Love Trouble. Ik doe zo anders.. HELP

De titel zegt het al… Ik heb liefdesproblemen en goed ook. Maar goed, miss hebben jullie tips…

Ik heb een vriendje, al zo’n anderhalf jaar. Het begin, eerste jaar ongeveer, was alles echt leuk. We deden leuke dingen, waren lief voor elkaar enz. Ik had al problemen thuis, maar daar was goed mee te dealen. Maar nu werden mijn problemen steeds erger en begin ik me totaal anders te gedragen. Ik reageer chagrijnig als hij me belt terwijl hij het lief bedoelt, als ik niet weet waar hij is ofzo maak ik me zorgen en wil ik hem meteen bellen of sms’en (ookal doe ik dat niet altijd), en ik zou altijd het liefst weten met wie en wat hij sms’t enz.
Dat lijkt me niet gezond. Dus.
Ik heb wel zo’n vermoeden, ik heb een hele slechte band, met de meesten van mijn familie, en hij is er gewoon altijd voor me. Ik ben hem nodig om het zo maar even te zeggen. Bij hem krijg ik het gevoel dat er toch nog iemand is die om me geeft. Maar ik wil dat gevoel vast blijven houden en heb dus ook ontzettende verlatingsangst.
Mijn vriend, had het al eens bijna uitgemaakt, nouja hij wilde het eigenlijk uitmaken, maar ik wilde dat niet en ik moest zo huilen en was zo overstuur dat hij zei dat ik hem bedenktijd moest geven. Toen sms’te hij me dus enkele dagen later dat ie wel mijn vriendje wilde blijven, maar dat er wel dingen anders moeten. Nu denken jullie vast: Nooit veranderen voor een jongen, maar het probleem is juist dat ik mezelf niet meer ben, vaak herken ik mezelf niet eens :S Toen ik hem vroeg later of hij me kwijt wilde of dat ie zijn oude meisje terug wilde (hoe ik eerst was zeg ma, voor alle shit) moest ie huilen en zei hij dat hij zijn oude meisje weer terug wilde…

Dus… Hebben jullie enig idee hoe ik minder afhankelijk van em kan worden, minder jaloers kan zijn en mijn oude ik weer kan worden???

Pls help me, 'cause I don’t wanna loose him…

Je verandert door al die problemen. Het is inderdaad best moeilijk om dan nog jezelf goed te blijven.

Ik denk eerst dat je bij jezelf moet beginnen voordat je wat voor hem kan doen. Probeer dingen eerst in je eigen leven wat makkelijker voor je te maken, vervolgens kan je aan je relatie meer werken…

Nogal oppervlakkig klinkt het, maar ik kan niet meer met de gegevens doen :frowning_face:

ik denk dat je aan hem moet vragen hoe je eerst was enzo (dit klinkt heel raar)
maar het is misschien betre als hij nog weet hoe jij bent en dan kan je je daar een beetje aan aanpassen! x

zeg hem het dikgedrukte, dan begrijpt hij in ieder geval waarom je je zo gedraagt. Vraag hem dan om zijn hulp want het lukt je duidelijk niet alleen. Probeer je voordat je weer bot hem reageert te bedenken of je dit doet omdat je een goede reden hebt om boos te worden of dat je het doet omdat het niet zo goed gaat met jou.

praat even met hem over je problemen, leg uit dat je daardoor anders doet. Probeer alles achter je te laten als je bij je vriend bent. Denk er gewoon aan dat hij van je houdt zoals je bent! Hij geeft echt ongelofelijk veel om je , zo te lezen =)

tipje : lees even op de homepage dat boyspanel! er is één vraag over meiden met ‘bagage’ , problemen dus. Mss kan het helpen