Lucht en ruimtevaarttechniek @delft

Hoi meiden,

Ik ben al een tijdje bezig met oriënteren naar studies. (ik zit nu in 5vwo, dus heb nog even tijd) Ik was een poosje geleden bij de TU Delft geweest en was wezen kijken bij een kraampje van Lucht en ruimtevaarttechniek. Ik vroeg me af of iemand hier ervaringen heeft met deze studie of mensen kent die dit doenp. Zitten er (veel) meisjes tussen? (meerderheid is vast mannelijk) is het een hele zware studie (ik hoor dat mensen gemmiddeld veel langer over deze studie doen dan elke andere studie in Delft) zijn er leuke banen in te vinden, of heb je straks dat ze niemand nodig hebben?

Heel erg bedankt :slight_smile:
Rosanne

Mijn neef doet deze studie, hij is nu al bezig met zijn master en loopt daarvoor stage in Brussel. Hij vindt het volgens mij wel hartstikke leuk, al is het wel redelijk zwaar ja. Een studievriend van hem heeft dus ook deze studie afgerond en heeft net met zijn vriendin een huisje gekocht in Leiden. Ik weet niet of daar echt goed over na is gedacht maar je moet er rekening mee houden dat er in deze sector relatief veel meer werk te vinden is in Amerika, mijn neef is dan ook bezig daar te solliciteren.

O en inderdaad meer mannen dan vrouwen bij de studie, maar over het algemeen zitten er meer mannen in Delft, dus je hebt ze voor het uitkiezen :slight_smile:

Ik ken een jongen die daar dit jaar aan is begonnen. Als ik hem er zo over hoor is het een vrij zware studie inderdaad. Hij zit echt heel vaal van half 9 tot half 6 op de universiteit en dan moet hij daarna thuis nog allemaal dingen doen voor zijn studie.

Een vriend van mijn vriend doet dat en vindt het heel leuk. Er zijn inderdaad véél meer mannen die die studie doen dan vrouwen.
Het is wel een heel zware studie, maar als je echt gemotiveerd bent, moet het te doen zijn. Als je wilt kan ik wel meer informatie aan hem vragen?