M&O uitleg.

olaaa,
ik wil misschien m&o kiezen bij het pakket EM. Maar ik twijfel dus heel erg. Leraren zeggen verschillende dingen. De ene zegt: ja boekhouding, administratie etc. Heeft iemand M&O in zijn pakket of heeft het gehad en zou mij kunnen vertellen wat je allemaal krijgt in de lessen en wat het precies inhoudt?

alvast bedankt ! x

ik volg dit ook gelijk! ik moet dit ook kiezen en ik twijfel heel erg (:

Ik heb M&O gehad en ik vond het een erg leuk en interessant vak.
Je leert balansen en winst&verliesrekeningen opstellen en leert vooral de belangrijke dingen binnen bedrijven. Ook hoe eenmanszaken, bv’s, nv’s enz werken. En je leert ook over marketing.
Als je later een economische studie wil doen, is het zeker een aanrader!!

Dit, maar ik moet zeggen dat ik het altijd heel veel op gewone economie vond lijken. Je gaat er alleen wat dieper op in voor mijn gevoel. Maar ik bedoel dan niet zo zeer economie op de middelbare maar op het mbo (wat ik in ieder geval heb gehad op het mbo)

Het gaat over balansen en over hoe eigen vermogen verdeeld is, hypotheek rekenen enzo.

Bedrijfseconomie en boekhouding ja.

Als je van plan bent een economische opleiding te volgen, aan m&o heb je meer dan economie. Lekker veel herhaling op mijn opleiding nu. :’)

Ik heb C&M met M&O en WisA simpelweg omdat je aan M&O meer hebt (althans mijn decaan) bij een economische opleiding.

Ik vind het een makkelijk vak, veel theorie (verschil nv/bv) en de ‘rekendingen’ zijn net puzzeltjes (dus geen ingewikkelde berekeningen, maar meer kunnen onderscheiden welke info wel en niet belangrijk is (FIFO/LIFO, uitstaande aandelenvermogens berekenen, nominale waarden blaba)

Bij mij was het gewoon boekhouden inderdaad. Best wel nuttig, maar niet zo spannend als ‘management en organisatie’ klinkt haha… Je kon er wel hele leuke profielwerkstuk dingen mee kiezen, zoals het organiseren van een feest en zo.

bedankt voor het reageren iedereen! Meer info altijd welkom :wink:

Je moet je niet vergissen in m&o!

Het is best wel een pittig vak en veel mensen hebben hier moeite mee. Dat het veel theorie is, is niet waar (althans; in je boek staat heel veel, maar op bv je eindexamens staan heeeel weinig theorie vragen).
Het is heel veel rekenen en inzicht hebben. Als je hier goed in bent en het interessant vindt is het wel aan te raden. Maar het is geen vak wat je ‘even’ doet (voor de meeste mensen dan, uitzonderingen zijn er altijd).

Ik heb ook m&o, en idd je moet je er niet in vergissen. Bij mij is het veel theorie en ook rekengedeeltes. Als je de rekengedeeltes snapt is het goed te doen, de theorie is natuurlijk gewoon een kwestie van leren. Mij gaat het soms wel goed af, maar soms haal ik ook echt gewoon een dikke onvoldoende. Gelukkig hebben we daar de herkansingen voor! :slightly_smiling_face:
Ik zelf, vind m&o wel leuker dan economie. Ik denk dat m&o meer binnen organisaties is, en economie echt de hele economie.

Dit, alleen sta ik nu een 9 voor M&O :slightly_smiling_face:

AFRADER ECHT! saaiste kut vak die ik ooit gekozen heb, baal er zo van! Alleen maar oersaaie theorie leren en daar komt ook nog eens bij dat het voor geen enkele studie een ‘’ must ‘’ is. Dit is niet per c een feit, dit is mijn mening.
X