Lotgenoten? Grote voeten!

Ik heb maat 42/43 en het is vreselijk irritant.
Ik ben niet super lang, en nog maar 14 en het ziet er werkelijk waar niet uit.
Vaak komen mensen naar me toe om te zeggen : ‘Wow wat heb jij een grote voeten!’
Super irritant! maar mijn vraag is, zijn er meer mensen met dit probleem, en waar kopen jullie je schoenen? Ik wil graag Nike free run , waar kopen jullie ze?
Meestal lopen ze maar tot 42, en die pas ik helaas niet.
Wel een nadeel van Free run’s is dat ze super groot lijken, :s
Ik zat eerst te denken om een voetverkleining te doen, maar ik hoor steeds negatieve verhalen…

Waar kopen jullie je schoenen?

Bedankt! XXX <3

Heb zelf maat 40 (soms 41) en ben 1,.82 lang. Maar er is als je goed zoekt aan sport en running schoenen keuze genoeg. Ook in de maten 42 en 43.

Maar je bent pas 14 en je voeten zullen waarschijnlijk nog wel iets doorgroeien. Op het scholieren.com forum zit ook een 16 jarige meid die dacht ik schreef dat ze maat 44/45 heeft.

Je kunt een kijkje nemen bij de van Haren, daar loopt het geloof ik tot 42 of 43. En bij de Primark hebben ze ook maat 43!

Ik heb maat 41. Valt opzich wel mee maar ik heb hele brede en dikke voeten waardoor ik amper schoenen pas. Heel irritant!

Ik heb maat 42 en moet speciale zooltjes gebruiken. Dus ook niet gemakelijk om stevige (leuke) schoenen te vinden.

Ik heb ook maat 42,5 / 43. Maar ik bestel meestal via zalando. Of andere internetsites. Heel soms loop ik ook wel in ‘jongens’ nikes. Die voor meisjes en jongens bedoeld zijn maar waarin jongens de maten ook hebben zegmaar.

Ik heb ook een 42/43 (met steunzolen soms zelfs een 44) en ik ben enorm dankbaar dat All Stars bestaan :wink:

Wat die Nike schoenen betreft: het zijn en blijven sportschoenen, waar het sowieso al standaard is dat je een maat groter moet pakken. Mijn loopschoenen komen dan ook uit de herencollectie. Je zou eventueel wel schoenen kunnen bestellen (bv. bij Zalando) maar de grootste maat in de vrouwencollectie van Nike is ‘slechts’ 43.

Oh nou zie ik dat het nog best meevalt met mijn schoenmaat.

Ik heb ook maat 42/43, koop m’n schoenen meestal bij zalando, primark of van haren. Ik vind het wel balen dat ze bij de H&M geen maat 42 verkopen :confused:\

Ik heb maat 39,5/40. Dat valt opzich wel mee, maar sommige schoenen maken mijn voeten echt te lomp. Heb ik vaak met sandaaltjes, instappers en bepaalde laarzen en uggs. Schoenen zijn vaak gelukkig wel altijd in mijn maat te vinden, maar zelfs mijn voeten zien er lomp uit in heel veel schoenen.

Ik heb 42/43, en draag vooral allstars…

Ik zou zeker geen voetverkleining nemen. Het is niet zó’n groot probleem.
op internet hebben ze meestal wel veel schoenen voor grotere maten. vooral sportschoenen, die zijn meestal ook unisex dus die hebben ze sws in jongensmaten. met pumps wordt 't al moeilijker …

Ik heb al sinds mijn 13e maat 42 (ik ben nu 23). En ik heb me er altijd voor geschaamd, waardoor ik mijn voeten in schoenen met maat 40/41 propte. Hier heb ik nu erg spijt van, want daardoor zijn mijn tenen krom. Sinds een jaar ben ik schoenen gaan dragen die goed zitten en comfortabel lopen. En dat is wat ik nu het belangrijkst vind.

Het ‘handige’ van onze maat is dat we bij vrouwen- én mannenschoenen kunnen kijken wat betreft sneakers. Dus kijk ook eens bij de mannenafdeling. Ik heb Nikes die vergelijkbaar zijn met freeruns, en ze laten mijn voeten inderdaad groot lijken. Ook heb ik Air Max 1, maar die maken mijn voeten optisch kleiner. Dus misschien is dat iets voor jou?

Mijn schoenen koop ik altijd bij de winkels die hier ook al genoemd zijn: Van Haren (alhoewel ik die de laatste jaren steeds minder leuke schoenen vind hebben in grote maten) en de Primark. Vorig jaar heb ik leuke sandaaltjes en laarzen gekocht bij de Bristol. En verder heb ik sneakers van Adidas, Vans en Nike. Soms vind ik nog iets leuks bij de New Look of Sacha.

Kun je voor die sportschoenen niet bij de herenschoenen kijken? Niemand die het verschil ziet :wink: Neem alsjeblieft geen voetverkleining, doet meer kwijt dan goed en er mankeert niets aan je voeten, ze zijn alleen wat groter. En als mensen niet zeuren over je grote voeten, verzinnen ze helaas wel weer wat anders…

heel erg mega super bedankt allemaal! :bowing_man: :bowing_man: