Lymfeklieren?

Hoi dames!

Ik had eigenlijk een vraagje.

Ik loop al twee maanden te kloten met mijn lymfeklier dat ongeveer bij mijn hals en ten hoogte van mijn sleutelbeen zit. Nu ben ik 3x bij de huisarts geweest, inmiddels heb ik twee keer bloed laten prikken maar mijn huisarts heeft niets geks gevonden, maar ook sloot de huisarts de ziekte van Pfeiffer uit, omdat ik deze blijkbaar al gehad zou hebben (waar ik niets van af weet, maar goed). Maar toch zitten die zwellingen nog bij mijn sleutelbeen en zijn ze in totaal net zo groot als een gebalde kindervuist. Inmiddels ben ik doorgestuurd naar de KNO arts. Hij heeft mij een kuur voorgeschreven voor het geval een infectie is, heeft alweer een bloed onderzoek gedaan en nu wilt hij van de week door de radioloog een halspunctie laten doen.

Nu vraag ik me af of iemand ook ervaring heeft met deze situatie. Gek genoeg heb ik het maar aan een kant, voelt het lastig en irritant aan… Maar echt pijn is het niet. Gewoon een irritante pijn die ik heb als ik sport of als ik er op lig.

Nu mijn tweede vraag; heeft iemand ook ervaring met een halspunctie? Ik vind het allemaal maar een heel eng idee. Vooral omdat het ook echt overkwam van dat ik ‘5 september terug moest komen want dan kreeg ik de uitslag.’ Brrrr… Kippenvel krijg ik er van.

Maar in ieder geval; bedankt voor het lezen en eventueel reageren!

Geen ervaringen mee. Maar ben je bang dat die halspunctie pijn gaat doen? Want volgens mij word je plaatselijk verdoofd.

Ik denk zelf dat ik bang ben voor het idee van; Shit een halspunctie… Straks komt er iets ernstigs uit… Maar ik heb echt geen ervaring ermee.

Nee, ik heb hier geen ervaring mee. In ieder geval sterkte, hopen dat het niks ernstigs is!

Het enige advies wat ik je kan geven is te relativeren. Er zijn twee mogelijkheden.

1. Er komt niets ernstigs uit.
  2. Er komt iets ernstigs uit.
    En je druk gaan zitten maken heeft geen invloed op de uitslag. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik ook wel. Maar je zult toch echt af moeten wachten.

Veel succes.

Het is niet dat ik me nu druk maak, maar ik denk volgende week juist wel. Maar ik vroeg me af wie er bv ook ooit halspunctie heeft gehad?