Luistertoetsen Engels

Heeee!
Ik heb dit topic aangemaakt, omdat ik echt heel slecht ben in Engelse luistertoetsen… Maar met grammatica toetsen haal ik gewoon achten.
Volgend jaar worden de luistertoetsen strenger meegetelt, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen?
Hebben jullie misschien tips, of site’s waar ik kan oefenen?
Alvast bedankt! :slightly_smiling_face:
xxxxx

Ik ken geen site’s waar je luistertoetsen kan oefenen, maar misschien kun je aan je engelsdocent vragen of je oude luistertoetsen mag lenen (of op school maken) om mee te oefenen? Succes!

Naja, ik denk dat je genoeg Engelstalige muziek luistert?
Luister is naar een liedje, en vertaal wat ze zingen.
En je kunt ook 's een film kijken (met of zonder Engelse ondertiteling, het is maar net wat jij het makkelijkst vind) waarbij je dat kan oefenen.

Elke dag 5 minuten naar de BBC World Radio luisteren :slightly_smiling_face:

Bedankt allemaal voor de goede tips! :slightly_smiling_face:
Ik ga zeker jullie tips gebruiken!

misschien helpt engelse audioboeken luisteren?

engelse films kijken (geen amerikaanse, dat is echt heel anders)
zonder ondertiteling dan wel he :wink:

wij hebben van onze meester deze websites gekregen:
http://www.efl.net/
http://www.esl-lab.com/
http://esl.about.com/od/e…ve_Listening_Practice.htm

hopelijk heb je er wat aan :slightly_smiling_face:

ik heb precies hetzelfde probleem als jij!! maar ik heb laatst een 8,5 gehaald voor een engels luistertoets, en dit is wat je moet doen: vind iemand die goed is in engels. spreek met die gene af dat diegene zijn/haar pen verticaal neerlegt op tafel bij het langste antwoord, horizontaal bij het kortste antwoord, en diagonaal bij het middelste antwoord. dit is echt een ideale methode, bij ons deed zelfs de hele klas mee, het is heel subtiel, en de leraar merkt niets. we hebben het ook al eens op deze manier bij duitse lees/luistertoetsen gedaan, en het is nog nooit misgegaan, als je zeker wilt weten dat je niet genaaid word, moet je het gewoon als enige met die persoon afspreken, en zorgen dat de rest van de klas niets weet. ga dan gewoon achter die persoon zitten, en je hoeft maar 1 blik op de pen te werken, en je bent binnen!
verticaal = langste antwoord
horizontaal = kortste antwoord
diagonaal = middellangste antwoord

succes verzekerd!

Ahhhh dankje, ik ga kijken! :slightly_smiling_face:

@glamourizer
hahaha dat is echt heel slim! ik ga het proberen af te spreken met iemand! maar wat wel zo is dat we vasten plaatsen hebben… en ik zit nou niet echt achter waar ik bij af kan kijken -.- maar voor andere vakken is dit echt handig!

naar engelse tv-series kijken, het engelse nieuws 1x in de week of vaker natuurlijk.

gewoon veel engelse series/films kijken, zonder ondertiteling. dit doe ik altijd, nu is luisteren mijn sterkste punt geworden bij engels.

als het meerkeuze is kan je beter gewoon
horizontaal=A
verticaal=B
diagonaal=C

wanneer er verschillende versies zijn of je bent daar niet zeker van is haar methode handiger :slightly_smiling_face: want meestal zijn het dezlfde vragen, maar antwoorden in een ander volgorde

wij krijgen namelijk altijd 4mavo toetsen!
van die cito toetsen, met daartussen een piep.
dus dan is dat verticaal, horizontaal en diagonaal denk iets handiger! (a)
weten jullie misschien iets waar ik die cito toetsen kan oefenen?
ik kan het zelf niet echt vinden namelijk!

up!

up!

up!

up!