Love live laugh

Hoofdpersoon: Pien Leeftijd: 15 jaar Woonplaats: DenBosch

Het is 5 uur in de nacht. De regendruppels tikken op het raam. Ik kan niet meer slapen. Ik lig al een half uur te draaien en maar naar het plafond te staren. Ik kijk op mijn wekker. 1 over 5. Shit! Wat moet ik nu al deze tijd gaan doen. Over 2 uur hoor ik eigenlijk pas op te staan. Ik zucht en stap met tegenzin uit bed. Het is maandag, die verschrikkelijke eerste dag van de schoolweek. Oh wat haat ik de maandag! Ik sta voorzichtig op en loop naar de badkamer. Ik zet SLAMFM op de radio aan. Eerst maar eens een douche nemen.

Na een half uur ongeveer te hebben gedoucht is het tijd om er onderuit te komen. De spiegel is beslagen. Ik teken er mijn naam in. Met een handdoek op mijn hoofd en een handdoek om mijn lichaam loop ik terug naar de kamer met alle kasten. Ik loop naar de kast van mijn zus Lindsy. Gelukkig is ze nog niet wakker dus kan ik mooi vast iets van haar aantrekken. Als ze dit zou weten zou ze razend worden. Waar slaat dat eigenlijk op? Ze mag wel altijd alles van mij aan. Ik trek een mooi rood cober van het haakje af en hang hem over mijn schouder. Wat past hierbij vraag ik mezelf af. Ik pak een wit hempje en een zwarte broek. Na 5 minuutjes heb ik alles aangetrokken. ‘Ziezo’. Ik kijk in de spiegel. Ja dit cober staat mooi bij mijn lange krullende bruine haren. Maar er ontbreekt nog iets. ‘Mmmm…’ Ik zucht. Ik weet het al! Heel zachtjes kom ik kamer van mijn zus binnen. Ik loop zo stilletjes mogenlijk naar haar kastje. Er liggen echt wel honderd kettingen en oorbellen in. Echt ziek veel. Ik pak haar ketting die om het haakje hangt. Het zijn muntjes van zilver. Die passen er hartstikke mooi bij. Als ik weg wil lopen zie ik ook een mooie zilvere ring. Ik pas hem aan. ‘Yess hij past!’ Ik schreeuwde het niet iets te hard. Lindsy word wakker. Ze kijkt voor zich uit maar draait daarna weer om en slaapt verder. Gelukkig maar dat ze me niet gezien heeft. Stil loop ik haar kamer weer uit. Ik hoor papa en mama wakker worden. Snel ren ik naar mijn kamer voordat ze vragen gaan stellen waarom ik zo vroeg wakker ben. Ik kijk mijn kamer rond. Op zoek naar de schoenen die ik vorige week gekocht heb. Shit! Ik ben ze kwijt.
Misschien liggen ze wel bij Lindsy, of bij Nienke? Nienke is mijn andere zus. Ze is net zo oud als Lindsy. Allebei 17. Nienke is naar Londen met school dus ik hoef niet stil te zijn om naar haar kamer te lopen. Ik doe de lamp aan op haar kamer en zoek naar mijn schoenen. Nee nergens te bekennen. Ik vind wel mijn zwarte uggs en mijn groene leren jasje. ‘Lekker zeg als ik dit zo terug vind.’ Het is ondertussen al 6 uur. Nog steeds te vroeg.

Ik zit beneden aan het ontbijt cornflakes te eten. De tv in de keuken staat aan. Er is niks op tv. Alleen maar verkoop programma’s en NickJunior. Snel zap ik naar MTV waar wel leuke programma’s op zijn. My life as liz is bezig. Dat vind ik zo leuk. Helaas zijn het wel herhalingen. Plotseling komt Lindsy naar beneden gelopen. ‘Hee Pientje. How are you?’ Ze heeft me nog niet aangekeken of ze begint te schreeuwen. ‘WTF heb jij mijn kleren aan en mijn ketting? Hoe durf je stom sletje? Uit doen nu!’ Ik kijk haar vies aan. ‘Hou je bek Lin. Je mag altijd alles van mij aan maar ik nooit van jou dus niet zo gaan schreeuwen.’ Ik zie dat ze pissig word. ‘Pfff, ik me bek houden? Jij moet gewoon niet mijn kleren aan doen als ik dat niet goed vind Pien!’ Ik kijk weg en eet rustig mijn cornflakes op. ‘Je moet gewoon niet zo janke linnie!’ Ze kijk me aan en loopt boos naar boven. Ik hoor haar beneden de deur dicht gooien. Pfff, het is altijd hetzelfde met die zussen.

verder of stoppen? xoxo

Ik begon met lezen, maar in de eerste alinea gebruik je steeds Ik als je een zin begint, dat leest erg iritand :slightly_smiling_face:

Nou dan weet ik dat voor de volgende keer thanks!

verder! :wink:

verder!

=) Verder, maar let soms wel een beetje op je spelling :wink:

Ik vind het iets te veel in straattaal geschreven, bijv ‘vuil sletje‘ en ‘echt ziek veel‘.

Verder idd te veel ‘ik‘, maar het verhaal is wel leuk :slightly_smiling_face:

Het is colbert en hemdje en hier en daar missen wat komma’s.

Bedankt voor alle tips! Ik ben dyslectisch. Maar ik zal proberen meer mijn best te doen! Ik ga verder.

Het is eindelijk 8 uur. De hele ochtend heb ik tv gekeken en op de Ipad gezeten. Niemand was online op MSN. Enorm saai dus. Ik pak mijn telefoon uit mijn broekzak en stuur een sms’je naar Olivia: Mop! Kom je me vast ophalen? Dan hebben we nog genoeg tijd op school. Xoxo Pien. Nog geen twee minuten later als dat ik op de verzendknop geklikt heb, krijg ik een sms’je terug van Olivia: Schat ik ben er binnen 2 minuten! Ik heb mijn jas nog niet aan of ze staat al voor de deur. Olivia is mijn beste vriendin. Ik ken haar al sinds de kleuterklas. Ze woont een straat verder dan mij. Ze heeft lange stylen blonde haren, en iedereen op school vind haar mooi. Dat snap ik ook wel. Ze heeft mooi haar, mooie ogen, en ze heeft billen. Dit klinkt heel raar, maar als ik een broek wil kopen moet ik echt zoeken voor een mooie strakke broek waar mijn kont mooi in uitkomt. Dat is soms best lastig. Ze geeft me een knuffel en ik pak mijn fiets.
De hele weg naar school hebben we gepraat over het nieuwe meisje dat vandaag bij ons in de klas komt. Zou ze mooi zijn? Of zou ze juist een nerd zijn?

Het eerste lesuur van vandaag is wiskunde van meneer Abdul. En als ik ergens een hekel aan heb is het wiskunde wel. Hoe goed ik er ook mijn best voor doe, ik haal altijd een onvoldoende! Meneer Abdul komt vrolijk binnen gelopen. ‘He kiddo’s! Vandaag gaan we er lekker tegen aan want het is volgende week proefwerkweek!’ Hij pakt zijn map en leest de punten van het laatste proefwerk voor. Bijna iedereen uit de klas heeft een 7 of 8. Dan hoor ik de naam Pien. Hij kijkt op vanuit zijn map. ‘Zo Pienemans, weer niet goed geleerd zeker? Je hebt een 2,1!’ Hij zucht en gaat verder met opnoemen.

‘Jeetje, wat duurde die les lang zeg. Ik viel bijna in slaap.’ Zegt Olivia. Ik lach om de manier waarop ze dat zegt. ‘Ga je trouwens met me mee naar SPRINGS in Eindhoven dit weekend?’ Ze kijkt me vragend aan. ‘Hoe kom ik aan een ID van 16 dan?’ Vraag ik. Ze denkt na. ‘Mijn nichtje is ook 16, en die lijkt sprekend op jou! Ja dat komt helemaal goed, En je slaapt dan bij mij oke? Ik ben het hele weekend alleen thuis.’ Prima antwoord ik. Helaas is het nog maandag, want ik heb nu al zin in het weekend. We lopen door naar de volgende les.

verder?