Luisteren of eigen weg?

Heee meiden.:slightly_smiling_face: Okee ik ben dus echt verliefd. Maar nu voelt het écht echt. Ja, je zal dat misschien altijd zeggen wanneer je verliefd bent, maar het voelt alsof er iets serieus en langdurigs uit gaat komen.
Maarja het probleem dus voordat ik te lang doorga over hoe leuk en geweldig hij wel niet is: Mijn beste vriend vind mij zegmaar al heel lang leuk. Dus ik heb een beetje het idee dat hij mij manipuleert.
Want ik ging vandaag met mijn crush fietsen. En het ging dus niet zo heel goed enzo want ik vroeg hoe gaat het in de liefde enzo en toen zei die goed met jou dus ik sloeg helemaal dicht en begon over mijn afgelopen 2 jaar imago met scharrelen zegmaar maar dat ik nu van dat imago af was. En zijn beste vriend vertelde me gisteren dat hij (mn crush) tila tequila lekker vond dus ik begon opeens van ja ik hoorde van hem dat je tila tequila lekker vind en blablabla alleen maar om erachter te komen op wat voor types hij een beetje valt.
Maar zoals altijd zou ik hem zo vast willen grijpen, diep in zijn ogen willen kijken en hem vertellen hoe erg ik naar hem verlang, maar aan de andere kant gaat het dus veel te snel omdat ik deze week heel de tijd naar hem heb gekeken in de pauze, vroeg of die kwam tafelvoetballen, hem opwachtte om te fietsen, blablabla.
Maar mijn beste vriend zit nu dus te zeggen ja je bent echt wanhopig je moet dit doen:
fase 1. normaal met hem praten als vrienden en leren kennen
fase 2. vertrouwen delen
fase 3. met m omgaan chillen etc.
fase 4. meer persoonlijkere dingen vragen
fase 5. keuze maken
En dan bedoelt hij van ja waarschijnlijk vind je hem dan niet meer zo leuk en blablabla. Dus ik wil echt graag het advies van een meisje! :slightly_smiling_face:
Kunnen jullie mij aub helpen, serieus, dan ben ik jullie voor eeuwig dankbaar:D(L)
(Ps: hoe pakken jullie het altijd aan als je verliefd bent, rustig aan wilt doen omdat het serieus is en langdurig maar tegelijkertijd je verlangens totaal niet in de hand kan houden)

xxx

heb je een samenvatting?

Wacht, ik vat het niet. Maar dan ook echt totaal niet.
Jij vind een jongen leuk en je beste vriend vind jou leuk, tot zover kwam ik.
Kan je 't anders uitleggen misschien??

Ik vat het wel,
ze is gewoon heel erg verliefd op een jongen en wil het niet verpesten zeg maar,
maar ze heeft het idee dat ze dat wel doet omdat ze gaat ratelen en gaat panieken als ze met hem praat.
Haar beste vriend geeft haar advies, maar die is toevallig verliefd op haar dus weet ze eigenlijk niet zeker of ze dat advies wel moet opvolgen en het niet gewoon op haar eigen manier moet doen.

Toch?

Ik ben ook niet goed met mezelf in de hand houden =P Maar wat je vriend zegt klinkt wel logisch. Dat je zeg maar een soort basis hebt van goede vrienden, want je moet elkaar wel goed kennen als je echt een langdurige relatie wil.

Aan de andere kant, ik zou het ook weer niet te zwaar & persoonlijk maken, ik weet niet wat voor type die jongen is maar de meeste jongens zitten daar niet zo op te wachten… :wink: Succes.

Je vriend heeft gelijk.

Ze zeggen dat jongens je veel interessanter vinden als je wat onbereikbaar bent … Dus je moet idd niet wanhopig overkomen of teveel je best gaan doen. Probeer het gewoon op een relaxte vrienschappelijke manier te houden nu, stel dat hij jou ook ziet zitten, dan merk je dat snel genoeg :slightly_smiling_face: