lucide dromen.

Hee!
Laatst heb ik in een tijdschrift iets gelezen over lucide dromen. Dit houdt in dat je bewust droomt, dus dat je droomt terwijl je weet dat je droomt. Dan kan je dus ook grappige dingen doen die je normaal nooit zou doen, omdat het een droom is.
Ik vond dit heel gaaf en raakte er eigenlijk wel geinteresseerd.
Ook lijkt het me cool om dit te kunnen. Ik heb al een beetje rondgezocht op het internet maar ik kan niks bruikbaars vinden.
Weet iemand hier meer over lucide dromen, of kan je het, of weet je hoe je het moet leren?
Laat het me weten :wink:

lulz

@HIGHTIDES
weet ik, heb er ook naar gezocht, maar het is al verwijderd.

echt? Oh sorry, dat wist ik niet :’)

http://forum.girlscene.nl…omen/list_messages/135676

Deze toch?

@Daddledoo
ik had een andere gezocht, maar deze is eigenlijk beter. Dankjewel!

Ik heb een site voor je!
hij is heeeeel goed
staat alles in
http://www.ld4all.com/nl/guide.html#frames(content=ld4all_welcome.shtml)

op de 1 of andere manier kan ik het ook,
op sommige momenten dan.
gewoon denken dat het een droom is, en het veranderen? XD
ik moet wel toegeven, dat als ik een enge droom heb, dat het dan moeilijker gaat,

Ik kon het vroeger ook en op gegeven moment had ik enge dromen door, maar mijn dromen lijken nu meer “echt”. Dus ik heb het vaak niet meer door. Damn…

a

ik heb dat ook al een paar keren gehad. best wel grappig eigenlijk.
Meestal kom ik erachter omdat ik dan denk; is dit een droom of niet? Als ik kan vliegen dan droom ik en als ik niet kan vliegen dan is het geen droom. Dan ga ik proberen te vliegen en dan weet ik dus dat ik droom als 't me lukt :slightly_smiling_face:

heb wel 1 keer gehad dat ik er op die manier achter kwam en toen had ik er uiteindelijk niks mee gedaan, beetje zonde.

maar 1 tip; je moet je per dag gewoon een paar keer afvragen; hoe ben ik hier terecht gekomen? Wat doe ik hier? Waarom ben ik hier? etc. op een gegeven moment dan ga jee die vragen namelijk ook in je droom aan jezelf vragen omdat je het al een tijdje doet. In dromen kom je vaak op een onverklaarbare wijze ergens terecht en je weet dan ook niet hoe je er terecht bent gekomen etc. als je dus geen antwoorden op die vragen kunt geven kan je er ook achterkomen dat je droomt :slightly_smiling_face:

Stond in de cosmogirl een artikel over :grinning:

ik heb ergens gelezen dat het gevaarlijk kan zijn, je moet je er maar nietteveel meebezig houden denk ik :slightly_smiling_face:

^ Hoezo kan het gevaarlijk zijn dan?
Ik heb echt heel vaak lucide dromen maar er is nog niks met me gebeurd haha

ik heb laatst echt een vet enge droom gehad… Dat m’n zusje van 2 dood ging en dat we gewoon verder moesten leven en zo. Volgens mij was dat ook zo’n droom, want ik wist dat ik gewoon in mijn slaapkamer was, maar ik kon toch niet stoppen met dromen. Gek he? Was dat een lucide droom, of was het iets anders?

hahha onee , dat is uittreden dat is weer wat anders sorry :grinning: ik denk niet dat het gevaarlijk is idd. :slightly_smiling_face:

hoe kan het gevaarlijk zijn dan?

Doe ik altijd. Mijn zusje ook. Zij noemt het nepdromen :wink:

Ik up dit topic ff omdat ik dit vanavond ook wil proberen, iemand tips?

Omg wat eng, wat ben ik blij dat ik dit nog heb gelezen voordat ik het echt van plan was. Nu ga ik dat dus echt niet doen.