Loting geneeskunde (of andere studie)

Heey!

Ik heb net mn vwo gehaald en ik moet nu wachten op de uitslag van de loting voor geneeskunde… Zijn er nog meer mensen die nu daarvoor ‘in spanning’ zitten? En zo ja, welke catagorie zit je dan?
Ikzelf zit in catagorie C, en het ene moment zie ik het helemaal zitten, maar daarna denk ik gelijk weer: kut… Haha
Maar het is gewoon zo irritant dat ik nu moet wachten en gewoon helemaal geen invloed er meer op heb.
Wie heeft dat nog meer allemaal? ( ook voor andere lotingsstudies…)

xx

ik niet.
wat is je back up plan?

oooh heel veel succes, hopelijk wordt je ingeloot! wat is je 1e keus??

ik ben zelf 2 jaar terug, meteen de 1e keer ingeloot bij 1e keus, zat in categorie B. Nu stop ik en zit ik te wachten op de uitslag van de toelatingsprocedure van verloskunde.

Ik heb m’n havo gehaald en wacht nu op de uitslag van de loting voor Journalistiek, ik zit ook in lotingsklasse C. Ik wil het echt zooooo graag! Hoop echt zo dat ik word ingeloot, want ik heb niet echt een plan B.

Ik vind het ook heel irritant dat een motivatie opsturen etc. geen zin heeft, dat er alleen wordt gekeken naar cijfers. Misschien zijn er wel mensen met onwijs hoge cijfers die het helemaal niet graag willen en gewoon een studie moesten kiezen, terwijl anders mensen (met misschien minder hoge cijfers) het supergraag willen. Maarja, afwachten dus.
Wanneer hoor jij de uitslag dan? Ook medio juli? Ik wens je in ieder geval heel erg veel succes! :wink:

Ik w8 op de loting van Technische Geneeskunde… Voorgaande jaren hoefden ze niet te loten omdat er minder zich aanmeldden dan er aan plaatsen waren, maar sinds dit jaar is het erkend in de wet dat je echt een arts bent enzo… Dus het kan best zijn dat er veel zich aan hebben gemeld (A).

succes!!

Wil eerst in Leiden terecht en 2e keus is Amsterdam…
Als ik niet word ingeloot, dan bouwkunde/technische bestuurskunde oid… Duss, is ook compleet anders en ik wil NU weten waar ik aan toe ben, haha :stuck_out_tongue:

Ik zit in klasse D en heel misschien door mijn herexamen in klasse C. Ik heb me ook ingeschreven voor geneeskunde… Wel jammer dat we nog iets van 3 weken moeten wachten op de uitslag! Ik moet mijn cijferlijst nog opsturen naar de IB-groep, omdat ik een herexamen heb gedaan, en daar had ik vandaag een brief over gekregen dat ik had moeten melden als ik het later zou opsturen vanwege een herexamen… Dat wist ik helemaal niet! Echt stom :S Maar gelukkig mag ik het nog voor 5 juli opsturen :slightly_smiling_face:

Hee ik heb ook eerste keus Leiden en tweede keus Amsterdam! (AMC)

Naja, de ib-groep is echt stom hoor… Je moet alles maar weten ofzo, maar hoe je er dan achter moet komen…? Hoor ook van allemaal vriendinnen dat zij weer andere dingen hebben gelezen en gehoord dan ik, dus slaat echt nergens op…

Voor psychologie in Nijmegen moet ik loten, maar de kans dat je er in komt is gelukkig behoorlijk groot.

Ik vind die IB-groep ook zo vaag idd! Zeggen ze eerst dat ik mn voorlopige cijferlijst moet opsturen, doe ik dat, keuren ze hem ineens af en vinden ze dat er vanalles bij moet staan. Zeg dat dan de eerste keer.

same here
ik zit nu al een kwartier aan dce telefoon te wachten tot ze me helpen :stuck_out_tongue:

O, ik heb ook een herexamen gedaan om mijn gemiddelde eventueel nog op te krikken. Maar ik heb mijn eerste cijferlijst gewoon opgestuurd en erbij vermeld dat ik nog een herexamen doe. Mocht mijn gemiddelde daardoor hoger uit komen te vallen, dan stuur ik die cijferlijst op (voor 5 juli inderdaad) en nemen ze die in behandeling. Ik heb helemaal geen problemen gehad met de IB-groep.

Bij ons vertelde ze dat motivatie wél meeteld.

succes!
maar wat bedoelen jullie met die klasse B/C/D??

van elke categorie gaat een bepaald percentage door, na aanleiding van je cijfers komt je in een verschillende categorie. HOe hoger je cijfer, hoe hoger het percentage. Daarom wil je als je een lotingstudie wil doen ook altijd een zo hoog mogelijk cijfer hebben gemiddeld.

Ja, bij sommige opleidingen is dat ook zo. Maar helaas niet bij de mijne.

Ik heb ook een loting, ik wil fysiotherapie gaan sturen op de Hanzehogeschool in Groningen.
Ik heb mij vorig jaar december al ingeschreven, heb je dan ook meer kans?
Want overal lees ik: schrijf je tijdig in, want er is een loting.
Want ik heb niet geweldige cijfers, ben maar net geslaagd.

in welke klasse je zit hangt af van je gemiddelde cijfer. Als je een 8 gem. staat, heb je meer kans om ingeloot te worden dan als je een 5,5 staat. Hoe hoger, des te meer kans.
Geloof ik dan, he. Ik heb daar geen ervaring mee maar zoiets vertelde mn moeder. Dus verbeter me maar als ik iets fout heb.
Ik wil ook geneeskunde doen