Luistertoets frans, hoe oefenen?

Ik heb over een tijdje een luistertoets van frans, die ik zelf moet oefenen, weten jullie films/liedjes/oefeningen? Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

zit er geen cd bij de methode

In het frans tv kijken misschien, of anders franse liedjes luisteren xD.
Maar indd, zit er geen cd bij die methode?

Misschien kan jé je moeder (of zus of…) een tekst uit je boek laten voorlezen (die je nog niet hebt gezien) en dan zo oefenen!?

x____W

Oefenen kan nooit zo goed bij luistertoetsen, vooral niet omdat je niet weet wat je krijgt (denk ik dan) maar je kan je frans luisteren wel verbeteren door fransen liedjes te luisteren soms even een franse tv zender bekijken.

tv5 kijken of film kijken en dan de spraak op frans zetten je kan dan ook nog nederlandse ondertiteling mara dat hoeft niet… (dit kan alleen niet bij alle film:( maar disney volgens mij wel :wink:)

franse tv kijken!

ik kijk altijd duitse tv de dag voor een duits luistertoets xD kijk ik House in het duits :stuck_out_tongue:

Hebben wy ook, Heb je er geen Cd by het boek gekregen? Kan je daar een beetje naar luisteren, Oh, Wy moeten dan gewoon een stuk van de franse tv luisteren, en dan vragen beantwoorden! :expressionless: die mensen praten veel te snel, voor kinderen in de 2e… :stuck_out_tongue:

Meestal zit er idd een cd bij een boek…
Anders kan je misschien gewoon franse tv kijken
Bij ons kan je ook altijd een cd met oefentoetsen lenen van de lerares…
Verder weet ik geen leuke franse film, maar er is vast wel wat dat je kan huren…
En vaak kan je ook bij de bibliotheek boeken lenen, maar dan op een cd of bandje… als je dan een frans luisterboek doet… :wink:

Aah, ja dankjulliewel! :slightly_smiling_face:

ja, tv5!! als je op een aflvering klikt, en dan zie je daaronder 3 zinnetjes waarop je kan klikken (geweldige uitleg xD) en dan klik je op de middelste, en dan zie je lijstje met filmpjes en klik dan het filmpje die je aan het kijken was, en dan staat er onder het plaatje transciptie! dan kan je dat schermpje naast je filmpje zetten en kan je met t journaal meelezen…

bij mij bij frans gaan we elke les eerst 10 min tv5 kijken… superhandig!

Ja, inderdaad! En dan kies je gewoon een van je favoriete films uit! =D

Ik heb 3 cd’s in mijn werkboeken zitten daar kan ik zoiezo mee oefenen. Zoek op internet naar leuke films. Kun je alle films niet in het frans laten afsprelen?

fransiscool.net - wrts.com/nl/net ? xx

Wat echt helpt is een franse film kijken en dan wel met nederlandse ondertiteling erby!! je leert er echt veel van… heb ik ook gedaan :slightly_smiling_face:

Franse radio,
Franse kinderboekjes,
Franse liedjes,
Franse tv-programma’s …