Lunch recepten voor je werk of school

Ik probeer beter op mijn voeding te letten, en vooral in mijn lunch kan ik een hoop veranderen. Nu was ik opzoek naar gezonde maar toch ook zeker lekkere lunch recepten. Post hier je GEZONDE sandwiches/broodjes en andere lunch tips. Ik denk namelijk dat wel meer mensen dit handig zullen vinden.

Je kan ook gewoon iets van rijst of als je de mogelijkheid hebt om dingen op te warmen iets van bami ofzo meenemen

Zolang het geen kant en klare opwarm maaltijden zijn dan is dat wel oké ja.

• Wraps met roomkaas, zalm, komkommer en ijsbergsla
  • Broodje gezond (ham, kaas, tomaat, komkommer, sla en ei)
  • Sandwich met rosbief, rucola en een klein beetje mayonaise
  • Pastasalade

tostis maken van vanalles: banaan + pindakaas, ham + kaas + tomaat, mozaralla + pesto + gerookte ham,…
omelet met groenten
gewoon boterhammen maar dan wat “pimpen” met een spiegeleitje, komkommer, tomaat, sla,…
salades van verschillende groenten, eitjes, gerookte zalm of ham of garnalen of kip,…
beetje creatief zijn :wink:

^ pindakaas is funest.

Dit filmpje is handig! http://www.youtube.com/watch?v=TORMTo7FGuI&list=FLTMxEGjUor2hDM_vyNbyjEQ&index=14

Crackers met filet en komkommer

nee hoor, ligt eraan welke pindakaas. biologische pindakaas zonder toegevoegde suikers is hardstikke gezond door de goede vetten en een heleboel eiwitten.

rijstwafels met beleg
salade
restjes van het avondeten
wrap
fruitsalade

In principe is toch bijna elke ‘sandwich’ die je zelf maakt en waar je geen mayonaise oid op gooit redelijk gezond?