luchtverkeersleiding, profielkeuze.

oke,
ik heb even een vraagje.
ik heb al een beetje zitten kijken op internet wat voor profiel je moet hebben gedaan en welke diploma’s je moet hebben om luchtverkeersleider te worden, hieruit kwam N&T. (natuur&techniek)
maar ik heb het even na gevraagd bij mijn decaan, want je moet voor luchtverkeersleider een diploma hebben voor wiskunde B, maar als je voor natuur&gezondheid of economie&maatschappij kiest kan je die wiskunde A daar ook inwisselen voor wiskunde B… maar zou ik dan N&T moeten doen of N&G of E&M.

want het verschil is dat je bij N&G biologie hebt, bij N&T natuurkunde, en bij E&M geschiedenis en economie.

welk profiel zou dat het slimst zijn? want je kan in alle profielen kiezen voor wiskunde B…

NT zou het slimst zijn omdat je anders bij bijvoorbeeld NG je ook nog Biologie moet doen…
Maar als je daar geen problemen mee hebt zou je gewoon alledrie die profielen kunnen doen, maar bij EM dan wel met scheikunde en natuurkunde en dat wordt best wel veel dan.

Dus ik denk NT of NG :wink:

Ik denk ook NT of NG met wiskunde B.

Ik zou voor Natuur & Techniek gaan.
Ik denk dat je uiteindelijk meer aan natuurkunde hebt dan aan biologie…
En geschiedenis en economie heb je daarmee helemaal niet bij nodig ;p

N&T, ik denk ook dat je bij zo’n opleiding meer hebt aan natuurkunde.

oke, thanks :’)

N&T inderdaad. Ben heel jaloers op iedereen die goed is in exacte vakken. Ik zou ook heel graag luchtverkeersleidster willen worden, maar helaas.

• je bent minimaal 19 jaar en maximaal 26 jaar oud,
  • je gezichtsvermogen heeft een maximale afwijking tussen -6 en +5,
  • je opleiding is minimaal HAVO met een voldoende voor wiskunde,
  • je bent bevoegd om te werken in de lidstaten van de Europese Unie,
  • je beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed; zowel schriftelijk als mondeling,

Hier staat helemaal geen specifiek profiel bij !?

http://www.luchtverkeersl…watzijndeselectiecriteria

oh, ik heb ooit ergens gehoord dat je wiskunde B moet hebben, maar je kan ook gewoon met A?

heb trouwens een vraag voor meiden die toevallig de opleiding volgen/gaan volgen/hebben gevolgd.
hoe gaat dat in zijn werk?

Als ik jou was zou ik als je enigszins goed bent in exacte vakken N&T gaan doen met biologie en economie. Ik weet niet hoe het op jouw school zit, maar ik had een combinatieprofiel (N&G en N&T) waardoor ik alle mogelijke studies kon gaan doen (behalve Grieks en Latijn, maar daar zat ik toch niet op te wachten.) Dus als jij ook zoiets kiest houd je alle mogelijkheden open en weet je zeker dat je wordt aangenomen bij die vervolgopleiding. Anders bel je even op naar die opleiding, dan weet je het zeker.

als je het écht wil kan je het!
ik ben ook geen king in wiskunde, maar het is niet zo dat ik het echt niet kan, ik zit nu in 3HAVO, dus als ik nu goed voldoende sta voor wiskunde, natuurkunde en scheikunde laten de docenten me naar 4HAVO met het profiel N&T dus ik heb wat te bewijzen dit jaar, maar dat vind ik een leuke spannende uitdaging. :’)