luistertoets frans vwo

Hee,
ik vroeg me af of iemand van jullie uit 6vwo al de cito kijk-/luistertoets frans heeft gehad? en als dat zo is, waar ging het beetje over enzo? ben er namelijk heel slecht in…

over blond haar hahaha :’)

dat kan over vanalles gaan
van space shuttles tot een zangeres uit de jaren 0

meestal zijn het meerdere onderwerpen en zoeken ze iets uit dat voor zowel jongens als meisjes toch enigszins interessant is(anders valt iedereen in slaap)
en als het zo is dat het een jongens ding is(space shuttles) dan doen ze dit een gedeelte en een ander gedeelte meer over een meiden ding
gewoon goed gaan oefenen en dan merk je het vanzelf

volgens mij heb ik die gehad…
onee. dat was een leestoets xD
weet niet meer of ik al luisteren heb gehad.

meestal gaan er een stuk of 10 vragen over een bepaald onderwerp?

zie maar als upje want hieraan heb je niet veel haha

het begon met een aantal nieuwsberichten
daarna ging 't over 1 persoon (heb geen flauw idee meer wat die deed;))
het 't videogedeelte ging idd over blond haar
heel irritant want af en toe spraken mensen namelijk duits/engels/russisch?
en dan werd er in het frans nagesynchroniseerd
maar succes!

oh, ik heb t net gehad xD het videogedeelte ging over een wetenschapsmuseum, en een kerel, overduidelijk homo,ontwikkelde activiteiten voor kindjes van 3-5 xD
dat vond ik wel n leuk stuk ;p

Klopt :3. Het ging over nieuwsberichten (audiodeel), over de schrijver Philippe Claudel (audiodeel) en over blond haar (videodeel). En ik vond hem kut! Normaal gesproken ben ik goed in luistertoetsen, maar ik heb het gevoel dat ik deze luistertoets zwaar heb verkloot :[. Hoe ging het bij jullie?

En @ Rockerbaby_: jij hebt het over de luistertoets van vorig jaar want die hebben we op school geoefend, haha.

Normaal ben ik eerlijk gezegd echt wel goed in frans luistertoetsen. Maar dit sloeg norgens op. De hele tijd voice overs over het russisch, duits, engels heen (maar dat was ook weer nét niet te volgen) en gesprekken aan de telefoon enzo, dus dat hoor je zo duidelijk xD

Precies, haha!

“Qu’est-ce que le but de *naam*?”
“My goal is… mon but est *blablablabla*.

Ik heb die van Havo 5 gemaakt maandag…
Wat een zooi was dat! Videodeel ging over zo’n Tsjechische meneer die ging glasblazen en die sprak van dat gebrekkige Engels en toen gingen ze er Frans overheen praten. Verstond er nks van.

En door dat stomme nieuwe systeem op de computers bij mij op school, gingen de vragen eerst allemaal door elkaar en later moest het videodeel elke keer opnieuw opgestart worden…

Heeeeee, die heb ik ook gehad! In toetsweek twee, een week geleden. Bij mij ging het niet zo goed, ik keek namelijk bij de verkeerde persoon af. Die is normaal heel goed in Frans, bleek dat ze zich niet zo lekker voelde die dag, en dus alles verkeerd antwoordde. Maar als je goed oplet, moet het wel lukken. Als je deze krijgt, ging het hier over (in volgorde):
luistergedeelte:
-nieuwsberichten
-interview met een man die bij de parijse metro werkt (het makkelijkste deel naar mijn mening)

kijkgedeelte:

• ging over het musée du science in Parijs, een soort van Nemo. Die vent is wel grappig, hij spreekt hee rustig en duidelijk frans.
  • als laatste nog allerlei korte berichtjes waar 1 of 2 vragen over gaan. Bij ons ging het over een soort van beauty-yoghurt, en een vliegveld.

veel succes! en wees niet zo dom, kies de goeie als je afkijkt haha

Hebben jullie al gehoord hoeveel fouten jullie hadden? Ik had het gevoel dat het verschrikkelijk slecht ging en ik had 9 fouten (van de 33 vragen) dus I’m happy! Het landelijke gemiddelde was 18 fouten dus het is goed mogelijk dat de normering wordt aangepast. Laten we het het hopen!

Zowel m’n lerares Frans als lerares Engels (die beide vloeiend Frans spreken) vonden die nasynchronisatie he-le-maal nergens op slaan en ook nog eens slecht verstaanbaar.
Onze lerares Frans heeft het nagekeken het het gemiddelde aantal fouten was bij ons 12 à 13. Ik had er zelf 12 fout van de 33… eigenlijk ben ik daar nog redelijk tevreden over want hij ging zooooo slecht.
Hoe weet jij dat het landelijk gemiddelde 18 is?

Ik moet m nog maken…

Maar hij gaat dus over blond haar en Philippe Claudel.
Had ook nog ergens gehoord dat er wat over kleding ofzo inzat.

volgens mij bedoelt ze specifiek de cito eindexamen 6vwo kijk luistertoets
van dit jaar

Mochten er nog meer mensen zijn die hem nog moeten doen, op het elle girl forum is er ook een topic over http://forum.ellegirl.nl/showthread.php?t=586155

en duits? iemand nog antwoorden?

[b]dat was echt een KUT toets. Ik heb hem zo slecht gemaakt! En engels heb ik ook heeeeel slecht gemaakt: 17 fout! :expressionless:

Ik moet morgen duits in halen, maar daar is wel wat over bekend. Maar de vragen niet.[/b]

Ik had 15 fouten… Dus ik hoop echt heel heel erg dat de norm soepel wordt haha.

Heeft iemand toevalling Engels al gehad?
Die heb ik morgen… Waar gaat ie ongeveer over?
En was ie moeilijk?
xx