First of all begin ik maar met uitleggen, ik heb een eetstoornis gehad waarbij ik af en toe laxeermiddelen slikte. In totaal maar iets van 30 denk ik, omdat ik daarna merkte dat het bijna niets toevoegde aan afvallen. Ook niet dagelijks gebruikt.
Nu zit ik met een probleem, ik heb m’n hele leven al moeilijke darmen maar ik heb nu toch wel het hoogtepunt bereikt. Ik heb meerdere keren last gehad van obstipatie. Ik drink af en toe stoelgangthee, en slik de laatste tijd ook Wapiti (natuurlijk middel voor een regelmatige stoelgang), ik heb een enorme opgezette (onder)buik, de streek van mn navel ongeveer, heb elke dag buikpijn. Ik kan nu door die Wapiti wel elke dag naar de wc maar de klachten blijven aanhouden. Ik moet echt 4 liter drinken om normaal naar de wc te kunnen. Ik eet mn hele leven eigenlijk geen bruin brood, eet het laatste jaar wel geroosterd bruin brood en bruine zelfbak pistolets. Ik eet wel vezels aan groente en fruit, heb ook vezeltabletjes geslikt. Ik ga ook een vezeldieet volgen, hopelijk zit hier het probleem. Ik vind dit echt heel vervelend en vroeg me af of iemand dit probleem kent en me kan vertellen wat het is en wat ik er aan kan doen.