Loting Geneeskunde

Hallo!

Ik zit er sterk over te denken om Geneeskunde te doen, zoals (helaas) best veel mensen. Omdat er bij Geneeskunde maar een bepaald aantal plekken beschikbaar zijn selecteren ze met loting en met decentrale selectie.
Nu hoor ik van sommigen dat de loting er vanaf 2013 afgaat en er alleen nog maar decentraal geselecteerd wordt, en van anderen hoor ik dat de loting voorlopig nog gewoon blijft voor Geneeskunde.
Weet iemand hier misschien meer van? Van internet word ik helaas niet veel wijzer (of ik moet niet goed googlen).

Alvast bedankt:)

Een klasgenoot vertelde dat hij Erasmus Universiteit (Rotterdam) had gebeld en ze hadden als ik het me goed herinner gezegd dat het nu 20% loting is en 80% decentrale selectie en dat ze erover nadenken om dit in 100% decentrale selectie te veranderen.

Misschien kun jij ook even bellen/mailen?

Okee! Als ik zo op internet kijk heb ik het idee dat ze er nog niet uitzien maar merk wel, ook uit wat een klasgenoot van jou zei, dat ze steeds meer decentraal gaan selecteren.
Ga inderdaad als ook niemand het me hier kan vertellen maar eens een mail sturen.

Ja, hier zit ik dus ook mee :frowning_face:

Same problem here, ik wil ook geneeskunde gaan doen maar helaas is die domme loting er. Ik ben aan het overwegen om in Belgie te gaan studeren, daar kun je namelijk een toelatingsexamen doen, wat bijna dezelfde stof is als voor je examen, en als je die haalt ben je binnen! Dan mag je overal in belgie geneeskunde studeren.

Het examen bestaat uit een theoretisch deel van de vakken scheikunde, natuurkunde, wiskunde B (volgens mij, weet het niet zeker) en biologie en een ander deel, waarbij je inlevingsvermogen wordt getest en die dingen. Wel een ding; je mag geen rekenmachine en binas gebruiken.

Er zijn twee examens, eentje in juli en een in augustus en je mag aan beide deelnemen.

Ik zelf heb nu een afspraak gemaakt met mijn decaan want zij weet daar meer van hoe het zit met de loting in Nederland, want ik wil ook gewoon aan die loting meedoen… Ik wil gewoon mijn kansen zo groot mogelijk maken : )