Low Budget Shopping.

Hey ladies!

Ik heb besloten dit topic aan te maken, ik denk dat veel andere meiden met dezelfde (geld)problemen zitten of gewoon houden van goedkope (maar toch fijne) producten. dus dat dit nog een best handig topic kan zijn. :wink: Ik twijfelde nog wel een beetje of ik het in dit gedeelte van het forum zou plaatsen of bij lifestyle. Mochten mensen het idee hebben dat het ergens anders moet staan meld het dan even.

Ik heb de zoekfunctie en google gebruikt met als zoekwoorden low budget shopping, ik kon niks vinden, als er al een topic is; laat dan een linkje achter en dan laat ik het topic sluiten :slightly_smiling_face:

Mijn doel is om hier zo veel mogelijk linkjes, reviews en andere tips te geven over low budget producten. (als klein voorbeeldje, de nachtcrème van de Kruidvat, die ik persoonlijk erg fijn vind.)

Let op! Dit is niet de plek om reclame te maken voor je blog met reviews.

Misschien kunnen er ook meiden die vaak reviews schrijven hier een aantal tips geven voor andere meiden om een review te schrijven. Deze plaats ik dan in de beginpost! :slightly_smiling_face:

Wat vind je persoonlijk low budget? Max 5 euro?

Golden killer: Ik weet niet zo goed of ik mascara’s van 15 a 20 euro nu heel erg low budget vind. (L’Oréal)

Nou, wat zeker weten budget is: 50% korting bij Essence en Catrice op bepaalde producten die uit het assortiment gaan. Bij ons in de Kruidvat deze week ingegaan!

Goed idee:)
Mascara’s van L’oreal koop ik voor 8 a 10 euro over de grens, dus dat valt wel weer mee.

^bij ons de bourjois

Die producten zijn low end als je ze vergelijkt met too faced, mac, urban decay, etc. Maar waarschijnlijk wordt er in dit topic wel wat meer gedoeld op echt essence, catrice, nyc, miss sporty en is de rest alsnog aan de dure kant. Ten minste ik ben zo’n low budget persoon en man oh man 6 euro voor een nagellakje, nooit hahaha

lowbudget is voor mij mijn mascara van de action 69cent
En eyeliner van ong hetzelfde bedrag haha

Dus alles max 1 euro.
Nagellak ook (:

Dat is zeker low budget haha. Maar hoe zit het dan met de kwaliteit? Voor een of twee euro meer zou ik persoonlijk liever naar Catrice gaan.

Maar die make up van de action is serieus nog best oké haha, en echt echt goedkoop

Action makeup is wel echt vooruit gegaan de laatste tijd! Ik heb een tijdje geleden een duo eyeliner gekocht, met aan de ene kant een potlood en aan de andere kant een liquid liner. Ik was echt zwaar onder de indruk! Eyeliner is goed zwart en dekkend in 1 lijntje, blijft goed zitten en heeft een prima puntje. Het potlood was romig, echt zwart en twist-up. En dat voor een euro.

Ik vind hem prima hoor, draag het iedere dag en heb zooo´n mega gevoelige huid.
Wat foundation poeders etc betreft weet ik niet, draag alleen mascara en eyeliner (en ik zweer vooral bij de eyeliner).

Verder heb ik altijd Garnier lotion milk en cremes, maar dan alleen in sale en sla ik flink in. Zodat het per product niet meer dan 2 euro kost.
Deoderant wacht ik altijd op Kruidvat aanbieding, odorex voor 1 euro per stuk, ook dan sla ik flink in.
Dan is het nog goedkoper als de Action deo haha. Die kost namelijk 1,29 pst.
Terwijl odorex veel lekkerder is.
Shampoo cremespoeling conditioner etc. same story, nooit meer betalen dan 1 euro per stuk.
Heb nu nog voorraadje Nivea toen het 1 euro per stuk was (ook Kruidvat)
En heb ook een goede voorraad lipgloss van Essence (die XXL) voor 90 cent per stuk (was tijd 1 plus 1)

Mijn tip dus: Van de -al relatief goedkope merken- wachten tot ze in de aanbieding zijn. En dan bedoel ik echt 2e gratis (dus niet halve prijs oid) of 50% korting en dan genoeg inslaan.
Is eenmalig wat meer kosten, want zo koop ik dus direct 6 deo’s oid. Is toch f zes euro. Maar uiteindelijk heb ik wel 14 euro uitgespaard. En een hele fijne deo. En ditzelfde voor alle makeup/verzorging etc. producten.

Deo’s koop ik meestal de goedkoopste van onder de euro. Voor mascara’s betaal ik liever iets meer.

Mijn gouden tip is ga naar de DM. Een grote fles zonnebrand koste hier 14 euro, precies dezelfde kost daar 4.

Ik ben ook heel erg te spreken over de Action, het is zo’n beetje 1 van me lievelings winkeltjes geworden! Goedkoop, maar toch goed. Ik gebruik ook zelf de mascara en de 2 in 1 eyeliner/oogpotlood < AANRADER!

:upside_down_face:

Ik heb lipsticks van de Action, dat zijn er twee voor 80 cent ofzo. Die zijn echt heel fijn! Zeker voor ‘beginners’ zoals ik :slightly_smiling_face: Lekker romig, redelijk dekkend enzo, echt fijn! Dit zijn foto’s van mijn blog, geen reclame! Sorry voor de grootte :slightly_smiling_face:

^de lipsticks zou ik de volgende keer toch overslaan denk ik.

Hahaha :’)

Nee maar serieus. Ik haat die lipsticks. Eentje is nog best prima pigmentatie/kleur etc maar ugh wat zit ie vreselijk op m’n lippen. Heeel droog.

Kruidvat ontharingsspray!

Niet mijn eigen foto!

Ik heb vandaag deze gehaald omdat ik scheren echt haat.

Even een kleine review:

Hij is in verhouding erg goedkoop, 3,09.
Nornaal gesproken gebruik ik de ontharingsspray van veet, 6,49.

Korte en duidelijke gebruiksaanwijzing op de achterkant, spray op 5 cm afstand houden van de huid, 5 minuten laten intrekken en even checken met het spateltje op de haren al loslaten, wanneer dat het geval is; spatelen maar.

En het klopt. Nog binnen 7 minuten had ik babyzachte benen. Niks geen irritatie, rode bultjes of iets. Hij heeft wel een sterke geur, niet vies.
De spray is wel erg hard haha! Dit zorgt ervoor dat wanneer je over een stuk gaat waar al spray opzit je een soort ‘deuk’ maakt in de mousse. Maar dit had verder geen gevolgen. Ik vind dit eigenlijk beter, sneller en (voor een kluns als ik) veiliger dan een scheermesje.

Kortom, aanrader!

Bij Primark verkopen ze tegenwoordig ook make-up producten en nagellak voor een hele goedkope prijs, ik weet wel niet de kwaliteit er van, maar is denk ik wel het proberen waard!