Lucht in m'n maag.

Hey meiden!

Ik vind dit best wel weer een genant probleem, maar oke. Mijn maag maakt de hele tijd geluidjes, rommelt en bubbelt, en doet echt vreemd. Nu zei mijn vader dat dat kon komen doordat ik te veel lucht in mijn maag zou hebben. Dit kon dan komen doordat je te veel lucht inademt bij het eten/drinken? Hoe kan je dit voorkomen? Ik heb nou niet bepaald het idee dat ik een grote ademtuig neem bij elke hap namelijk :’)Iemand die dit herkent, en weet te voorkomen?

Dat is gewoon je maag die je eten aan het verwerken is.

Hmm, oke, maar het is dus normaal dat mijn maag helemaal bubbelt, alsof hij belletjes blaast? :’) Heb dit namelijk nog niet eerder zo gehad… Doet in mijn onderbuik gewoon bijna pijn, niet echt pijn maar zo’n zeurende druk.

Ik geloof, dat als je vaak kauwgom hebt, je ook lucht binnenkrijgt, en daar ook meer last van hebt. Maar ik weet dit niet zeker.

Dit heb ik dus ook !

Is het echt je maag? Of je darmen?

Lijkt me idd logischer dat dat je darmen zijn, je maag maakt niet zoveel geluid haha (behalve bij erge honger). Dus misschien kan je letten of je eten, zitten er genoeg vezels in? En idd van kauwgum kan je buik opzetten.

Als je snel eet of eet terwijl je iets anders aan het doen bent (zoals televisie kijken) kan je best wel eens wat lucht naar binnen hebben gehapt! Maar zo erg is dat niet. Misschien heb je onbewust vandaag heel veel lucht binnengekregen. Ik heb dat zelf altijd als ik stress heb over iets (want dan let ik niet meer op wat ik doe en pieker ik heel veel, dus eet ik te snel enzo).
Voedsel als ui en bonen wil ook nog wel eens voor gasvorming in je darmen zorgen…

Bedankt voor de reacties meiden! Ik zal er eens rekening mee houden.

Kan ook komen door koolzuurhoudende dranken.

Is het echt je maag of zijn het je darmen?
Dat had ik ook altijd en toen ben ik naar de huisarts gegaan en toen kreeg ik movicolon en daarna nog zoiets en duspatal en heb ik nergens meer last van

Moet je dan niet gewoon wat eten??