M’n ex zoekt contact

Oké laat ik beginnen bij het begin.

2 jaar terug had ik een ex, we hebben het 2x geprobeerd maar beide keren was het niet het juiste moment om een relatie te hebben.
Hij moest naar Australië toe om zichzelf terug te vinden.

Af en toe nog wel contact gehad erna.
Maar telkens beide niet doorgezet.

Nu heb ik een relatie van 3 maand met echt een lieve jongen! Hij doet echt alles wat je hartje maar kan wensen.

Nu is het zo. Sinds 3 dagen geleden stuurde mijn ex mij een berichtje met hoe het ging. Ook verteld dat ik een relatie had etc, maar voelde gelijk goed om hem weer te spreken en was ook blij om hem weer te spreken.

Nu heb ik vandaag met hem afgesproken om bij te kletsen. Mijn vriend is hier van op de hoogte ! Heb niks achter zijn rug om gedaan.!

Maar na vandaag merk ik dat ik echt nog overduidelijk gevoelens heb voor hem. En ik denk hij ook voor mij. Heb het daar niet persoonlijk mee over gehad. Maar voelde gelijk alsof we elkaar gister nog hadden gezien en nooit gestopt zijn om elkaar te zien. We hebben de relatie ook nooit echt af kunnen sluiten want beiden zoeken telkens nog contact met elkaar

Ik weet dus echt niet wat ik moet doen :sob:
Moet ik het contact officieel verbreken met mijn ex, of moet ik kijken of ik wel met hem verder kan gaan?

Ik ben radeloos.
Het ging goed met relatie tot m’n ex contact zocht en nu is alles zo overhoop gegooid :sob:

Laat je ex gaan. Is niks voor niks ex.

2 likes

Heel lastig. Maar ik denk altijd, als je echt bij elkaar wilt zijn is er altijd wel een manier. En het is al 2x uitgegaan. Waarom zou het nu wel werken? En wil je echt riskeren om nog een poging te doen en dat ie het straks weer uitmaakt omdat het niet uitkomt? Denk na wat je liever wilt, maar ook wat realistischer is op de lange termijn. Als je de keuze maakt, maak hem dan wel echt definitief. Hou niet 1 van de 2 aan het lijntje.

1 like

Heel lastig

Ik vind het lastig om te oordelen maar, het is niet voor niks uitgegaan.

Lastig. Meer zeggen dat het niet voor niks is uit gegaan, maar bij mij is het ook 2x niet het juiste moment geweest, maar we zijn nu bijna 2 jaar samen.
Het verschil is nu dat jij op dit moment al een vriend hebt. Beetje lullig als je hem verlaat, omdat je ex nu toevallig een berichtje stuurt

Heyy, je zit in een lastige situatie, maar hopelijk heb je hier wat aan. Zelf weet ik niet om welke redenen het 2 keer uit is gegaan, maar het lijkt me niet voor niets. Je hebt nu een nieuwe relatie, heb je ook gevoelens voor je vriend of alleen maar voor je ex? Als je het met je vriend uit zou maken, zou je dan meteen met je ex verder gaan? Dat kan heel pijnlijk zijn voor je vriend. Ik weet niet of je een toekomst met hem wil plannen of dat je dat nog te snel vind. Hierbij denk ik ook een beetje aan je onbekende leeftijd, dus dat is lastig. Persoonlijk zou ik niet weer terug gaan naar je ex, maar je moet zelf uiteindelijk de keuze maken. Praat er met je ouders of iemand anders over. Je hoeft niet gelijk een keuze te maken. Je kunt hem ook nog een poosje laten wachten, omdat hij zijn gevoelens nog niet heeft besproken. Als hij iets voor je voelt, moet hij dat Misschien eerst zeggen, daarna jij pas. Stel je voor dat je zijn signalen verkeerd geïnterpreteerd hebt en dat hij niks voor jou voelt. Als je dan je relatie met je vriend beïndigt en je ex je toch niet ziet zitten, is je relatie voor niks beïndigd.
Bedenk voor jezelf of je nog gevoelens hebt voor je vriend, dat is ook belangrijk!
Heel veel sterkte hoor, lijkt me heel lastig!

Ben het met de anderen eens

Vraag jezelf af:

• wat vind ik zo leuk aan mijn huidige vriend?
  • zijn er dingen die mijn ex misschien heeft en mijn huidige vriend niet?
  • hoe belangrijk zijn die dingen?

Op basis van je verhaal zou ik zeggen: maak geen overhaaste beslissingen en bespreek het met iemand die je goed kent (je ouders, je vriendinnen enz.)