M´n vriend doet raar

Lieve meiden,
Mijn vriend deed vanmiddag echt raar. Ik heb sinds een paar weken een baantje voor in het weekend en aangezien wij elkaar juist in het weekend zien vind hij het soms niet leuk als ik heel veel moet werken. Vanmiddag vertelde ik hem dat ik aankomend weekend echt het hele weekend moet werken + koopzondag… tot mijn verbazing reageerde hij heel nuchter en zij dat ie het wel fijn vond dat hij zijn vakantie zelf in kon plannen en dat hij toch af wilde spreken met vrienden enzo… Oke, fijn dacht ik, dat is alleen maar mooi… Ik slaap altijd echt elke weekend bij hem, vrijdags ga ik naar hem toe en zondagavond ga ik naar huis.
Aangezien mijn baantje 35 minuten fietsen van mijn huis vandaan is, en van zijn huis 10 minuten, vind ik het wel fijn als ik gewoon bij hem kan slapen dat scheelt wat dat betreft ook veel tijd voor mij.

Vanmiddag vroeg ik hem ook of ik vanavond misschien al naar hem toe mag omdat ik ontzettende bonje met mijn ouders weer heb (ik heb echt 2/3 keer in de week hele heftige ruzie met mijn ouders). Hij zei: ‘Dat heeft niet echt zin want morgen moet je toch weer naar huis.’

Dus ik vroeg:‘Hoezo? Ik kan toch bij je blijven slapen? :slightly_smiling_face:
Hij:‘Nee heeft geen zin, jij moet de hele weekend werken dus ik zie je toch nauwelijks’
Dat vond ik zo’n raar argument. Ten eerste is het JUIST makkelijker voor mij om bij hem te slapen dat scheelt me een half uur naar het werk. Ten tweede, zo zien we elkaar helemaal niet en als ik bij hem kan slapen zien we elkaar s’avonds en s’ochtends lekker ontbijten, plus lekker bij elkaar slapen. Van de week was ie nog zo aan het slijmen dat hij me miste en dat hij wilde dat ik bij hem kom slapen. En nu wilt ie het ineens niet.

Zondag avond gaan we naar een feest in mijn dorp. Ik weet het, het is heel flauw maar ik reageerde:‘Oke, ga je zondag na t feest ook naar huis?’
Ik meende het natuurlijk niet, maar zo deed hij ook bij mij zegmaar dus ik wilde gewoon flauw terug doen. Waarop hij zei: ‘Ik hoef je maandag ook niet te zien.’
En later zei hij nog ‘Ik heb gewoon geen zin in jou’
En hij zei nog ‘Het heeft geen zin om bij mij te slapen want je hebt ook bonje met mij’
Wtf, waar slaat dit ineens op? Ik praat nu trouwens sinds 17:55 niet meer met hem, dat is het laatste berichtje dat wij elkaar gestuurd hebben. Normaal ben ik de gene die altijd het initiatief neem om het goed te maken. Ik vind gewoon dat hij nu naar míj toe moet komen om het goed te maken, alleen mijn vriend is eigenwijs genoeg om mij gewoon volkomen te negeren. En ik kan dat niet, ik móet hem gewoon bellen/ appen of wat dan ook… :frowning_face:

Oh euh ja en hij zei nog… ‘Ik heb soms gewoon ff geen behoefte aan jou, dat heb je in een lange relatie’

Uitmaken?

Vind t eigenlijk echt lullig dat hij zo tegen je doet…Ik snap je drang om hem iets te sturen, zelf initiatief te nemen om jet
goed te maken…Maar dat is al niet goed.
Laat je vriend eens een x het goed maken! Praat er sowieso over hoe jij het ervaart…Dan moet het wel goed komen :slightly_smiling_face:
En anders misschien overwegen om t uit te maken als het niets verandert na een lange periode nadat jullie gepraat hebben.
Want dit verdien je ook niet

Waar slaat dit nou weer op? Sorry ik waardeer hulp heel erg maar dit vind ik echt niet leuk wat je nu doet ;/

Het blijkt dat hij het duidelijk niet leuk vindt dat hij je niet vaak ziet. Ik begrijp dan ook enigszins waarom hij zo reageert.
Misschien is het verstandig om beter planningen te maken? Bv in de vakantie hoe vaak jullie elkaar dan zien?
Niet kinderachtig expres niet tegen elkaar gaan praten, dat maakt het alleen maar erger. (believe me)

Anders bel je hem ff? Kun je horen wat hem dwars zit en dat je wilt dat t goed komt. :wink:

Bedankt voor je reactie! Je kan wel gelijk hebben… maar het is eigenlijk sinds 2 weken dat ik dat baantje heb, plus ik snap niet waarom ik dan niet mag slapen omdat ik hem dan gewoon savonds nog kan zien en bij elkaar slapen, en samen ontbijten etc…
Ja ik zou hem heel graag willen bellen maar ik heb dat vaker gedaan op zo’n moment en ik weet precies hoe hij gaat reageren. Hij neemt heel chagrijnig op en gaat heel kortaf praten. Dus dat is denk ik ook niet echt een optie.

Dat is wel zo. Het kan heel hard klinken, maar het is wel zo. Niet iedereen heeft altijd zin in z’n liefje en daar moet je maar mee leven. Als hij dit heel vaak heeft dan moet je hem maar eens vragen of hij nog wel iets met jou wilt hebben.

Klopt, dit kan ik wel begrijpen. Ik heb ook niet altijd evenveel zin om bij mijn vriend te zijn hoor. Vooral op zondag vind ik het wel best om weer naar huis te gaan. Het kwam alleen wel hard aan. Ik heb nog een hotel geboekt voor ons voor aanstaande woensdag omdat hij afgelopen maandag jarig is geweest… hoop dat z’n humeur dan beter is. Bedankt voor je tip, ik ga het hem vragen.

Nja, persoonlijk vind ik het nooit leuk als mn vriend heel laat bij mij komt 's avonds. Net alsof ie dan voor één ding komt (als je begrijpt wat ik bedoel haha). Het is iig wel goed dat je probeert met een oplossing te komen alleen ziet hij dat niet zo denk ik.
Ff lief appje sturen en dan blijft hij vast niet meer koppig.
Mannen zijn eenmaal moeilijk te begrijpen…

Mannen zijn zo moeilijk te begrijpen inderdaad, ik heb thuis zelfs een handleiding over mannen ‘Waarom hij doet wat hij doet’ dat is echt een heel leerzaam boek haha :stuck_out_tongue:
Ik heb hem trouwens gevraagd of hij vaak heeft dat ie geen behoefte aan mij heeft toen reageerde hij met ‘Soms’

Ik heb ook zo’n soort boek (“vrijen met een man, kan dat dan?”, gejat van m’n moeder) in m’n boekenkast. Ik denk dat ik hem in de vakantie ga lezen zodat ik mezelf en de rest op het forum beter advies kan geven :slightly_smiling_face: .
En dat hij soms geen behoefde aan je heeft kan ik me wat bij voorstellen hoor, zoals ik al zei is het heel normaal om niet altijd maar te verlangen naar je wederhelft.

aaah geef me die boekennnnnnnnnnnnnnn

Hij zegt nu: ‘Nouja geen behoefte… soms is het gewoon saai…’

Vraag wat hij saai vindt als jullie bij elkaar zijn?

Pff heb hem net aan de telefoon gehad. Hij zei dat de spanning gewoon weg is zegmaar…
En ineens uit het niets hing hij op. Dus ik hem allemaal appjes sturen en hem proberen te bellen maar ik kreeg hem maar niet aan de lijn dus ik raakte al helemaal in paniek. Ik naar z’n huistelefoon bellen kreeg ik z’n vader aan de lijn en hij de telefoon aan mn vriend geven dus ik vragen wat er gebeurde zegt ie ‘gewoon… had niet zoveel zin om te bellen’

*&*^*^%(&^$% klojo

Ohja, en hij vroeg net ineens of ik misschien nog bij hem wilde komen want hij ‘mist’ me… dus ik zei, daar had je eerder mee aan moeten komen want nu kom ik niet meer bij je vanavond nog. Zegt ie ‘nee laat maar vergeet wat ik gezegd heb’

wtfffff?

aw, volgens vindt hij je wel echt leuk hoor. Klinkt alsof ie last heeft van onzekerheid.
en wat bedoelt hij met spanning? (als je al aan seks doet, ff leuk pakje kopen en klaar :wink: )

Het komt op mij over alsof hij gewoon boos is en hem dus wat dwars zit.
Ik denk dat hij er gewoon niet zo goed over kan praten.
Dus ik denk dat je het het beste een beetje rust kan geven en daarna rustig met hem gaan praten.

Als mijn vriend boos is haalt hij er vaak ook van alles bij wat er niks mee te maken heeft en wat hem eigenlijk helemaal niet dwars zit, gewoon omdat hij niet goed kan praten dan over wat hem daadwerkelijk dwars zit.
Tuurlijk weet ik het niet zeker hoe het bij hem zit maar het komt niet op mij over alsof hij je niet meer ziet zitten en het uit wil maken.