Lotingen. [hoe zit het?]

Heee!

Ik wil heel graag geneeskunde gaan doen, maar dat willen er helaas heel veel. 2e keus is psychologie, dat lijkt me ook erg leuk. Dit alles wil ik het liefste in Leiden doen. Het lijkt me een mooie stad en zo kan ik mijn vriend ook vaker zien.

Maar het probleem:
In leiden is psychologie ook een lotingstudie. Maar als je je tijdig aanmeld ben je vrijwel zeker van een plek. Maar als ik me ook inschrijf voor geneeskunde kan ik me dan ook inschrijven voor psychologie?
Want ik hoorde dat je niet voor 2 lotingstudies mag inschrijven.

Wie mij kan helpen, echt heel erg bedankt!

x

Nee, dat klopt, dat mag inderdaad niet. Alleen heb je bij psychologie in Leiden dan nog een káns dat je erbij zou kunnen mocht je je iets later aanmelden. En bij geneeskunde niet. Dus moet je hard gaan denken wat je liever wilt.

hmm, dat is zwaar k*t.

Bedankt in ieder geval voor je reactie.

je kunt je ook inschrijven voor psychologie in een stad waar geen loting is. Er zijn namelijk niet overal lotingen. Het is niet ideaal, maar dan kun je in ieder geval aan een studie beginnen als geneeskunde niet lukt.

Heb hetzelfde met diergeneeskunde en psychologie. als ik niet word ingeloot ga ik dan denk psychologie doen in groningen of maastricht (geen loting:D) Of hopen dat er niet zoveel mensen hebben aangemeld voor utrecht^^

Je mag geen lotingsstudie als tweede keuze inderdaad.
Ik heb het probleem ook.

De kans dat je er later inkomt is wel groter bij psychologie dan geneeskunde. Zou het dus gewoon goed overwegen… je moet niet voor een studie kiezen omdat je vriend in een bepaalde stad zit natuurlijk.

Mijn vraag ook maar even in dit topic:

Ik heb vandaag mijn cijferlijst met waarmerk opgestuurd. Maar nu las ik net ergens dat je er ook een kopie van je ID en je correspondentienummer van de DUO bij moet voegen. Is dat zo? Want dan ben ik nu fucked. :open_mouth:

Met die gewaarmerkte cijferlijsten zijn ze heel onduidelijk! Ik heb vandaag naar allerlei instanties gebeld, maar ze snappen er zelf ook niet veel van. Uiteindelijk heb ik begrepen dat je enkel naar DUO je cijferlijst (met waarmerk) moet opsturen en daarbij ook je studie (+ plaats) en studentnummer moet vermelden. Naar mijn school (Hogeschool Utrecht) hoef ik zelf niets te sturen.

In Tilburg is er geen loting voor psychologie.
Misschien is dat een idee?

Ik heb gewoon het concept van mijn cijferlijst opgestuurd. En die was niet gewaarmerkt, maar daar hebben ze niets van gezegd…
Nu nog wachten op de uitslag!! Spannend!

Ik zit bij Toegepaste Psychologie in lotingsklasse C.
Maar… wat houd dit in? Iemand enig idee? :confused:

Als je donderdag te horen krijgt dat je aangenomen bent moet je dat nog activeren geloof ik…
Hoe snel en hoe moet je dat doen?

Ik kreeg het vandaag te horen en ben ingeloot!
Bij mij stond er op de brief dat ik binnen 14 dagen op studielink mijn inschrijving moest afronden.
Op studielink staat gewoon een knop (weet niet meer precies wat er op stond, iets met inschrijving vervolgen) en daar moet op klikken, komt er vanzelf te staan wat je moet doen.

Ik heb ook een vraag, de studie die ik wil gaan doen, media communicatie is een loting studie. Maar wat houdt dit in. Want bij aanmelden staat dat ik me gewoon moet aanmelden enzo. Maar mijn rapport is niet heel goed omdat mijn MBO opleiding heel raar is. Ik weet nu al dat ik het wil, dus als ik me nu inschrijf heb ik dan meer kans om toegelaten te worden?

Help :slightly_smiling_face:

Ja, ik wil ook naar de HU