Loting psychologie stad veranderen

Hee! Ik ga volgend jaar Psychologie studeren, het is een lotingsstudie en momenteel staat mijn eerste keuze op Leiden en tweede op Maastricht. Naar omstandigheden heb ik toch besloten dat ik in Maastricht wil studeren… Op studielink kun je dit niet meer wijzigen, maar is het nog mogelijk dat dit alsnog kan?!

Het is best dringend!

Ben je al toegelaten bij je eerste keuze? Anders bellen met Studielink of de betreffende scholen.

Nee dat hoor ik op 18 juli

Heb je je wel voor allebei ingeschreven? Dan is er volgens mij niets aan de hand. Je schrijft je gewoon uit voor Leiden, en regelt je betaling voor Maastricht, nadat je ingeloot bent.

Maar het kan zijn dat dat met lotingen anders zit, je kunt ook even DUO mailen of bellen!

Ik zou sowieso studielink even bellen. Weet je zeker dat het goed gaat.

Je kan je geloof ik niet inschrijven voor 2 lotingsstudies. Je kunt het beste even DUO bellen.

Vriendin van me gaat die opleiding ook in maastricht doen, zij heeft wel al te horen gekregen dat ze ingeschreven staat.

Is niet meer mogelijk… Voor 15 mei moest je je lotingsvoorkeuren hebben doorgegeven. En je mag je voor één lotingsopleiding inschrijven, met maximaal vier voorkeuren voor universiteiten.

Misschien, als je wordt ingeloot voor je eerste keus, dat je dat via de tweede ronde kan veranderen, maar dat weet ik niet! Ik acht die kans niet echt groot.

Edit: de voorkeuren kon je kennelijk nog tot 5 juli veranderen, maar dat is inmiddels ook al lang geweest. http://www.duo.nl/zakelijk/ho/aanmelding_en_loting/tijdschema/student_lotingsopleiding.asp

Huh, de uitslag is pas morgen, en ook als je decentraal bent ingeloot kan je uitgeloot worden door 8+'ers toch?

Ze heeft propedeuse toegepaste psychologie dus misschien is dat anders

Dan doe je mee in lotingsklasse C (ongeacht de cijfers van bv je havodiploma)

Als je bent ingeloot, dan kun je eventueel ‘ruilen’ indien je niet bij je universiteit van voorkeur bent ingeloot: http://www.duo.nl/particulieren/student-hbo-of-universiteit/meedoen-aan-de-loting/je-wilt-ruilen.asp