Lotingsstudie vraagje?

Hallo allemaal.

Ik heb een vraagje, ik doe dit jaar namelijk examen, en de studie die ik hierna wil doen is een lotingsstudie. Nu is het zo dat als je gemiddeld een 8 op het examen haalt, je direct toelaatbaar bent. Mijn vraag is dan, stel dat je dat niet in het eerste tijdvak kunt halen. En je gaat herkansen voor een vak en het wordt uiteindelijk een 8. Kan je dan alsnog direct toelaatbaar zijn of geldt dat dan niet meer?

Ja dat geldt dan ook nog.

Dankjewel!

Er zijn verschillende lotingsklassen, he. Als je boven de 8 hebt ben je direct toelaatbaar maar als je tussen 7,5 en 8 heb zit je alsnog in een klasse waarvan 80% ofzo word toegelaten.
Hoe lager je cijfers zijn, des te lager de klasse, des te lager is de kans om toegelaten te worden.

Oh serieus!
Ik dacht eigenlijk, dat je dan automatisch in klasse C werd geplaatst. Maar het kan zijn, dat ik dat verkeerd heb gehoord!

Hoe werkt zo een lotingsstudie precies? Moet je dan een acht hebben voor alles gemiddeld of? Sorry misschien heel dom, maar ik volg het nooit zo precies.

Je moet je uiteindelijke cijfers (SE+CE) optellen en dan moet er een 8,0 of hoger uit komen. Dan word je direct geplaatst. Dit mag ook zijn na het tweede tijdvak, er zijn heel veel mensen die geslaagd zijn na het eerste tijdvak maar toch een herkansing doen voor een vak, om een hoger gemiddelde te hebben.

Hoe hoger de klasse, des te hoger het percentage dat wordt toegelaten. Bijvoorbeeld in klasse B 80%, in klasse C 60%, enz.
Dus ook al zit je in klasse B, dan nog heb je geen garantie dat je wordt toegelaten, dat heb je alleen in klasse A.

Zie ook hier: http://www.duo.nl/zakelijk/ho/aanmelding_en_loting/loting/lotingsklassen.asp

Dankjewel!