Luik vs. Maastricht

Ik ga een weekendje naar België en ik mag kiezen tussen Maastricht en Luik.
Ik ben nog in geen van beide steden geweest dus ik heb geen idee.
In Luik is wel een Primark. Ik ben nog nooit in een Primark geweest dus dat lijkt me ook wel leuk.
Welke stad is leuk? En weten jullie nog dingen die ik echt moet zien?

<3

Mijn ouders zijn naar Maastricht geweest en dat vonden ze wel heel leuk. Op de foto’s zag het er ook leuk uit :grinning:

Maastricht is echt een hele leuke stad, Luik weet ik eigenlijk niet…

Oke! heb je nog wat tips ofzo?

Leuke oude stad, met pleinen en terrasjes (:
& leuk om te shoppen!

klinkt wel gezellig :grinning:
Bedankt!

Maastricht is echt een fijne gezellige stad met veel winkels, maar in luik heb je nog veel meer winkels en het is ook echt fijn , zo een heel ander sfeertje eigenlijk :slightly_smiling_face:

Maastricht is wel gezellig, is hier vlak in de buurt.
Luik is gewoon echt een hele lelijke stad. :’)
Maar je kunt er wel winkelen.

Maar in Maastricht heb je gewoon alle winkels die je eigenlijk al kent toch, het is gewoon Nederland…

Maar in Luik ben je toch in n ander land, dus ik zou eigenlijk daarvoor gaan, omdat daar vast wel andere winkels zijn.

Ik zou gaan voor Maastricht, ik vind Luik niet geweldig.

maastricht, lekker winkelen, leuke trassen.
luik, grauw.

Dus ligt eraan of je gezelligheid/sfeer of een Primark wil :wink:
Ik zou voor Maastricht gaan, je kunt altijd nog een keer met je vriendinnen een dagje naar Rotterdam/Hoofddorp anders?

maastricht ! ik kom regelmatig in beide , maastricht is echt veel gezelliger en leuk om te winkelen.
op de primark na heeft luik ook geen bijzondere winkels vind ik … en luik is een lelijke stad :’) geen leuke sfeer enz…
maaaaar, dat is dan weer mijn mening :grinning:

Dan ga ik denk ik naar Maastricht! Bedankt allemaal :slightly_smiling_face:

En sinds wanneer ligt Maastricht in België?:face_with_raised_eyebrow:
Ik woon in België en ben vorige zomer net in Maastricht gaan shoppen omdat dat in Nederland ligt. Luik is echt een lelijke stad en spreken ze enkel Frans. Als je naar België komt zou ik naar Hasselt of Antwerpen gaan.

Ik ben in beide plaatsen geweest. Maar Maastricht is in Nederland en niet in belgie!
Ik zou in ieder geval als ik moet kiezen naar Maastricht gaan, erg leuke stad.

Haha ja ik weet ook wel dat dat gewoon in Nederland is maar ik ga naar een huisje IN België in de buurt van beide steden :stuck_out_tongue:

Ik ben nog nooit in Maastricht geweest, maar Luik vind ik niet bepaald een aanrader.
Het historisch centrum (dat nog een beetje gezellig is) is erg klein. Bovendien wordt het omgeven en doorkruist door allerlei superstructuren (type lelijkste flatgebouw ever) en rijdt de auto overal loeihard doorheen.

Een van de voornaamste bezienswaardigheden is er de ‘Montagne de Bueren’, een 600 (?) treden tellende trap. Als je die beklommen hebt sta je op een bergje en heb je een mooi panorama over al die lelijkheid.
Veel bordjes in de buurt spreken ook over een citadel op dat topje, maar dat is enkel nog in naam. Want ook bovenaan staat er een gigantisch gedrocht neergepoot. Een kubistisch bolwerk, ziekenhuis ‘Citadel’. Mijn vermoeide knietjes waren na 600 treden een serieuse desillusie rijker.

In Luik heb je dus wel een Primark, maar daar houdt het ook ongeveer op.

(Al moet ik toegeven dat de natuur rond Luik, dus eens je de stad uit bent, wel mooi is om in rond te wandelen. En het stationsgebouw van de architect Calatrava is ook niet kwaad.)

Als je ooit nog eens België gaat shoppen zou ik zeker weten voor Antwerpen kiezen! Daar heb je echt alles (behalve Primark dan :’))!

Maar nu zou ik dus voor Maastricht gaan! :grinning:

Ik kom vaak in maastricht, ik woon daar best dicht in de buurt (20 minuutjes trein) ik vind het een hele leuke stad, heel gezellig!
Luik is 1 groot winkelcentrum… Ben er 1 keer geweest en vond het veel minder leuk dan Maastricht!