luizen!

helphelphelp…
ik heb luizen!
nu ben ik net behandeld…
maar het stinkt verschrikkelijk!
weet iemand of je na zon behandeling haarlak oid mag gebruiken?
moet zo naar een vriendin!

x

Kan je niet een beetje parfum of bodyspray in je haar spuiten?

succes!

Staat het niet op de verpakking?

Luizen kunnen sowieso niet tegen haarlak/gel, dus ik zou het gewoon doen. :grinning_face_with_smiling_eyes:

nee het probleem is dat het niet op de verpakking staat.,. ik heb al vraag gesteld op de site maar die beantwoord niet in het weekend -.-
ik heb ontzettend dik haar… en heel lang.
ik baal er eeecht van!

ah das echt zonde van je haar dat je luizen hebt! ik had ook heel dik en heel lang haar en moest het tot me schouders afknippen door al die rommel die er in moest. maar ik denk dat je er wel haarlak in mag spuiten hoor.

ja mijn haar is nu echt supermooi, al zeg ik het zelf.
heel dik, donker bruin, en met slag, ongeveer tot iets van 5 cm tot over mn bhsluiting zeg maar. ik wil het eeecht niet afknippen! dan maar elke dag strijden.
ik denk dat ik nu nog ff uurtje laat inwerken en dan heeeel veel haarlak inspuit zodat iig niet stinkt…

Je moet JUIST haarlak erop doen! Zo ben ik er eigenlijk van af gekomen. Luizen zitten op ‘schoon’ haar. Als jij je haar vet gaat maken met haarlak en andere spulletjes, word je haar ‘vies’ en verdwijnen luizen ook.

jaa dat weet ik wel(:. maar… ik heb dus net behandelt… en ik ben bang dat behandeling niet werkt door de haarlak…

Tea tree oil ofzoiets. Toen ik klein was had ik continu luizen, om de week behandeling en we wisten maar niet waarom ik nog steeds luizen had. Bleek dat ik ze iedere dag weer overnieuw kreeg als het ware. Toen had m’n moeder dat tea tree spul ergens gevonden, daardoor komen ze sowieso niet meer in je haar en dat werkte perfect :slightly_smiling_face:

ik heb nu hele strakke staart in gedaan. en een heeeleeeboel haarlak ingespoten… stinkt iig niet meer zo…

Omg k krijg gelijk jeuk :'D

aaah ik krijg echt spontaan de kriebels!

Oei die had ik vroeger ook erg vaak!
Goed je haar doorkammen met een luizenkam en dan vooral over je huid heen. Dat spul dat zo stinkt werkte bij mij heel goed, de luizen gaan dood en je kan ze er gewoon uit kammen.

Je moet wel letten op je kleding en beddengoed, het kan zijn dat ze er nog in zitten (of eitjes) dus alles wassen of in de diepvries doen.

Inderdaad, zoals TellingTheWorld zegt; kammen kammen kammen!
Bij mij heeft dat spul qua luizen nooit echt geholpen, het zorgt er alleen voor dat ze slomer worden en de eitjes blijven natuurlijk zitten. Door elke dag te kammen ben ik er iig van af gekomen.

Kammen helpt vaak niet, want de helft van de neten blijft zitten.
Ik zou heel vaak wassen met dat spul, dan je haar goed doorkammen en wassen zodat ook alle dode neten eruit zijn en al je spullen heet wassen of in de vriezer stoppen.

ik heb er 1x een speciale shampo opgedaan ( van de apotheker) en ze waren weg

Oke; ik heb hiervoor een oefeningen moeten doen op school; adviseren bij hoofdluis.

Eerste twee weken je haar continu wassen met conditioner, iedere dag. Na het wassen je haar weer met de netenkam kammen om de neetjes eruit te halen. Eén keer in de week je haar behandelen met Malathion lotion, een goedje wat inderdaad ONT-ZET-TEND stinkt, maar het werkt ontzettend goed.
De lotion 12 uur in laten trekken, dan eruit wassen.

Wat betreft je beddengoed; stop ze in de vriezer of was ze op minimaal 70 graden, op die manier gaan de luizen kapot.

Afgeraden; haarlak… Luizen blijven dan plakken, maar gaan niet dood.

En familieleden ook controleren!

(ik spreek uit ervaring)