Ik heb hier ook last van. Meestal is het niet meer dan twee maal zo vaak naar het toilet moeten dan een ander, maar ik heb ook snel last van blaasontstekingen en pijn als ik het te lang op houd.
Ik heb er meer last van wanneer ik gestressed ben.
Ik heb zelf ook een angststoornis, en in het verleden belemmerde mijn blaas me in combinatie met die stoornis enorm. Ik wilde niet naar festivals of feestjes omdat ik bang was dat er geen goede toiletten zouden zijn (bijvoorbeeld van die stinkende ekotoiletten op festivals, ugh). Maar dat is iets waar ik me deels overheen heb weten te zetten.
Wat mij helpt is, als ik bijvoorbeeld naar een feestje ga, ik navraag aan vrienden die al eerder op die locatie zijn geweest hoe het zit met de toiletten. De toiletten zijn zodra ik er ben ook het eerste wat ik bezoek zodat ik weet waar ze zijn enzo.
En kleingeld op zak hebben, zodat je buitenshuis naar het toilet kan, ookal vragen ze dan een vergoeding.
Ik heb een periode gehad waarop ik minder dronk omdat ik niet zo vaak wilde plassen, maar dit leidde eigenlijk alleen maar tot veel blaasontsteking en alsnog veel moeten plassen, misschien zelfs meer, maar dan heel weinig per keer.
Dus genoeg drinken is wel echt belangrijk, zeker om ontstekingen te voorkomen.