Luizen?

Ik heb het opgezocht op google, maar ik vind er niets over, en het verontrust me (: dus hopelijk zijn er mensen die een antwoord hebben.
Ik zat ongeveer een maand geleden bij de kapper, ze knipte mijn haar, maar hield toen plots halt en keek. Toen ze dat meerdere malen deed, kreeg ik het benauwd. Stel dat ik luizen had? Bleek dat het niet zo was, maar wat ze wél vond en me had laten zien waren dode neten. De kapster vroeg me of ik een tijdje luizen had gehad, rond maart ongeveer (nee, niet zo, behalve een keer toen ik drie was ofzo). Nu is mijn vraag hoe kan het dat ik luizen had, zonder het te weten, en dat de neten op mijn hoofd dood zijn? Soms zie ik nog dingen in mijn haar, en dan ben ik altijd bang dat het neten zijn. Heeft iemand een uitleg hiervoor? Bedankt! n.n

Geen idee… Misschien kun je voor de zekerheid zo’n spoelinkje erover doen, tegen de luizen? Dan weet je zeker dat het weg is. Of het nog een keer bij de kapper laten checken.
Succes!

Zo’n spoelinkje lijkt me niet echt gezond voor je hoofd en haar… Het is immers een bestrijdingsmiddel tegen insecten. Ik zou het alleen doen als je het zeker weet.
Ik zou eventje naar de apotheek gaan, de mensen daar weten er meestal wel raad mee, of eventjes de doktersassistente bellen.

Luizen gaan nooit zomaar weg, die hou je totdat je zo’n spoeling gebruikt. dus als ik jou was zou ik gewoon zo’n spoeling halen of iid even naar de dokter om een middeltje.

Misschien was die kapster ook gewoon fout, en verwarde ze ‘neten’ met roos.
Als je jeuk hebt, dan zit je met de shit :slightly_smiling_face:
Oplossing: spoeling

hihi , ik had eerst ook luizen, zo kut.
gewoon veel je haar kammen zodat die dingen eruit gaan
mocht het zo zijn, dat deed ik ook toen iemand
uit mijn klas het laatst had, om zeker te zijn.

Gewoon voor de zekerheid een spoeling gebruiken en een keer goed kammen met zo’n speciale luizenkam. Maar ik denk niet dat je het hebt, anders voel je het echt wel. :slightly_smiling_face:

spoeling idd, hoef je niet voor naar de huisarts en is helemaal niet schadelijk hoor?

Dat heb ik tenminste een keer gehad. Ik zou inderdaad kijken of je echt jeuk hebt en dan een spoeling erdoorheen halen. ;]

niet je jas aan de kapstok hangen op school, daar stikt het van de luizen.