Lui oog achteruit gegaan?

Hoihoi,
Ik heb/had een lui oog. Dit is ontdekt toen ik een jaar of 7 was, heb altijd een bril gedragen, thuis ook van die pleisters enzo, maar eigenlijk hielp het allemaal niet. Ik ben tot mijn 13e bij de oogarts geweest, ondanks dat je ogen in principe vanaf je 10e levensjaar ontwikkeld zijn en dus niet meer veranderen. Ik ben nu 19.
Mijn rechteroog functioneert prima en daar heb ik nooit iets van een afwijking gemerkt, maar als ik dat goede oog dicht deed kon ik bijvoorbeeld teksten verder weg niet lezen.
Nu merkte ik gister op de fiets ineens dat ik eigenlijk wel meer niet meer kan zien met mijn linkeroog. Er vloog een vliegje in mn rechteroog, dus dat oog deed ik dicht. En ik was gelijk een beetje gedesorienteerd, zag wazig, kon weinig diepte zien enzo. Zo erg was het voorheen niet.

Weet iemand of het kwaad kan dat het, voor mijn gevoel, zo achteruit is gegaan? Ik heb er verder geen last van omdat ik dat oog normaal gesproken dus helemaal niet gebruik, maar schrok er wel een beetje van dat ik ineens nog minder zag.

Huh, mijn sterkte is heel erg veranderd sinds mijn 10e. Zelfs nu (22) verandert het nog. Ga gewoon naar de opticien/huisarts.

Ja, ga gewoon naar je huisarts/oogarts/opticien. Mijn sterkte is pas stabiel sinds m’n 19e.

Je oog zou best volledige ontwikkeld kunnen zijn op je 10e, maar o.a. je sterkte kan gewoon je hele leven veranderen. Gewoon langs de oogarts dus. Of misschien de opticien, is even een wat kleiner stap.

Okay dan is het dus toch niet zo raar als ik dacht haha. Zal idd even langs de opticien gaan om te laten testen! Thankss

Ja fysiek gezien is het na een bepaalde leeftijd klaar met groeien maar je sterkte kan inderdaad veranderen c.q. slechter worden. Inderdaad maar gewoon laten testen, dan weet je het zeker (al ben je misschien in de tussentijd al geweest)

Ik heb eigenlijk precies hetzelfde met mijn ogen, ik kan met mijn rechteroog alles zien maar met links super slecht. Dit is echt nog maar sinds iets van 2 jaar, daarvoor heb ik altijd prima ogen gehad. Maar bij mij zijn ze er achter gekomen dat ik een prisma heb en dat is ook opeens gekomen. Dus ik zou sowieso even langs de opticien gaan, want in een korte tijd kan er best veel veranderen met je ogen.