luizen

hoi evryone

ik heb luizen maar moet ik dat op school vertellen? ik heb er niet zo veel

gr carmen

was met luizenshampoo :’). en was je beddengoed etc op 60 graden. je kunt het aan je leraar vertellen, maar ik denk niet dat het zo slim is om aan de leerlingen te vertellen. Voordat ze je gaan treiteren enzo.

*Ik kreeg spontaan jeuk op m’n hoofd, sorry*. Ik zou het inderdaad niet vertellen als je er niet veel hebt, want dan gaan je klasgenoten je inderdaad treiteren. Ik zou even naar de drogist gaan voor een middeltje.

Ja je moet het aan de leraren vertellen. Niet aan de leerlingen. Wassen met luizen shampoo en al je kleding zoals je jas, knuffels en beddengoed wassen zoals hierboven gezegd wordt.

Aan de leraren vertellen, of aan de conciërges of iets dergelijks. Of aan je mentor, zodat mensen toch weten dat er luizen zijn en dat ze gaan controleren. Luizen eruit kammen met een luizenkam werkt het best, en alles wassen. Als je een spulletje wil, zoek naar Prioderm, dat werkt goed.

dankewel

ik heb gister met me moeder mijn haar met azijn gedaan en toen 3 uur laten zitten want mijn luizen zijn er al ui maar ik had alleen nog neten ofzooo

thaaankyo xixxoxoxoxoxoxo

Sowieso aan je mentor vertellen! En dan er bij zeggen of hij het niet tegen je klasgenoten wilt zeggen, omdat je dat vervelend vindt! Maaar sowieso zeggen, ookal heb je er maar een paar de kans dat iemand anders ze dan krijg is groot!

Oh en je haar nu wassen met speciale luizenshampoo, dit moeten je ouders e.d. ook doen! Ook alles wassen kleren/beddengoed etc. En als je nog knuffels hebt deze in een plastic zak in je vriezer doen, zodat de luizen die daar in zitten dood gaan… Anders kom je er moeilijk van af!

Mijn zus had het ook een keer, vandaaar.

uhm het maakt echt geen reet uit of je veel hebt of niet die beesten leggen ontiegelijk veel eitjes op je hoofd en daar komen dus weer nieuwe luizen uit en plots heb je er dan wel veel. maar verel het je mentor/leraar. verder alle kleren/ beddengoed/ jas/rugtas in de was gooien en op 60 graden wassen. spullen waar ze op kunnen zitten (knuffels/ tassen en meer) in een plastictas in de vriezer leggen en daar 24 uur in laten liggen.

je haar wassen met prioderm (al werkt dat niet zo heel goed) Xitluis of zo’n spuitbus werken beter + dan kun je ter preventie ook je jas/tas/bed nog een keer inspuiten met die spray (maar kan ook op je hoofd) en idd wat al gezgd is kammen tot je er bij neervalt :stuck_out_tongue:

door de azijn die ik gister 3 uur lang op mijn hoofd hebt gehad gaan de neten los en kan ik ze eruit kamme

dankjewel voor het idee van de vriezer :sunglasses:

Bleeeh neten xD Het klinkt vreselijk :stuck_out_tongue_winking_eye: Maar echt even luizen shampoo halen! Alleen daarmee gaan die krengen weg. Dan weet je in ieder geval dat je alles dood hebt gemaakt wat je nog hebt laten zitten met de kam.

Uh ik weet nog toen ik ze had bleeeh. Wordt er kriebelig van :’)

Ze doen op school toch niets met luizen, dus gewoon niet vertellen :slightly_smiling_face:

Oh trouwens, wel tegen vrienden zeggen met wie je de laatste tijd veel om bent gegaan. Ik heb zo’n 15 keer luizen gehad, sterkte!

Wow, 15 keer? Ik gelukkig niet, maar 1 keer, maar kreeg spontaan jeuk van deze berichten hihi:) Sterkte met die rotbeesten!

Wel dan komt er luizen controle.

Ooh dat doen ze bij ons op school niet

^ Oh tja bij ons deden ze dat ook niet op de middelbaar.

Op de één of andere manier dacht ik dat TS op de basisschool zat :’) Daar deden ze het namelijk altijd wel.

Neuh, hoef je niet te vertellen hoor.

ik heb het 1 gehad. maar het kwam steeds terug, (iedereen in het gezin had het)
later bleek dat we verkeerde producten hadden gebruikt enalles.

alles jeukt nou ;s
ja eigenlijk alles wat hierboven staat moet je doen
maar ik zou het idd alleen aan vrienden vertellen meer niet