Luidruchtige buren

Ik post eigenlijk nooit een eigen topic, maar ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet.

Sinds kort woont er links van mijn studentenkamer (volgens mij) een gezin naast me in het huis. Eerst hadden we heel veel overlast van het verbouwen (Om 8 uur beginnen met boren en om 22:00 ergens klaar zijn elke dag week in week uit), maar ok weetje dat moet gebeuren dat snapte ik dan nog. Alleen nu ze er wonen hoor ik ze non-stop schreeuwen en praten. Volgens mij zijn het buitenlandse mensen waarvan het ook wel de cultuur is om wat harder te praten. Alleen ik zit er niet op te wachten om gewoon alles van mijn buren te horen.

Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Heb vannacht tot 4 uur wakker gelegen omdat het klonk alsof ze in mijn kamer stonden te roepen. Dus ik ging net toen ik ze weer hoorde op de muur kloppen (zo van hey hoor even hoe dun de muren zijn) en toen kreeg ik gelijk een snauw vanaf de andere kant.

Ik wilde een briefje door de bus gooien met of ze er rekening mee kunnen houden. Alleen ik woon niet in een hele goede buurt (Rotterdam Zuid) en ben een beetje bang dat ze straks ziek boos worden ofzo (’:

Misschien samen met iemand anders aanbellen en er over praten? Komt altijd wel anders over dan een briefje. Woon je daar ook echt alleen, ben jij de enige die er last van heeft?

^
Ik woon samen met een huisgenootje. Alleen het huis van de buren grenst aan mijn kamer en niet aan die van haar. Dus zij hoort het niet. Het is zegmaar in de hoek van mijn kamer. Als je daar gaat staan dan kan je zelfs meeluisteren.

Zal een keertje kijken of mijn huisgenootje mee wil tho. Als ik het aandurf om ook echt aan te gaan bellen (’:

Mijn kamer zit ook tegen de buurwoning aan. Er wonen oude mensen, dus je zou niks verwachten, maar ze hebben leuk een koekoeksklok tegen mijn muur aan hangen die ze niet van plan zijn te verplaatsen :l
Maar ik ben dus uiteindelijk wel met ze gaan praten- de klok hangt er nog steeds- maar he meer kan ik niet doen :stuck_out_tongue:
Dus dat zou ik inderdaad proberen.
( Tegen de muur slaan vonden de oude mensen ook niet zo fijn, maar ik was het echt zat, ook omdat ze de klok elke avond opwinden of hoe dat ook heet- zodat hij de hele nacht weer door kan gaan yay )

Er zitten geen buren naast hun met wie je ook zou kunnen praten?

Ik zou inderdaad een keertje met je huisgenootje langs om een praatje te maken. Garandeer je geen succes, tijdje terug vroeg ik of de buurvrouw viltjes onder haar stoelen wilde plakken en of haar kind wat minder hard door het huis kon rennen en toen smeet ze de deur dicht. Maar ik heb nu eenmaal altijd van die halve zolen als buren.

Jeetje, kan me voorstellen dat het vervelend is.

Ik zou denk ik ook gewoon aanbellen om rustig proberen te praten erover, je kan misschien je huisgenoot meenemen zodat je niet alleen bent. Is misschien wat prettiger. Hopelijk gaan ze er iets mee doen. :sob::muscle: