lotgenoten die snel verbranden!

Hey,

Vandaag eindelijk een zonnige warme dag. Wat heb ik hier lang naar uitgekeken. Ik ben vandaag dus alweer verbrand heb een half uurtje in de zon gezeten.

Nu is mijn vraag aan jullie; verbranden jullie snel? Wat is jullie haarkleur? En hoe zorgen jullie ervoor dat je niet verbrand maar bruin word?

Ik verbrand dus namelijk best snel. Ik heb bruin haar met een soort van rode gloed erdoorheen wat duidelijk zichtbaar is. En met deze temperaturen moet ik me al insmeren met zeker factor 20. En na het zonnen aftersun smeren. Alleen zoals meestal ben ik morgen weer wit of nog steeds rood.

Ik hoop dat we wat aan elkaars tips hebben deze zomer en samen bruin kunnen worden!!

Factor 20 vind ik helemaal niet veel. Ik zou 50 gebruiken standaard.

Ik kan smeren met factor 50 wat ik wil, maar ik heb toch altijd een rood resultaat. Daarbij ben ik ook nog allergisch voor after sun, wat het niet veel beter maakt.

Ik had gisteren geen factor 50 in de buurt. En normaal gebruik ik wel een hogere factor.

Dat is zo frustrerend hé? Terwijl vriendinnen hartstikke snel bruin worden en helemaal niet hoeven in te smeren. Je allergie voor aftersun is ook best wel vervelend lijkt mij. Ben je dan allergisch voor iets wat er in zit of sowieso voor de aftersun zelf allergisch. Ik ken iemand die is allergisch voor aloë vera en dat zit ook in aftersun volgens mij. Kun je dan niet aftersun zonder aloë vera kopen. Dat doet zij namelijk wel en dat helpt.

Ik meld me ook!!
Ik moet altijd smeren met factor 50 en dan ook nog een duurdere omdat ik anders zonneallergie krijg.

Redhead :metal:

Ik ook, maar ik heb nu zonnebrand die je maar 1x per dag hoeft te smeren en dat werkt heel goed voor mij. :slightly_smiling_face:

Ik meld me ook! Zoals je op mn foto ziet licht blond en lichte huid met sproetjes! Gister niet ingesmeerd (zat nog niet in mn systeem) en twee uur in het park gelegen. Nu een enorm verbrand randje op mn nek en borst en beetje verbrande onderbenen. Bruin worden komt bijj mij vooral doordat ik meer sproetjes krijg :slightly_smiling_face:

Jup, hier heb ik ook last van. Roodblond haar en een hele lichte huid, dus na een halfuur in de zon ben ik ook al helemaal rood.

Welke is dat?

Ik word helemaal niet snel bruin maar ik verbrand ook niet zo supersnel. Ik heb een heel lichte huid maar wel donker haar en donkere ogen. Misschien beschermt dat wat meer? Ik doe ook wel voorzichtig natuurlijk. Ik smeer me goed in met minstens factor 20 als ik ga fietsen en hele dagen in de zon doe ik eigenlijk nooit. Maar in de zomer smeer ik wel consequent mijn gezicht in als ik de deur uit ga en vaak ook mijn armen als ik die bloot heb.

Factor 50 is trouwens dan weer niet zoveel beter dan bv factor 30. 50 schijnt je ook maar voor 2% beter te beschermen dan factor 30 en die is vaak beter te betalen en smeert beter uit. Sowieso altijd gewoon gewoon een creme nemen want dan kun je beter uitsmeren en heb je ook genoeg. Veel mensen smeren ook te dun en te weinig frequent.

Als ik me aan het bovenstaande hou heb ik in ieder geval geen rode huid haha. Ik heb met zonnig weer vaak ook gewoon standaard spfcreme bij me :slightly_smiling_face: Better safe than sorry.

P20 gebruik ik. Het is best wel heftig spul met veel alcohol, gelukkig heeft mijn huid daar niet zo’n moeite mee. Je smeert je er s ochtends van top tot teen mee in, huppelt er een kwartiertje naakt mee rond (het spul geeft vlekken op kleding als het niet ingetrokken is) en dan ben je ongeveer de hele dag “beschermt”. :’) Aanhalingtekens omdat lang niet iedereen het met me eens zal zijn, ik hou het er maar op dat ik in ieder geval niet meer verbrand. Er zijn dus verschillende verhalen over, maar ik ben best tevreden. :slightly_smiling_face: Enig nadeel is dat het best wel prijzig is. (Maar als je eenmaal verbrand bent is het hel om op te smeren want ja alcohol en wondjes/pijnlijke huid… :’) )

Mijn stagebegeleidster had het ook al over dit spul, hoe hemels het wel niet moet zijn haha. Misschien toch maar eens halen.

En ik heb blond haar en een erg bleke huid. Ik word ook eerder rood dan bruin. Ik werd dat ik jonger was ook wel sneller bruin dan nu, ik krijg nu altijd de vraag ‘heb je de hele zomer binnen gezeten ofzo’ naar mijn hoofd. :")

Oh, ik ben gisteren ook wat verband haha. Nu niet zo erg gelukkig, vorig jaar was ik vuurrood en was ik er ziek van.

Ik verbrand ook wel aardig snel. Vergeet mij ook best vaak in te smeren. Gister ook alweer verbrand na een paar uurtjes in de namiddag buiten te zijn geweest. Hele gezicht en hals meteen rood.

Ik heb lichtbruin haar en een best getinte huid. Best raar dat ik zo snel verbrand dus.

Ik gebruik meestal factor 30. Wil toch wel een beetje bruin worden namelijk. Probeer gewoon ook af en toe uit de zon te gaan in de zomer en meestal schouders te bedekken (die verbranden namelijk echt altijd, en tassen tillen met verbrande schouders is echt kut)

Oja sproetjes heb ik ook. Ik gebruik zo’n spray van nivea van factor 50. Helpt goed alleen ook twintig euro voor een fles. Er zit ongeveer evenveel in als in een Deo fles. Deze zonnebrand zit nu weer standaart in mijn tas.

Ik meld me ook. Wordt altijd rood en heb daarna het gevoel dat ik daarna gewoon weer bleek ben haha. Ik kan smeren wat ik wil maar het heeft geen zin.

Ik ben lichtblond en heb een lichte huid, in de zomer ook altijd sproeten. En groene ogen, ben eigenlijk een blonde ginger dus :’)
Ik smeerde altijd met factor 50 maar hoorde vorig jaar dat dat dus eigenlijk helemaal niet goed is. Dus ik smeer nu met 30+ en dan gewoon heel vaak. Daarnaast zit ik maximaal 30 minuten in de zon, nu in het begin van de lente/zomer maximaal 15 minuten.
Ik ben er inmiddels aan gewend, maar soms is het wel vervelend. Gezellig met vriendinnen naar het strand doe ik niet meer, is gewoon echt niet leuk. Ik wil in de schaduw liggen en zij willen natuurlijk lekker bakken. Dus ik ga niet meer mee.

Je kunt ook smeren met pure Aloe Vera gel. Is wel duur in Nedderland maar heeft hetzelfde effect als after sun.

Anyway, ik verbrand ook wel snel al is dat de laatste jaren wel minder geworden. In Nederland smeer ik me in met factor 30 meestal, als ik naar het buitenland ga minimaal factor 50. Ik kan me er niet meer druk om maken dat ik niet zo bruin word. Liever maar een licht kleurtje dan een knalrood kleurtje met pijn.

Waarom is dat niet goed dan? Heb dat niet eerder gehoord namelijk haha, ben wel benieuwd!

Ik meld me!
Ik heb donker haar en een ontzettend witte en gevoelige huid.

Volgens mij omdat je dan geen enkel zonnestraaltje door laat en als je het dan een keer niet goed smeert, dan verbrand je direct heel erg. En veel mensen die factor 50 smeren denken dat het zo sterk is dat ze het maar 1x hoeven te smeren.
Dus het is beter om een paar laagjes factor 30 te doen, dan kan je lichaam nog een beetje tolerantie opbouwen en doordat je meerdere keren smeert is het uiteindelijk beter.
En niet langer dan 30 minuten in de zon natuurlijk.