Hey hoii!
Er zijn best veel meiden in Nederland die graag zouden willen verhuizen naar de USA.
Maar er zitten ook best wel veel nadelen maar ook voordelen aan. Ik droom al bijna heel mijn leven over een bestaan in de USA en heb er dus ook al veel informatie over opgezocht.
Ik wil in Amerika wonen, omdat:
- het weer aangenamer is
- ik meer mogelijkheden zie mezelf te ontplooien
- je er veel meer leefruimte hebt
- er nog plaatsen zijn waar je niemand tegen komt
- de natuur er prachtig en gevarieerd is
- het er absoluut niet kneuterig of bekrompen is
- je er veel kansen hebt om een welvarend bestaan op te bouwen
- het er gewaardeerd wordt, wanneer je ambitieus bent
- de overheid er niet als Big Brother meekijkt
- Amerikanen optimistisch in het leven staan
- je jezelf kunt zijn.
Ofwel, veel mensen willen in Amerika wonen, omdat het voelt als thuis komen!
Maar er zijn ook vele nadelen.
- Afstand tot familie en vrienden (en dit is toch wel verreweg de belangrijkste)
- Weinig vakantiedagen (dit worden er wel meer als je er langer werkt, maar als je net bent begonnen/geemigreerd begin je vaak bij 1 of 2 weken per jaar. En de helft gaat meestal op aan bezoek aan NL en is dus niet ehct vakantie. )
- Minder makkelijk om stedentripjes in Europa te maken (ik ging regelmatig “even” naar Londen, Parijs, Berlijn oid en dat zit er nu niet meer in)
- Terrasjes (dit is misschien een rare, maar ik mis het toch regelmatig. Nou wordt dat hier wel steeds gebruikelijker, maar het is toch niet hetzelfde als op een gezellig plein in NL mensen kijken. Daar staat dan weer tegenover dat het hier vaker kan. )
- Iedereen kan in het bezit zijn van een vuurwapen, maar je mag er verder niks mee doen. Als jij je bedreigt voelt door iemand, mag je die gewoon neerschieten. Zo gaat dat natuurlijk niet altijd, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
- Grotere kans op dakloosheid
Het is een geweldig land en ik zou graag willen weten aan welke kant of plek jullie willen wonen!
Je hebt een green card nodig (een visum) om het land binnen te komen, en wat zou je willen doen in dat land?
Voor mij;
- Make up artist.
- waar ik wil wonen: Orange Country, dat ligt vlak bij LA, ong 1 uurtje rijden. Bijna altijd lekker weer en veel te doen