Lotings Studie

Hallo Meiden,
Ik had een vraagje: hoe werkt een lotingsstudie,
en als je uit bent gelood, kan je dan ook nog een andere studie gaan doen. Ik heb namelijk geen idee hoe het werkt enzo!
-xxx-

Meestal wordt loting gedaan op basis van je examencijfers. Als je een acht of hoger gemiddeld staat voor alle vakken ben je sowieso gelijk al ingeloot. Meestal worden op basis van je examencijfers groepen gevormd, dus: een cijfer tussen een 7,5 - 8 heb je 80% kans om ingeloot te worden, etc. Hoe lager je gemiddelde, hoe minder kans je hebt om ingeloot te worden. Als je uitgeloot wordt, moet je een niet-loting studie gaan doen.

op tkmst.nl hebben ze daar wel duidelijke uitleg over!
weet je wel dat binnen een paar jaar alle lotingsstudies overgaan naar decentrale selectie? misschien hoef je je daar niet druk om te maken en moet je nu gaan werken aan je motivatie dmv vrijwilligerswerk enzo…

Alvast bedankt,
En moet je dan voor alle vakken een 7.5-8 gemiddeld staan, of is het van alle vakken gemiddeld bij elkaar genomen. En is ergens die lotings percentages van de studie fysiotherapie te vinden?
En is er een overzichterlijke site waar je kan zien wat een lotingsstudie is en waar je wat kan studeren?

Ik wil ook fysio doen! Nijmegen heeft decentraal volgens mij…

Slagingspercentages kon ik ook niet vinden :frowning_face:

Haha ik bedoelde geen slagingspercentages, maar waar loting is en hoeveel plekken enzo (":