luis

ik weet dat het geen smakelijk onderwerp is
maar kon geen ouden vinden.

en ik kwam net erachter dat ik luis heb ben gelijk naar apotheek gegaan nu heb ik spul dat ik 12 uur in me haar moet doen.

iemand ervaring met luis en tips ervoor/tegen!?

er staat op internet dat je je spullen(kleding beddengoed) moet wassen of luchtdicht in vuilniszakken moet bewaren of inde vriezer woow waar slaap ik dank onder en wat doe ik aan:P

Je bent luis?

Mijn tip, gewoon dat spul gebruiken…

haha, ik krijg spontaan jeuk op mijn hoofd. kreeg net een bericht binne dat er luis op school is gesigialeert.

orgg. mijn kop jeukt nu als de pest.

elke dag je ma je haar laten kamen of zo druppeltje tree o tree olie ofzo vinden ze ook goor.

Wat ik me nog herinner van toen ik luizen had:

• Mijn haar moest ik wassen met zo’n antiluizen shampoo, en vervolgens nog een keer met een bepaald spul (van de apotheek) dat er de hele nacht in moest trekken. Dat moest ik dan 's ochtends weer uitspoelen.
  • Ik sliep op een wit kussen, zodat ik ook kon zien of er beestjes uit waren gevallen (en ja die vielen eruit, iel).
  • Mijn moeder moest mijn haar kammen met een luizenkam en daarna nog een keer met een netenkam (en het was érg handig dat ik haar tot op mijn kont heb).
  • Ik moest mijn beddengoed helemaal verschonen, en dat heeft mijn moeder toen gewassen (net als mijn pyjama).
  • Knuffels, dekens en sierkussens die ik op het bed had liggen, heb ik 2 weken in een afgesloten vuilniszak onder het bed laten liggen (dat was te lang maar ik nam het zekere voor het onzekere). Zo stikten de luizen.

En later kreeg ik weer luizen, omdat mijn broertje ze vervolgens had, en toen waren ze bestand tegen die shampoo en moest ik andere gebruiken :’)

http://luizenradar.nl/

Het helpt ook om veel conditioner in je haar te doen en dan met zo’n speciale kam te kammen. Dan kunnen ze niet wegrennen!
En haha die luizenradar : P

dat spul die heel de nacht in moet trekken heb ik nu wou die shampoo ook maar apotheek zij hoeft niet allebei hoop het maar:P

en me ma heeft het net heel goed gekampt met die luizen kam.

oowh daddledoo ik hoop dat ze niet tegen dit spul kunnen wil ze niet nog eens

antiluisshampoo ofzo, en met z’n kam. En bij mij duurde dat echt 2 uur lang met die kam, ik heb namelijk een heel bos krullen en dat gaat niet zo gemakkelijk.

ik heb dat spul vroeger als kind geloof ik ook nog gehad. echt stinken als de pest!!
maar het is wel heeeeel erg effectief. ik weet niet meer wat ik ermee deed want m’n ouders deden dat voor me. veel succes er mee iig! x

Al je spullen wassen… en verder je haren wassen met speciale shampoo.

Ik heb toendertijd wel mijn lakens van mijn bed verschoont… maar vervolgens wel direct weer onder dezelfde deken (met nieuwe lakens dus) geslapen.

dat spul ruikt zo gruwelijk, dan moet je echt een dag voor thuisblijven

dat spul ruikt zo gruwelijk, dan moet je echt een dag voor thuisblijven

Ik heb vroeger ook zo’n anti-luizenshampoo gehad, ik weet nog wel dat het erg stonk :stuck_out_tongue: Haha Maar het hielp wel! En inderdaad goed je spullen wassen; beddengoed, kleren en vergeet niet je jas!

Ik had luizen in groep 2. Mijn moeder moest mijn haartjes toen kammen met zo’n speciaal kammetje en van die shampoo

oo wat ik nu op me hoofd heb ruikt chemisch maar niet walgelijk:P

^ Haha ja daar klaagde mijn moeder ook steeds over :’)

O ja, en als je die luizen daarna uit je haar kamt moet je ze blijkbaar tussen de nagels van je duimen kapot knijpen, echt totdat ze knappen :confused:

ik weet dat als bij mij op basis school iemand luizen had

wand dan waren de luizen moeders gekomen kwam die na de de luizen controle plots niet meer trug(naar huis haar wassen).zeiden ze ja … is ziek geworden en naar huis gegaan zo overduidelijk dat diegene luis had

en dan zat iedereen ja die heeft vast luizen bah … is vies en dan pesten en haten egt erg:P

wand ze zeiden expres ziek zodat niemand het kon weten we wisten alleen maar beter daardoor