(Lucide) dromen

Hi girls,

Ik kan meestal altijd mijn dromen onthouden. En tijdens mijn droom weet ik vaak ook dat ik echt droom. Dit betekent lucide dromen. (Zoek maar even de gehele betekenis op op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lucide_droom

Maar vannacht heb ik echt een enge/rare droom gehad. Dezelfde als eergister.

Mijn vriend moest om 6:30 op, dus de wekker gaat en ik maak hem wakker. (Dit is allemaal echt gebeurd, dus niet in de droom). Ik ga verder slapen, terwijl ik nog half aan het slapen ben. Ik ga meteen door naar de droomfase. Ik droom dat ik wakker word-in het zelfde bed, op dezelfde plaats. Mijn vriend komt binnen door de deur en zegt dat hij terug mocht komen van zijn baas. Hierbij sta ik op en ga ik naar beneden. Bij iedereen kan ik het verleden/heden zien als ik naar ze kijk. *blur* Als ik daarna aan de voordeur sta bij zijn moeder, zie ik dat zij Casper (mijn schoonbroertje van 3, het broertje van mijn vriend), dood en bloedend in haar handen heeft liggen. Ik schrik mij kapot en vraag wat er aan de hand is. De moeder zegt dat er niks aan de hand is en dat het kind gewoon dood is - zo nonchalant. Ik vertel aan mijn vriend dat ik bepaalde beelden zie bij mensen en hij gelooft me niet. *blur*. Ook zijn moeder vertelt hem dat Casper niet dood is en hij staat erna springlevend bij ons.*blur*.
-
Hierop word ik bezweet en in paniek wakker. WTF did I just dream?!

Geschokt was ik. En dit soort dromen heb ik vaker… Soms nog erger.

Wat vinden jullie ervan, en wat was jouw droom vannacht?

Ik heb je genote. Dankjewel als je me zou kunnen helpen… Ik zie er erg tegenop om te gaan slapen nu ik alleen ben.

Niemand?

Ik heb heel erg last gehad van slaapverlamming een tijdje, in de tijd dat ik depressief was, ik probeer het nu zelf zoveel mogelijk te voorkomen, ik slaap bijvoorbeeld al nooit op me rug, als ik prongeluk op me rug in slaap val krijg ik het al heel snel. Weet je wat slaap verlamming is? Het kan namelijk wel iets in die richting zijn, als het heel echt lijkt.

Ik had één keer een lucide droom zover ik weet.

Ik weet altijd wanneer ik droom en ik kan ze soms ook zelf ‘aansturen’. Maar meestal zijn ze bij mij vrolijk of vreselijk saai.

Behalve 1 doodenge nachtmerrie die terugkeert als ik gestresst ben. Ik heb hem nu zo’n keer of 30 gedroomd.

Ik heb niet echt een oplossing voor je, sorry :frowning_face:

Op wikipedia staat trouwens dat je kan herkennen of je in een lucide droom zit door in je hand proberen te drukken met een vinger, in een droom gaat je vinger erdoor heen, in de spiegel kijken en klok kijken, dit lukt meestal niet niet, ademen met je mond en neus dicht, dit lukt wel als je droomt en iets op je hand tekenen, lukt niet.

Dan kan je herkennen of je een lucide droom hebt, als je erkent dat je aan het dromen bent, ben je misschien minder in paniek. Er zijn zelfs mensen die echt hun best doen om in een lucide droom te komen zodat ze allerlei dingen kunnen doen die ze in het echt niet kunnen (oneindig rennen en zwemmen zonder moe te worden, vliegen en zweven etc.)

Ik weet wel dat ik teksten heb willen lezen, maar het niet goed ging. Alle lettertjes dansten en kwam er dus niet uit… Ik wist in mijn droom in mijn achterhoofd wel dat ik aan het dromen was, maar ik werd wakker IN mijn droom dus het was een beetje dubbel. Ik zei ook in mijn droom: Ik ben toch aan het dromen? Ik ben toch net in slaap gevallen toen je naar je werk ging (jegens mijn vriend). Dus het was heel erg dubbel, maar super angstaanjagend.

Er is nog een ander topic over lucide dromen, daar staat mss nog wel wat info voor je.

http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/lucide-dromen-135676.200.html

Niet uit gaan proberen echt niet gaan doen. Het kan zeker heel eng zijn. Ik heb een keer hier op GS gelezen dat een meisje hier het had geprobeerd. Wat zei had mee gemaakt was heel erg beangstigend.
Lucide dromen kan je na doen maar het is niet goed om te doen. Je bent kwetsbaar als je gaat dromen, helemaal als je gaat dromen terwijl je door hebt dat je gaat dromen.
Als je het niet ‘expres’ doet zou ik niet weten of het zo is als je het expres doet.
Maar als je het niet hebt niet uitproberen.

Dit klinkt misschien alsof ik een of andere gek ben :’). En ik ga er niet verder op door, maar pas er gewoon mee op en probeer het niet uit.

Dat ene topic is wel goed om te lezen heel veel hebben nare ervaring. Gadver ik krijg er ook al helemaal kippenvel van.

ik heb t topic gelezen en ik ben echt bang gworden van die slaapverlamming…

Ik heb 1x zo relaxed op het strand gelegen met mijn ogen dicht
En het voelde alsof ik naar boven vloog
Toen ik mijn ogen opendeed was ik duizelig

Het is gevaarlijk btw.

Laatst was ik aan het dromen en toen ik in de spiegel keek had ik geen spiegelbeeld. Ik schrok zo erg dat ik er wakker van werd haha.

mag ik vragen waarom het dan zo gevaarlijk is? Ik kan namelijk niks gevaarlijks bedenken…
En zelfde voor @QueenB waarom is het dan zo beangstigend?

Ik vind het namelijk hartstikke gaaf en totaal niet eng.

Ik denk niet echt dat het een Lucidedroom is…

Ik heb ook alleen maar lucide dromen. Meestal bij een nachtmerrie, maar dat is fijn want omdat ik dan weet dat het een droom is kan ik alles dusdanig aanpassen dat ik de baas ben. Meestal maak ik mezelf gewoon wakker.

http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/lucide-dromen-135676.200.html

Moet je dit topic lezen. Op ong pagina 6/7 ergens hebben mensen de gevaarlijke dingen enzo gepost.
Je hebt bijvoorbeeld sleep paralysis, dan is je lichaam verlamd en ben je je daar bewust van. Dan gaat je brein dus in de paniekstand en is het lastig om eruit te komen. Best wel beangstigend.

Ja, maar dat zijn slaapverlammingen en geen lucide dromen.
De eerste keer dat je een slaapverlamming hebt kan dat eng zijn, vooral als je niet weet wat je overkomt. De eerste keer dat ik dat had ben ik in paniek geraakt omdat er twee tarantula achtige spinnen op mij afkwamen.
Maar als je weet dat je een slaapverlamming hebt hoef je niet in paniek te raken. Je kunt inderdaad rare monsters/schimmen zien, maar aangezien je er bewust bij bent kun je tegen jezelf zeggen dat ze nep zijn. En hoe vaker je dat overkomt hoe minder snel je in paniek raakt.
Je hebt ook verschillende manieren om daaruit wakker te worden, en als je wilt lucide dromen kan dat juist heel makkelijk via een slaapverlamming.

Maar dan zijn lucide dromen toch niet eng? Als je een slaapverlamming hebt gewoon je ogen dicht doen, dan zie je de enge dingen ook niet meer, en dan droom je snel genoeg.

Maar behalve dat het dus eng kan zijn weet ik nog steeds niet waarom het gevaarlijk zou zijn.