja dat ben ik

Maar seks hoeft niet voor één persoon te zijn, toch? Seks is helemaal niet zo bijzonder. Er wordt altijd veel te hectisch over gedaan.

maar dat is jouw mening toch? ik vind seks wel bijzonder, jij niet. dat is prima, maar iedereen denkt daar anders over

Ja maar wacht, wie heeft dat bepaald? Je kan niet zeggen dat het niet bijzonder IS, wel dat je het niet bijzonder VINDT.