Luisteren naar tonen voor betere concentratie op leerstof

Oke, ik heb dus laatst iets heel vreemds ontdekt. ‘Study aid’, je hebt ze in beta, gamma en alpha en er zijn bineurale en isochronic tonen. Er staan reacties onder die erg positief zijn, maar in principe zijn het gewoon bepaalde tonen die zich de heletijd herhalen. Weet iemand of dit werkt? Of is het gewoon het placebo effect?

Study Aid 2.0

Study Aid 1.0 Theta/Alpha

UP

Wat gek! Ik heb geen idee eigenlijk, sorry. Zie dit maar als een up.

Ik luister onder wiskunde altijd wel naar klassieke muziek.
Het is bewezen dat het helpt. En dat merk ik ook wel, al kan het inderdaad ook komen door het placebo effect.
Volgens mij helpen die tonen trouwens wel echt, was het ook niet bewezen dat het regelmatig tikken van de klok hielp? Dit is net zoiets.

Nou weetje, ik ga het eens proberen en vertel het jullie zo haha. Moet nog een heleboel leren.

Ik word er gek van als ik dit even luister!

Ja het helpt wel, het was iets met dat je hersens dan meer prikkels (en dus ook meer leerstof) opnemen.

Ik heb vroeger op luister tirapie gezeten om mijn concentratie te verhogen dit heeft heel goed geholpen ik kreeg hierbij twee soorten muziek, Mozart en patergezang dus hoog en laag ook moest ik soms verhaaltjes lezen maar dit heeft echt heel goed geholpen

Haha ik ben toevallig bezig met Frans, had helemaal geen moed meer, maar door dit te luisteren leek het alsof er opeens een bepaalde helderheid mijn hoofd binnenkwam :’) zelfs als het het placebo effect is, is het wel effectief!