Lush UK gehackt

Heei allemaal…,
ik weet niet of jullie het al weten,
maar ik kon er niks over vinden in dit forum.
De site van Lush UK is gehackt,
van 4 oktober ot 20 januari!
Dus als je in die periode besteld hebt,
kan je creditcard gehacket zijn!
Zie het onderstaande mailtje wat ik kreeg:

-----

Dear Customer

We would like to draw your attention to the statement below, as we believe you placed an order with us during the affected period. We are keen for customers not to have their credit cards used fraudulently, so urge you to contact your bank.

Thank you for your past custom, we really appreciate all the support you give - especially at this time whilst we are under attack.

Everyone at Lush xx

********************************************************************************

Our website has been the victim of hackers.

24 hour security monitoring has shown us that we are still being targeted and there are continuing attempts to re-enter.

We refuse to put our customers at risk of another entry - so have decided to completely retire this version of our website.

For complete ease of mind, we would like all customers that placed ONLINE orders with us between 4th Oct 2010 and today, 20th Jan 2011, to contact their banks for advice as their card details may have been compromised.

We Believe hacking is a serious crime which steals large amounts of money and disrupts the lives of cardholders.
We Believe that hacking erodes the trust between businesses and their customers and creates a climate of fear around online ordering.
We Believe in working with police and banks to do all we can to bring this branch of organised crime to justice.

A completely separate, temporary website will be launched in a few days - initially taking PayPal payments only.

Meanwhile we would be delighted to serve you in our shops or take your order at our Mail Order Phone Room. Both of which have not been affected by this crisis since the credit card terminals are directly linked to the banks only and are not internet based.

We would like to thank all our customers for standing shoulder to shoulder with us whilst we have shared being victims of this crime.

Mail Order Phones are open:
Mon - Fri 8am to 9pm
Sat 9am to 5pm
Sun 10am to 4pm

Tel: 01202 668545

Ik baaal er echt heeel erg van, ik mocht na heel lang smeken de creditcard van mijn moeder gebruiken, en dan gebeurt er zoiets.!
Ik durf het haar echt niet te vertellen…

Hoezo niet? Het is toch niet jouw schuld dat hun site ineens gehackt is? Bovendien is als je iets met een creditcard betaald verzekerd totdat het aankomt, dus je kan je geld terugkrijgen.

Nee maar er kan wel iets met de creditcard van haar moeder zijn.

Tsja, is toch beter als ze het snel weet. Kan ze nog maatregelen nemen misschien.

Het gaat erom dat die hackers waarschijnlijk de creditcard gegevens van haar moeder hebben en daar dus een hoop geld af kunnen halen…

Maare, je kunt het je moeder beter zo snel mogelijk vertellen! Wat denk je dat ze erger vindt… Als jij het niet zegt en die hackers dus ongestoord al het geld van je moeder kunnen jatten zonder dat zij daar iets van weet en er dus niets aan kan doen?? En zij straks dus met een schuld zit.

Of dat jij het haar nu vertelt, ze misschien een beetje boos wordt en er direct iets aan kan doen, zodat haar tenminste niet weet ik hoeveel geld afgenomen wordt??

Ja, ik ga het haar wel vertellen denk ik, moet ook wel idd.
Maar mijn moeder heeft echt zoveel nare dingen meegemaakt de laatste tijd.
En zoveeel stress van allerei dingen die ze nog moet regelen.
Als er dan ook nog zoiets bij komt…

En toen ik haar creditcard wou lenen, zei ze echt dat ze hel liever niet had,
maar uiteindelijk heb ik haar toch overgehaald toen…
Alsof ze al een voorgevoel had ofzo…

Nou beter dat ze het nu weet en oplost dan dat ze bakken met geld verliest omdat jij niks zegt, lijkt me.

Je krijgt pas echt een rotgevoel als ze er zelf achter komt.

oej, ben ik even blij dat ik daar niet heb besteld

Ik kreeg dat mailtje ook net en ik wist echt niet dat zo’n site zo makkelijk gehackt kan worden. En ik vind het echt stom voor mijn vader dat ie een keer zijn creditcard aan me uitleend en dat er dan meteen zoiets gebeurt en hij nu weer op moet letten dat er niets van zijn rekening wordt afgeschreven.

Ik heb meerdere keren besteld met mijn vader’s creditcard. Er zijn nu nog geen rare betalingen gemaakt gelukkig, maar ik denk niet dat ik hem nog een keer mag lenen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Mijn moeder gaat vanavond een nieuwe creditcard aanvragen. Het voordeel is wel dat ze nu overgaan op paypal dus mensen zonder creditcard kunnen nu ook bestellen :slightly_smiling_face:

Geluk bij een ongeluk dat ze naar paypal overgaan. :v

Ah dat is naar. Maar zou wel fijn zijn als ze overgaan op paypal, dan kan ik toch nog bestellen :blush:

gewoon eerlijk zeggen.
Ze kan het daarna in de gaten houden of er geen geld vanaf wordt geschreven. Zo ja moet ze meteen het nr van de creditcard bellen zeggen dat er onterecht geld is afgehouden en dan lossen ze het op en krijgt ze dr geld terug en een nieuwe kaart.
Wij hebben het ook eens gehad en kwam gewoon goed.

Bedankt voor alle reacties!! Ik heb het nog steeds niet durfen vertellen, maar ik ga het wel echt vertellen, het moet idd wel! Zijn er mensen die het al verteld hebben aan haar ouders? En hoe?

Edit:
Ik heb het verteld :slightly_smiling_face:
Ben zo opgelucht!Mijn moeder was helemaal niet boos, ze heeft meteen gekeken, maar er zijn geen rare bedragen afgehaald… Moet die dan eigenlijk nog steeds geblokkeerd worden?

Ik heb het ook gewoon verteld en mn vader werd niet boos ofzo. We wilden de creditcard eerst niet laten blokkeren maar toen belde de bank zelf op dat het beter was om hem te laten blokkeren. Alle banken weten ervanaf en sommige banken bellen nu dus ook de mensen op die bij lush besteld hebben.