luie broer.

(luie is een raar woord xd)

mijn broer is 18. hij doet al een jaar niets, omdat hij voor het leger afgewezen was (hij was te onervaren, dit jaar gaat hij het nog eens proberen) hij werkt niet, doet helemaal niets, gamed alleen en eet. ik denk eerlijk gezegd ook niet dat hij het leger in kan, met zo’n houding. hij denkt dat alles voor hem word geregeld. op school deed hij ook niets en hij was ook gezakt voor zijn examen, waardoor hij nog een jaar over moest doen. daarna heeft hij even gewerkt. in een intertoys fabriek iets? maar hij stopte omdat hij tussen de mongolen zat. en hij er geen zin in heeft. hij komt elke dag om 1/2 uur uit zijn bed. hij is ook al 2 jaar achterelkaar op vakantie gegaan met zijn vrienden, gewoon geboekt. niet gezegd teken mijn ouders ofzo. hij moet nog steeds terug betalen. ik word er echt gek van. hoe veel en vaak we tegen hem praten, hij luistert niet. en ik ben 15, doe me best op school, weet al wat ik wil worden, alles. ik vind het ook zo zielig voor mijn ouders. mijn ouders werken zich dood. en hij luistert niet.

sorry dit moest er echt even uit hahaha.
iemand nog dingen die ik kan zeggen / doen?

NIKS meer voor hem doen. Geen geld meer lenen, geen eten meer voor koken. Gewoon helemaal niks meer voor doen zodat hij zelf wel wat moet gaan doen. En anders moeten je ouders gewoon tegen 'm zeggen dat ie een deel van de elektriciteits/gasrekening mee moet gaan betalen en anders kan vertrekken, dan moet hij wel gaan werken…

je er zo min mogelijk mee bemoeien ookal is het je broer dit is zijn probleem niet de jouwe hij doet zo dus jij hoeft daar neit voor te gaan stressen

Idd, zo leert hij vanzelf wel dat hij eens wat moet gaan doen.

Idd geen aandacht meer aan hem besteden.
Ik vind het trouwens wel lief dat je er zo mee zit en je ouders er zo graag me wil helpen (:

Doe niks meer voor hem, laat hem lekker zelf alles opruimen, eten koken en alles zelf betalen.
Hij is tenslotte degene die helemaal niks doet, hij moet eens zijn verantwoordelijkheid nemen.
Praat ook met je ouders hierover en stel iets aan hen voor, bv wat hier al gezegd is, misschien moeten ze zijn zakgeld ( als hij dat heeft ) inhouden, totdat ze het bedrag terug hebben wat hij van hen heeft geleend.
Negeer hem ook compleet, want je typte zelf dat het geen nut had hoeveel jullie ook zeiden tegen hem.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes in ieder geval.