Lots of love, your hidden friend - 16 +

Proloog

[i]Van roken ga je dood, Pip.

Lots of love,
your hidden friend[/i]

Verward keek ik naar het bericht dat zojuist op mijn telefoon was binnengekomen en daarna naar de sigaret in mijn hand. Welke gek zat mij te begluren en dacht grappig te zijn? Vluchtig keek ik mijn kamer rond, maar daar was natuurlijk niets te zien. Vanuit mijn raam zag ik alleen maar een onbekende man die zijn hond uitliet. Het was vast gewoon een grapje van Milo, mijn beste vriend. Hij probeerde me al vanaf mijn zeventiende over te halen om te stoppen met roken, wat hem trouwens nooit gelukt was. Hij vond roken onaantrekkelijk bij meisjes, wat misschien ook wel zo was. Hij had al verschillende manieren geprobeerd, waarvan het plat stampen van mijn sigaret er één was. Het enige wat hij ermee bereikte was een geïrriteerde Pip.
Ik moest lachen bij die herinnering en besloot het berichtje te laten voor wat het was. Morgen zou ik hem weer zien. Dan zou ik hem wel even goed terugpakken!

1.
Ik fietste de straat van Milo in. Toen ik dichterbij zijn huis kwam zag ik hem al in de deuropening staan. Ondanks dat hij een grijze joggingbroek en een simpel wit t-shirt droeg, zag hij er geweldig uit. Hij was net twee dagen terug van zijn vakantie naar Marbella in Spanje, dus hij was niet meer zo’n bleekscheet als hij normaal was. Hij zwaaide vrolijk naar me, maar ik besloot niet terug te zwaaien. Ik parkeerde mijn fiets in zijn voortuin tegen een andere fiets en liep zonder ook maar iets te zeggen naar binnen. Boos was ik natuurlijk niet echt, maar ik wist dat hij het vreselijk vond als ik zo tegen hem deed.
“Welkom terug, Milo! Fijn dat je er weer bent,” riep hij dan ook sarcastisch, terwijl hij achter me aan naar binnen liep.
Toen ik ook daar niet op reageerde, vroeg hij: “Waar heb ik dit aan te danken?” Ik leunde tegen de grote, eikenhouten tafel in de woonkamer en keek hem veelbetekenend aan. Ik kreeg haast medelijden toen ik zijn verwarde gezicht zag. Ik besloot hem een handje te helpen en haalde mijn telefoon uit mijn zak.
“Wat? Denk je dat ik je dat berichtje heb gestuurd?” riep hij uit toen ik het hem had laten lezen. Hij schoot in de lach en keek me hoofdschuddend aan. Ik knikte.
“Ik zat in mijn vensterbank en stak net een sigaret op toen ik dat berichtje kreeg,” begon ik.
“En hoe moet ik dat weten?” Natuurlijk onderbrak hij mijn verhaal weer. Hij had er nogal een handje van om mij midden in mijn verhaal te onderbreken.
“Puur toeval.” Hij begon te lachen. Hij lachte me gewoon vierkant uit. Zou hij er dan echt niets mee te maken hebben? Ik kon het me haast niet voorstellen. Wie moest het berichtje dan hebben verstuurd?
“Sorry Pip, maar ik heb inmiddels wel geaccepteerd dat ik niets aan jouw verslaving kan doen.” Oké, het was waar. Ik zag het gelijk als hij loog. Dat was nu, helaas, niet het geval. Ik zuchtte en keek hem wanhopig aan.
“Wie stuurt me dan zoiets?” Hij haalde lachend zijn schouders op.
“Ik zou er niet teveel achter zoeken. Het is vast gewoon een grapje van iemand van school.” Ik besloot dat hij gelijk had en prikte met mijn nagel in zijn borst.
“Sorry Miel, ik was er echt van overtuigd dat jij het was.” Hij knikte, waaruit ik kon opmaken dat hij me begreep.
“Je kan het goedmaken door me nu wel normaal te begroeten,” zei hij met een grijns op zijn gezicht. Ik sprong omhoog van de tafel, waar ik inmiddels op was gaan zitten, en sloeg mijn armen om zijn nek.
“Welkom terug in Nederland, Miel. Ik heb je gemist, die drie weken.” De komende paar uur vertelde hij me alles over zijn vakantie in Marbella, van zijn onenightstand met een Frans meisje tot zijn wandeling over de Boulevard of Fame*.

• De Boulevard of Fame ligt in Puerto Banus, het rijke gedeelte van Marbella. Er zijn veel winkels en is 's avonds heel leuk om te zien.

Wauw. Ik ben benieuwd welke kant het opgaat.
Waarom is het 16+? :smirk: Jk. Interessant is het iig wel.
Ik volg.

Klinkt leuk :upside_down_face:

Ik volg !

Voorlopig is het sowieso nog geen 16+ hoor en weet ook niet niet of ik het zou hou, maar wie weet ook wel :sunglasses:

Zometeen nog een stukje!

2.
Ik zette net de televisie in de woonkamer aan, toen mijn twee jaar jongere zusje Fenna binnen kwam stormen.
“Sem heeft het uitgemaakt,” riep ze uit. “Zomaar, uit het niets!” Verveeld keek ik op. De twee hadden al ongeveer anderhalf jaar lang een knipperlichtrelatie, dus het verbaasde me niets meer.
“Waarom dit keer?”
“Hij vond dat onze levens teveel verschilden ofzo.” Het was waar. Hij was twintig jaar en vooral bezig met zijn toekomst. Fenna was zeventien en een echt feestbeest. Elk weekend ging ze uit met een vast groepje vriendinnen. Ik had hem inmiddels een aantal keer bij ons thuis gezien en had al wel door dat het niet echt een perfect match was. Fenna torende met haar grote mond ongeveer vier meter boven hem uit; ze had duidelijk de broek aan. Ik had soms een beetje medelijden met hem.
“Ik weet wat je denkt. Je denkt dat het wel weer goed komt, zoals altijd,” begon Fenna. “Maar hij meende het dit keer. Dat zag ik aan alles.”
“Misschien maar beter. Van een knipperlichtrelatie word je ook niet gelukkig.” Als blikken konden doden… Ze kwam er nog wel achter dat ik gelijk had. Zelf was ik niet zo van de relaties. Ik vond dat als je eraan begon, dat je het goed moest doen. Met iemand waarvan je hield en waarmee je een toekomst wilde opbouwen. Misschien heel cliché, maar dat was hoe ik dacht.
“Heb je zin om vanavond samen filmavond te houden?” deed ik een poging Fenna weer vrolijk te krijgen. Vroeger, toen we allebei nog een stuk jonger waren, hielden we elke vrijdagavond filmavond. Dat hield op toen Fenna steeds vaker uitging.
“Ik heb The fault in our stars gedownload.” Ik keek haar veelbetekenend aan. Ik wist dat ze die film graag wilde zien. Ze zat aan de keukentafel in een schriftje te bladeren en keek niet op.
“Oké,” zei ze uiteindelijk. “Doen we.” Een klein lachje verscheen op haar gezicht.

Dit is voor mij typisch pll

Dat wordt het totaal niet, maar als het er teveel op gaat lijken moet je (of iemand anders) het maar even zeggen :slightly_smiling_face:

Dit dacht ik dus ook, maar ik volg wel. Als het te veel op pll gaat lijken, haak ik af!

wat is pll :upside_down_face:

Pretty Little Liars :slightly_smiling_face: