Love for Amerika?

Hey hoii!

Er zijn best veel meiden in Nederland die graag zouden willen verhuizen naar de USA.
Maar er zitten ook best wel veel nadelen maar ook voordelen aan. Ik droom al bijna heel mijn leven over een bestaan in de USA en heb er dus ook al veel informatie over opgezocht.

Ik wil in Amerika wonen, omdat:

• het weer aangenamer is
  • ik meer mogelijkheden zie mezelf te ontplooien
  • je er veel meer leefruimte hebt
  • er nog plaatsen zijn waar je niemand tegen komt
  • de natuur er prachtig en gevarieerd is
  • het er absoluut niet kneuterig of bekrompen is
  • je er veel kansen hebt om een welvarend bestaan op te bouwen
  • het er gewaardeerd wordt, wanneer je ambitieus bent
  • de overheid er niet als Big Brother meekijkt
  • Amerikanen optimistisch in het leven staan
  • je jezelf kunt zijn.

Ofwel, veel mensen willen in Amerika wonen, omdat het voelt als thuis komen!
Maar er zijn ook vele nadelen.

• Afstand tot familie en vrienden (en dit is toch wel verreweg de belangrijkste)
  • Weinig vakantiedagen (dit worden er wel meer als je er langer werkt, maar als je net bent begonnen/geemigreerd begin je vaak bij 1 of 2 weken per jaar. En de helft gaat meestal op aan bezoek aan NL en is dus niet ehct vakantie. )
  • Minder makkelijk om stedentripjes in Europa te maken (ik ging regelmatig “even” naar Londen, Parijs, Berlijn oid en dat zit er nu niet meer in)
  • Terrasjes (dit is misschien een rare, maar ik mis het toch regelmatig. Nou wordt dat hier wel steeds gebruikelijker, maar het is toch niet hetzelfde als op een gezellig plein in NL mensen kijken. Daar staat dan weer tegenover dat het hier vaker kan. )
  • Iedereen kan in het bezit zijn van een vuurwapen, maar je mag er verder niks mee doen. Als jij je bedreigt voelt door iemand, mag je die gewoon neerschieten. Zo gaat dat natuurlijk niet altijd, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
  • Grotere kans op dakloosheid

Het is een geweldig land en ik zou graag willen weten aan welke kant of plek jullie willen wonen!
Je hebt een green card nodig (een visum) om het land binnen te komen, en wat zou je willen doen in dat land?

Voor mij;

• Make up artist.
  • waar ik wil wonen: Orange Country, dat ligt vlak bij LA, ong 1 uurtje rijden. Bijna altijd lekker weer en veel te doen :grin:

:hugs:

Helemaal te gek. Maar wat is nu precies het doel van dit topic?

Haha geen idee, dit is me eerste topic, had vroeger account maar ben gegevens kwijt. Wist niks :slightly_smiling_face: Wil gwn beetje weten van meiden enzoo :grinning:

Ik denk niet dat je als make up artist een Green Card krijgt. Alleen heel (wetenschappelijk) getalenteerde mensen komen met een Green Card de VS in.

Amerika is juist het meest bekrompen land dat ik ooit gezien heb.

Dat was mijn droom vroeger. Totdat ik besefte dat dat zo vreselijk moeilijk is.

Maar wát wil je van ons weten?
Of we vinden dat je naar Amerika moet verhuizen?
Of wij ook naar Amerika willen verhuizen?
Of wij tips hebben?
Enzovoort…

Jij liever dan ik, ik ben er laatst op vakantie geweest en buiten het feit dat het een geweldige vakantie was zou je mij dus voor geen goud definitief naar Amerika krijgen

Het weer aangenamer? Orkanen, tornado’s, meters sneeuw in de winter, extreem warm in de zomer zijn in grote delen van Amerika niet ongewoon.

Veel kansen om een welvarend bestaan op te bouwen? Nog meer kansen om arm te worden en niet verzekerd te zijn tegen ziektekosten

Niet kneuterig of bekrompen? Juist veel meer bekrompen dan Nederland. Ik heb dingen gehoord van mensen die in Amerika wonen over dingen die daar afgekeurd worden die in Nederland doodnormaal zijn.

En over de andere punten van jou kan ik ook genoeg zeggen. Ik denk echt dat je een te positief beeld over Amerika hebt.

Volgens mij zijn er echt heel veel mensen die een compleet verkeerd beeld hebben van Amerika. Niet alles is zo geweldig als je op televisie ziet.

Je hebt wel ‘wat’ nadelen genoemd, maar het zijn er zoveel meer. En ik denk dat je die het meest gaat ervaren als je er daadwerkelijk zou zijn.

Ben zelf 3x op vakantie geweest in Amerika, heb rondreis gemaakt met mijn ouders en mijn opa en oma wonen in Phoenix, Arizona. Iedereen heeft zo zijn eigen mening over het land :slightly_smiling_face: Heb er ook geen problemen mee wat jullie er van vinden, dit is tenslotte een forum. Ben wel blij met de mensen die me proberen tegen te houden, want sommige van jullie hebben wel gelijk.
:wink:

Ik denk dat je een te optimistisch beeld van de VS hebt. Ik ben er behoorlijk vaak geweest op vakantie, heb er een tijdje gewoond en waarschijnlijk ga ik er binnenkort studeren na mijn studie, maar dat even terzijde.

Misschien is het goed om je af te vragen op wat voor basis je die voor en nadelen hebt bedacht. Ben je er op vakantie geweest? Ken je mensen die er wonen?

Om even op een paar van je voordelen en nadelen in te gaan: over die bekrompenheid… dat verschilt van stad tot stad daar. In New York is men wellicht minder bekrompen, maar ga maar eens naar een willekeurige conservatieve staat. Of het daar minder bekrompen is, is nog maar de vraag… De kansen om een welvarend bestaan op te bouwen; ja, die zijn er. Maar je moet wel enorm getalenteerd of een geniaal idee hebben, wil je het maken. Voor hetzelfde geld beland je in een McDonald’s. En is het zo dat Amerikanen optimistisch in het leven staan? Dat is ook maar een aanname, lijkt me. En hoe zit het dan met Nederlanders? Zijn die alleen maar pessimistisch? Nou moet ik wel zeggen dat de meeste Amerikanen die ik heb gesproken enorm vriendelijk waren. Maar dat is hier toch net zo? Ik denk dat je overal vriendelijke en onaardige en pessimistische en optimistische personen hebt, dat zou ik persoonlijk niet als een “voordeel” van de VS zien.

Ik ben het ook wel met je eens op een paar punten hoor. De natuur is inderdaad enorm gevarieerd, alleen moet je vaak wel ver reizen omdat het land natuurlijk zo groot is. Alleen zo heel relaxed is het niet altijd (kijk naar natuurrampen inderdaad). En het wordt misschien wel vaker gewaardeerd om uit te blinken dan in Nederland (“doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg!”).

Maar over dat ene punt, over jezelf meer ontplooien, daar zou ik misschien toch vraagtekens bij zetten. Is er een specifieke opleiding die je daar zou willen doen als make-up artist? Of hoe bedoel je ontplooien? Misschien dat je daar eens naar kan kijken.

Over de nadelen; ben ik zeker met je eens, en ik denk dat ze nog wel een stuk zwaarder wegen en je lang niet alle hebt benoemd. Die van de vakantiedagen bijvoorbeeld, dat lijkt mij een vreselijke, omdat we hier zo lang vakantie hebben. Een vriendin van m’n moeder werkt en woont in de VS en heeft inderdaad heel weinig vakantie, dat zei ze zelf ook. Maar ze vindt het wonen er verder fantastisch (moet ik er wel bij zetten dat ze behoorlijk goed verdient en in een prachtige buurt woont met dus ook goed onderwijs voor haar kinderen).

Ik herken je punten trouwens op zich wel hoor! Ik zou ook graag naar de VS verhuizen later. Ik studeer nu ook American Studies aan de universiteit omdat ik meer over het land wil weten en ga hopelijk in m’n 3e jaar op uitwisseling naar een universiteit daar. :slightly_smiling_face:

Op vakantie gaan in Amerika en er wonen is een wereld van verschil

-

Ik zou zelf echt nooit naar Amerika willen verhuizen, er op vakantie gaan lijkt me heel gaaf, maar er wonen… Absoluut niet. Het lijkt me zo’n schijnheilig land, volgens mij doet iedereen supervrolijk en enthousiast tegen je, maar maak je best wel lastig écht contact. Er is ook een grote kloof tussen de aan de ene kant superdunne, opgespoten mensen in Hollywood en de aan de andere kant grote groep mensen met zwaar overgewicht, die ik niks vind. En ik zou gewoon niet in een land kunnen leven waar er zo wordt gedacht over het homohuwelijk, abortus, de doodstraf en euthanasie, en daar komt nog bij dat ik het hele zorgsysteem daar echt waardeloos vind.

Helmaal gelijk in. Dat zal zo ook wel grotendeels zijn.

Ik heb eigenlijk voor al je pluspunten wel een tegendeel in te brengen, ik denk dat als je daarheen gaat je heel erg teleurgesteld zal zijn.

• de overheid er niet als Big Brother meekijkt

haha dit klopt dan weer niet helemaal!

Omg amerika is een droom voor mij, ik ga dit jaar naar miami met een kamp maar het liefs wil ik in new york wonen en werken voor een tijdschrift als consulte (iemand die nieuwe ideen maakt voor het bedrijf voor meer winst, zoals in de films als je al die mensen ziet zitten aan een tafel die luisteren naar je ideen)

xjess evi

Ik hou ook echt van Amerika. Ik zeg absoluut niet dat het mij ideaal lijkt daar te wonen, maar ik wil het zeker eens een tijdje proberen.
Ben er nu 3x op vakantie geweest, heb er kennissen wonen en tja… ik heb toch wel echt zin om terug te gaan. Het liefst zou ik bij die kennissen een jaar gaan wonen en dan kijken hoe ik het vind.
(En ja, ik snap dat op vakantie gaan anders is dan er wonen, maar er is daar gewoon een zekere sfeer die mij ontzettend aanspreekt, ik zou graag willen weten of die sfeer daar ook is als je er voor een hele lange tijd bent.)

Ik herken je liefde voor Amerika, en als ik er uiteindelijk niet ga wonen (wat een grote kans is, aangezien je toch wel erg ver van Nederland bent), dan ga ik er zeker voor sparen om daar vaak op vakantie te gaan :grinning: