Loting (geneeskunde)...inuitintuitinuit...

Wachten er nog meer mensen op de uitslag van een loting voor een studie (in mijn geval geneeskunde)?
Enig idee van je kansen? Of ook gewoon in de stress?
Nja, hoop dat er mensen reageren :stuck_out_tongue: Verwacht niet veel, maar goed :slightly_smiling_face:

O ja, dat horen we bijna natuurlijk! :slightly_smiling_face:
Ik moet loten, maar zit niet zo in de stress, meestal komt iedereen er (uiteindelijk) in. Ik ga psychologie doen.

Ik heb dus géééén idee van mn kansen… weet niet of er naar verhouding veel worden uitgeloot. Volgensmij ligt de kans ergens tussen de 70 en de 100 procent, maar met 70 procent heb je toch een best grote uitlootkans :S
AAH ik wil zó graag ingeloot worden…

Van geneeskunde zou ik de kansen ook niet weten, ligt ook aan je lotingsklasse natuurlijk. Wat sta je gemiddeld op je eindlijst? Misschien staat het ergens op de site van ib-groep/een uni.
Ik heb wel eens gehoord dat bij geneeskunde 2000 plekken zijn voor ca 8000 mensen, niet echt een grote kans dus.(maar ik weet niet of dit klopt) Succes!
Welke stad wil je het liefste heen?

K zit in lotingsklasse B, gemiddelde 7,6… dat weet ik iig zeker. Maar ik heb ergens zien staan dat in een jaar iedereen met B is toegelaten, maar ook dat er jaren zijn dat je kans in B 70% is…

Nou hopelijk is dan 70% de ondergrens, het is best wel veel kans hoor, bijna 3 op 1. Als je na gaat dat iedereen in A doorgaat (dat zullen er toch niet veel zijn?) en dan hoor jij bij de groep die daarna komt, je hebt alsnog veel meer kans dan de meesten.
Ik zit nét in C, met een 7.4, best zonde maar het is niet anders. Ik word nu wel zenuwachtig door er nu zo mee bezig te zijn :cold_sweat:

je gemiddelde is best hoog dus ik denk dat dan je kansen 80% zijn
bij een 8 gemiddeld is het 90%
toch?

ik wacht op uitslag loting voor journalistiek x]
maar tis al ongeveer 99.9% zeker dat ik daar bij zit x]

Bij geneeskunde word je hoe dan ook toegelaten als je 8 of hoger gemiddeld staat, zonder zessen. (Ziek hoog!)
Tja, nja, ik weet dat afwachten net zo makkelijk is als verwoed gaan lopen zoeken naar het aantal inschrijvingen, maar ik vind het toch wel een rustiger idee om 95% kans te hebben dan 65 :stuck_out_tongue:
Maar goed. Nog maar even wachten.

Ik heb een paar vriendinnen die ook loten voor Geneeskunde. Ik duim uiteraard voor ze. Waarschijnlijk dat er al eentje is toegelaten in Groningen via de decentrale selectie.

Wat is jouw eerste keuze dan?

Rotterdam. Lekker dichtbij ; )

ik moet loten voor fysiotherapie… Ik zit net op 1/10 niet in lotingsklasse C…
Welke datum krijg je eigenlijk bericht? ik hoorde 16 juli (aaah overmorgen al XD ) ?

ja, op de ene site staat 16 en op de andere 17. Maar mss staat t morgen al op studielink, omdat een brief er natuurlijk een dag over doet (was vorig jaar iig wel zo)…

De lotingsuitslag is morgen (16 juli) bekend, dat betekent dat ze het bij de IB-groep vandaag al weten! Voorgaande jaren was het zo dat je op de site kon zien of je was ingeloot, maar omdat dit zo vaak gebeurde, raakte de site overbelast en daarom moet dit jaar iedereen op de post wachten.

Kansen (gemiddeld):
Categorie A - 8,0 of hoger = 100%
Categorie B - 7,5 t/m 7,9 = 80%
Categorie C - 7,0 t/m 7,4 = 60%
Categorie D - 6,5 t/m 6,9 = 40%
Categorie E - 5,5 t/m 6,4 = 20%

Deze percentages willen nog wel eens veranderen omdat het afhangt van het aantal mensen met een 8 gemiddeld (die sowieso toegelaten worden op de instelling van hun eerste voorkeur) en wat andere zaken.

Verder zijn er voor geneeskunde zo’n 2500 plaatsen beschikbaar voor 7500 mensen, maar vergeet niet dat van die 2500 de decentraal geplaatsten en mensen met een 8 gemiddeld nog af moeten, dus ik denk dat het grofweg 1500 plaatsen voor 6500 mensen is. Dat weet ik echter niet zeker.

Ik ga zelf geneeskunde studeren in Leiden, meer dan een 8 gemiddeld gehaald :slightly_smiling_face:.

Veel succes allemaal en laat morgen wat horen!

Sorry dat ik dat “ziek hoog” heb genoemd dan ; ) Baal er opzich wel van dat ik niet cum laude ben geslaagd. Had die 0,4 punt ook nog wel kunnen halen, denk ik dan… maar dat scheelt toch best veel.

Jeee ben ingeloot :grinning:

Ik ben uitgeloot…

Geeft helemaal niks en ik heb er hard voor gewerkt :slightly_smiling_face:. Treiter jezelf niet omwille van 0,4 punt waar je toch niets meer aan kan veranderen. Waarschijnlijk lig jij nu de postbode op te wachten o.i.d. dus heel veel succes!

En en en?
na dit topic te hebben gelezen ben ik wel benieuwd, haha

Jaaaa, ben ingeloot! :slightly_smiling_face: Kkon t vanmorgen al niet meer uithouden, het stond kennelijk allemaal al op mijn ib-groep, maar daarvoor had ik eergisteren dus een nieuwe inlognaam aangevraagd, niet wetend dat je dan weer een activeringscode per post af moet wachten, en de mail en bericht op studielink kwamen ook niet. Heb dus om ong. kwart voor tien maar naar IB-groep gebeld en ze mochten het doorgeven!
“Je bent geselecteerd” zei ze, ik voor de zekerheid nog even navragen of ik dus ingeloot was :stuck_out_tongue:
Maar volgend jaar dus geneeskunde aan de erasmus universiteit :slightly_smiling_face:

Super!!1 geneeskunde is er erg goed!! :grinning: doe het ook!