m&o of maw op het vwo

Ik zit nu in 5havo en heb een e&m profiel met duits en aardrijkskunde. Ik wil heel graag na de havo verder gaan met het vwo, daarvoor moet ik wel een extra vak kiezen. De keuzes tussen vakken die ik kan maken: aardrijkskunde, m&o en maw. In de derde twijfelde ik heel erg of ik filosofie of aardrijkskunde moest kiezen, ik ben ook naar veel docenten die weten dat ik vwo wil doen na de havo om advies gaan vragen en geen van hun heeft mij verteld dat ik op het vwo maar uit 3 vakken kon kiezen, als ik dat had geweten had ik toen sowieso voor filosofie gekozen en op het vwo voor aardrijkskunde maar goed ik kan de tijd niet terug draaien. Ik kan nu dus eigenlijk alleen tussen m&o en maw kiezen. In de derde klas ben ik ook naar een proeflesje m&o en maw geweest. Ik vond het allebei eigenlijk erg interessant, toen ik op de basisschool zat wist ik al dat ik wat met economie wilde doen. Ik hoor alleen veel verhalen van mensen dat m&o erg lastig en veel is maar ook dat maw erg veel leerstof heeft… Ik heb al maatschappijleer gehad, ik vond dat op zich niet heel erg maar ook niet heel interessant, vooral toen we het over het bestuur en parlement hadden vond ik het heeeel erg saai. Waarschijnlijk wil ik later of international business&management of psychologie studeren. M&O is sowieso handiger voor international business&management maar maw is dan weer handig voor psychologie.
Oke sorry voor dit onzin verhaal. Mijn vraag is dus: hebben mensen ervaring met maw of m&o op het vwo?

Ik heb zelf M&O gedaan en vond dit zelf erg goed te doen. Ik weet niet of je een beetje goed bent in economie of wiskunde? Als je dat redelijk kan dan is M&O prima te doen.
Maatschappijwetenschappen is gewoon veel leren, maar dat kan in principe iedereen.