Lush Henna haar verven?

```html
Hoi,
ik kwam op het idee om mijn haar met henna te verven. Na wat opgezocht te hebben, merk ik dat veel mensen tevreden zijn over de hennablokjes van Lush. Maar ik heb nog enkele vragen.

1. Hoeveel kost het? (per blokje/reep?)
  2. Hoelang moet je het er best laten inzitten (meningen verschillen hierover, van 1uur tot een hele nacht…)
  3. Iemand foto’s van de kleur die ze bereikt hebben? Want ik weet niet goed welke kleur ik moet nemen. Ik heb het liefst gewoon een mooie bruine kleur zonder al te veel rood in (heb door chemische haarkleuringen steeds een rode gloed die terugkomt die me echt niet staat).
    Ik wil ongeveer een kleur zoals deze:

Photobucket

Photobucket

```

Kijk even op www.lush.nl voor de prijzen en wat algemene info (:

Denk wel goed na over henna want je kan er niet meer overheen verven!

Alle info waar je om vraagt staat gewoon op de site, kijk op het lush forum om reviews te zien. :slightly_smiling_face:

Ik heb me haar geverfd met henna van Lush.
Ik heb het wel gebruikt om mn haar een boost te geven, niet om het te kleuren, dus ik heb Caca brun gebruikt omdat deze het dichtst bij mijn eigen haarkleur kwam.
Ik heb er koffie bij gedaan om het wat extra bruin uit te laten komen.
Ik heb de henna denk ik 1-2 uur in mn haar laten zitten.
Als je geen rode gloed wilt(zoals ik), moet je het niet inwikkelen met folie, maar gewoon zo laten zitten.

Mijn familie zag trouwens wel dat ik mn haar geverfd had, dus schijnbaar was het wel net een tikje donkerder dan mijn eigen haarkleur :stuck_out_tongue:

komt het dan in de buurt van die kleur die ik bovenaan heb gepost? caca brun met wat koffie? en hoeveel blokjes heb je ongeveer nodig voor haar tot bijna aan je bh bandje (heb niet erg dik haar ofzo)…

“mooie bruine kleur zonder al te veel rood in”

Hoezo denk je dan aan henna? Henna heeft altijd een soortvan rode gloed. Tenzij er allerlei dingen zijn ingegooid, maar dan kan je evengoed toch chemisch gaan verven?

Ik zou het niet doen…Henna is permanent.

1. Je kan het maar per reep kopen, en een reep bevat zes blokjes. De precieze prijs weet ik niet, maar het staat duidelijk op hun online shop. Ik denk rond de 15 euro.
  2. De verkoopster van de Lush store in Pisa zei tegen mij dat het er twee uur moest blijven inzitten. Langer mag nog altijd, maar twee uur is toch wel een minimum.
  3. Ik ben vergeten hoe de kleur heet die ik gekocht heb (ik heb hem ook gekocht in Italië, dus daar gebruiken ze andere namen). Ik heb donkerbruin haar, maar nu ook weer niet héél donker. Het was de bedoeling om een lichte rode schijn te hebben, maar je ziet geen kleurverschil bij mij.

Voor meer info moet je eens googlen op “beautylab henna” en je vindt er een stuk of drie artikels over die ik zelf wel handig vond. Ook Mascha van Beautygloss’ artikels waren handig.

Oeh vet.

Ja, heb nu momenteel wel ‘kleurspoelingen’ in mijn haar zitten, vroeger gebruikte ik altijd l’oreal casting creme gloss, daarna liet ik het altijd bij de kapper doen, ook kleurspoelingen. Maar ik kan je zeggen, het gaat er echt niet uit na 28 wasbeurten, of wat ze je ook beloven. Mijn kapster zei zelfs dat in een kleurspoeling wel iets slecht moet zitten van ammoniak ofzo, omdat het anders niet pakt op je haar (had verteld dat l’oreal beweert dat er geen ammoniak in hun casting creme gloss zit). Ben het gewoon een beetje beu dat altijd die rode kleur terugkomt (komt doordat ik ooit chocoladebruin erin had gegooid). En door al dat kleuren wordt m’n haar ongezond. Dus wilde het gewoon wat natuurlijker aanpakken deze keer… Omdat het zogezegd ‘permanent’ is, is geen reden om het dus niet te doen voor mij. Wat ik er nu in heb, is ook zo goed als permanent, mijn oude haarkleur krijg ik toch niet terug, tenzij ik het er laat uitgroeien.

Ja ik vind van wel. 3 blokjes. Dat heb ik gebruikt en ik heb dik haar. Maar het zou kunnen dat niet alles even goed gekleurd is. Ik heb het in mn eentje gedaan.

Hoe lang blijft het de kleur die je bereikt hebt?

Geen idee, het vervaagt wel heb ik gelezen.

Oké, dankje.
Moet je trouwens een shampoo gebruiken voor geverfd haar, of is een ‘gewone’ ook goed?

Ik gebruik alleen lush shampoos. En voor zover ik weet hebben zij niet eentje voor gekleurd haar.
Ik gebruik seanik, daar zit zeezout in en ik heb weleens gehoord dat dat je kleuring kon ‘stripen’(sowieso bij chemische haarkleuringen) maar ik zelf heb daar niks van gemerkt.

Ik heb nog een vraagje, haha.

Ik zou graag een kastanjebruine/donkerbruine kleur hebben. OP de Nederlandse site staat dat ik voor donkerbruin caca brun moet gebruiken, en dat caca marron (=kastanjebruin) een roder effect gaat geven. Op de Franse site (ik ga de henna wss in Parijs kopen) staat dat henné marron dat kastanjebruine gaat geven, met minder rode gloed iig dan op de site van NL.

Ik wil namelijk helemaal geen haar waarbij de rode gloed oveheerst. Weet iemand welke van de twee ik dan moet nemen?

Ik ga sowieso het nog eens vragen in de winkel, maar ik dacht; ik vraag het al eens op GS, voor de ervaringen.

Ik heb by the way midden- tot donkerbruin haar met natuurlijke blonde mèches/highlights (verschilt nogal in de zomer of de winter).

Alvast bedankt.

Ik heb veel ervaring met Henna, omdatr mijn moeder het deed enz…
als je met henna aan de slag gaat moet je wel je research gedaan hebben.
als je met henna van winkels aan de slag gaat dan meot je wel weten dat er chemishe stoffen eraan toegevoegd zijn. dus het is geen puur henna

En henna maakt je haar niet lichter maar donkerder. als ik jou was zou ik gewoon puur henna gebruiken, is het gezonds. je kan bv koffie eraan toevoegen zodat het bruin word, je kan zoveel natuurlijke ingredienten eraan toevoegen zodat het de kleur word die jij zelf wilt. en als je er niet zekr van bent zou ik een test doen op een plukje haar.

de kleur die je wilt (foto’s) kun je niet met henna krijgen. en als je meet henna begint moet je wel weten dat het echt een groote klus is dus als je moeder of iemand anders je wilt helpen moet je dat doen, en vooral als dit je eerste keer is. en hoelanger je de henna erin laat hoe sterker de kleur word. en henna is natuurlijk een super masker!!

Ik heb ooit henna van Lush geprobeerd, maar hij pakte helemaal niet op mijn haar.

hmm, na al dit te lezen denk ik niet dat ik nog met henna ga beginnen :s
als ik na de hennakleuringen nooit meer chemisch mag kleuren… ik weet niet… ik las ergens dat je ook niet lichter kan kleuren met henna? stel dat ik ooit mijn haar blonder wil, kan dat ook niet meer