MA portfolio

Haai:)

Ik wil naar het MA in Amsterdam, (naar de afdeling Grafisch)…maar nu ben ik dus bezig met een portfolio, ik heb veel schetsjes, 3 opdrachten van school bij tekenen, mijn sector werkstuk, ik heb veel gedaan met tekstjes en letters, ik heb foto’s bewerkt, een persoonlijk verslag, en foto’s van mijn 3d werk! dat zijn ongeveer 5 foto’s. Ook heb ik bij alles wat ik gemaakt heb uitleg. ik zal binenkort ook foto’s plaatsen, maar ik heb de 24e al een gesprek! en ik heb het gevoel dat ik nog niet genoeg heb!. Hebben jullie misschien nog wat leuke ideeën?

xxx

Niemand??:frowning_face:

up

ik zit ook op die school op de opleiding grafische vormgeving
maar ik denk dat je map wel goed er uit zie
hoe je het zo verteld =)!

Laat eens wat zien zou ik zeggen! :slightly_smiling_face:

Ah daar wil ik ook op!
maar ik ben er nogsteeds niet uit… (welk sector) :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik zit in het 2de jaar grafisch.

Je hoeft echt niet uitleg neer te zetten bij je werk. Dan heb je straks niks meer te vertellen over je werk als ze er naar vragen.

Opzich maakt je portfolio niet eens zo veel uit. Laat vooral zien dat je enthousiast bent en wil gaan leren. Zorg dus ook dat je je werk kunt toelichten, en als er gevraagd wordt met waarom dit lettertype nooit antwoorden met “oh dat vond ik wel leuk eruit zien” e.d.

Echt intake is een piece of cake. Niks om bang voor te zijn ofzo.

ik heb 26e intake gesprek bij MA ook voor grafisch.
en ik ben ook echt bang dat ik veel te weinig heb…

Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet!

@ Danou: ik heb bij mijn werk gewoon neergezet waarom ik iets zo heb gedaan etc… Wel handig van dat lettertyp idd!.. Heb ik noooit bij nagedacht:O

@ Wen_Die hoe ziet jou portfolio eruit? Wil je foto’s maken??

mijn werk licht op school…! ik ga er morgen foto’s van maken!, die zet ik er Donderdag dan pas op!.
xx

geen tips maar wel succes! wil daar later miss ook wel naartoe

ik had veel minder voor die school.
het gaat niet om de hoeveelheid maar of het der grafisch der een beetje goed uit ziet. Hebben ze geen aanmeldingsopdracht meer dan?

Ik heb ook vorig jaar een intake gehad op het MA… ze vonden dat ik hele mooie dingen maakte en zeker talent had maar dat ik nog moest leren om uit te leggen waarom ik dingen vind/doe/denk als i kdat zou doen zou ik dit jaar zeker aangenomen worden zeiden ze. maar goed wat ik je dus wil meegeven:

Bij mijn intake ze vroegen steeds bijv bij een tekening, waarom heb je deze kleuren gebruikt. Bij een design waarom heb je deze lettertype gebruikt. Waar haalde je hierbij inspiratie vandaan…
En ze vroegen wat is je lievelings film, waarom… wat is je lievelingsliedje, waarom…
En op al die vragen was ik nog niet echt voorbereid ik was nooit echt bewust van waarom ik iets maakte of waar ik me inspiratie vandaan haalde.
Dus misschien is het goed om daar over na te denken en dan bijv als je iets laat zien je kan vertellen van hoe je erop kwam om dat te gaan maken enzo…

Wat is het MA? Hbo of mbo?
Ik ben namelijk toegelaten op het hbo (WDKA in Rotterdam), maar ik weet niet of je dan iets aan mijn ‘ervaringen’ hebt. :stuck_out_tongue:

At llisArt MA = Media college is mbo (hete vroeger grafisch lyceum). je heb de opleidingen, grafisch, media managemet, AV, Theater, Theatertechniek, gamedisigne en nog meer.

At ClassyC Wtf wat voorn vragen kreeg jij. Ik kreeg alleen maar hallo laat je werk maar zien, oh mooi je kan weer gaan. 3 weken later brief aangenomen.
Ze vroeg wel aan me wat vind je van die poster enzo, toen heb ik blijkbaar goed antwoord gegeven. Maar mediacollege moet niet zo streng doen, zo goed is die grafische opleiding nou ook weer niet. Zit nu in mn stage jaar en heb in dat jaar veel meer geleerd dan 2 jaar op die school

heel erg maar ben de foto’s vergeten!

okee. ja nou ik ben dus best zenuwachtig voor al die vragen enzo!, jullie helpen me wel enorm! nu ik een beetje weet wat me gevraagd word, kan ik me daar in ieder geval goed op voordbereiden!

kus

Je hoeft echt niet zenuwachtig te zijn hoor
Vertell je verhaal bij je tekeningen wees enthausiast laat zien hoe graag je het wil dan weet ik zeker dat je toegelaten word.

bij mij ging het vorig jaar ook vet lekker ik was vet zenuwachtig maar achteraf viel alles harstike mee dus je hoeft je echt niet druk te maken hoor
je krijgt echt niet super moeilijke vragen