Lui oog

Ik zit nogal met een probleem, ik heb sinds mijn geboorte last van een lui oog, helaas is het er nooit beter op geworden.
Als ik makeup op doe, is het op mijn linkeroog altijd goed. Bij het rechteroog gaat het mis, ik zie amper wat ik bij het oog doe en ik krijg dus ook amper hetzelfde.
Oogschaduw enzo gaat nog wel.
Ik heb nooit een fatsoenlijk eyelinerrandje kunnen doen, aangezien ik bij het rechteroog uitschiet.
Mijn moeder kwam met het idee om haar bij mij de eyeliner te laten doen, het is niet dat ik me er voor schaam ofzo, maar ik wil het niet omdat dat zo’n gedoe is.
Ook kwam ze met het idee om een eyelinerrandje te laten tatoeëren, wat me nogal pijnlijk lijkt.

Heeft iemand enig idee wat ik het beste kan doen? Ik wil het het liefst niet laten tatoeëren, ik ben niet van plan om als 60 jarige nog met eyeliner te lopen. (:

laat het idd niet tatoeëren
daar ga je spijt van krijgen
zelf veel oefenen?
of anders je moeder laten doen
en anders alleen mascara en oogpotlood gebruiken?
(oogpotlood aan het binnenste randje van je oog, dat kan ik iig zonder spiegel etc)

niet laten tatoueren, in het begin ziet het er mooi uit maar na een tijdje vervormt het lijntje zeg maar. krijg je spijt van.

Ik had ook sinds mn geboorte een lui oog, maar ik had een soort van ‘trainbehandeling’ met een pleister etc. Na 10 jaar werd het beter, en nu kan ik er best goed mee zien. Ik weet niet of het bij jou nog mogelijk is, maar je kan het vragen aan de oogarts.

je kan ook permanente make-up nemen, die is niet voor altijd maar wel voor een aantal jaren (als ik me niet vergis).

http://www.newcreation.be/pmu_inleiding.html (scroll even verder naar eyeliner)

Dat permanente gedoe lijkt me wel wat, maar daar wacht ik dan nog wel paar jaartjes mee. (:

Pleisters heb ik tot mn 14e gebruikt, nooit resultaat van gehad.

dat is ook tatoueren… en het vervaagt wel maar helemaal weg gaat het blijkbar niet en krijg je dus die vervorming dat ik zei van het lijntje.

Precies, dat had ik ook, misschien dan wel in iets mindere mate. Eerst kreeg ik ook altijd pleisters voor op mijn niet- luie oog, zodat het luie oog meer moest doen. Toen ik 7 was werd ik geopereerd en nu heb ik er nooit meer last van. Ik zou als ik jou was idd naar de oogarts gaan.

Geen permanente make-up O__o Dat vervaagt na een paar jaren en dat ziet er dan heel lelijk uit, m’n moeder kent iemand die dat ook heeft en het is echt lelijk geworden…