Lotgenoten die hun jaar opnieuw moeten doen

Hey,

Ik en vele anderen moeten volgend schooljaar mijn jaar opnieuw doen omdat ik onvoldoendes had. Het leek me leuk hierover een topic te openen om elkaar te steunen. Ook bij het begin van het nieuwe schooljaar wanneer je in een nieuwe klas komt.

Greets, Appel

ja hierzo! HAVO4 nog een keer volgend jaar… :hammer:

Bij ons op school blijven er 36 van de 93 leerlingen zitten in Havo 4
Dat is toch niet normaal? :flushed:

^ Woow, dat is meer dan 1/3!

Ben zelf gezakt voor mijn examens. Vond het even verschrikkelijk maar na een paar dagen begon ik de positieve kant ervan te zien.

Op mijn school wordt er na dit jaar in de derde en in de eerste allebei 3 klassen gemaakt in plaats van 4 omdat er zo veel weggaan… Maar ik ga na de zomer naar de vierde dus ik heb er geen last van haha

In mijn klas zijn we met 4/20 die moeten blijven zitten. En 3/20 die nog herexamens hebben. Dus maar 13/20 mag sowieso door.

Hier meld ik me! Ik blijf in 2H zitten :cry:

Ik weet maandag of ik wel of niet over ga, spannend…

ik moet mbo 1 opnieuw doen, dus bij deze meld ik me

Ik ben zo boos. Ik heb het hele jaar zó hard gewerkt om over te gaan en ik voelde me echt niet goed en ik sta eindelijk zo’n beetje stabiel en dan zijn ze mijn stageformulieren kwijt. Ik heb tien uurtjes op school gedaan (open dag) en juist die zijn ze kwijt @#%! (de overige twintig uurtjes staan er gelukkig wel op) en dan wordt er tegen me gezegd: ‘‘Ja dat is jouw probleem.’’ Nou dan kunt u gelijk stoppen met zeuren over het feit dat bijna heel 4 havo (dat al grotendeels bestaat uit zittenblijvers) moet blijven zitten en 3 havo (die natuurlijk ook grotendeels bestaat uit zittenblijvers) ook -.-’’ Waarschijnlijk ga ik me hier over een tijdje officieel melden blégh.

Volgend jaar waarschijnlijk het tweede gedeelte van mijn propedeuse programma doen (Dus nog een keer B1). Maar ik heb nog even de tijd om te beslissen of ik dit wel wil of dat ik liever een andere studie ga doen.

Heb vorig jaar de 2e keer 1 havo/vwo gedaan. (dus 2012-2013, en dit jaar deed ik 2 havo/vwo).

Dus als je vragen hebt over zittenblijven, vraag maar :wink:

Ik zou een klacht indienen bij de directie.

Ik ben het afgelopen jaar blijven zitten, heb H3 2x gedaan. Ga na de zomervakantie nu wel eindelijk naar de vierde gelukkig. Ik weet dus hoe het is dus als iemand zich rot voelt erover, mag je me altijd noten :slightly_smiling_face:

Misschien een hele gekke vraag maar voelde het bij jullie ook alsof jullie gefaald hadden?

Wat belachelijk, en jouw cijfers zijn wel gewoon goed genoeg verder? Indien dat laatste zo is, zou ik me gewoon inschrijven op een andere school, want dit gaat zo denk ik niet nog wat worden de komende twee jaar.

Gelukkig wordt het hopelijk opgelost. Ik ben naar de onderbouw directeur gegaan en heb mijn probleem voorgelegd en volgens hem belemmert dit je overgang niet -.-’’ En ik kan het morgen oplossen want volgens hem is de onderwijsassistent er die over de maatschappelijke stages gaat en ik ga mijn mentor via de mail inlichten. En ik ben ingeschreven op twee andere scholen i.v.m. een verhuizing. Nu alleen nog even uitpluizen welke school (én snel) en dan ben ik hopelijk weg want serieus ik heb echt kei- en keihard gewerkt om mijn tekorten ophalen en ik wacht nog steeds op mijn cijfers ^^

Toen ik bleef zitten in MBO2 heeft het een tijdtje wel zo gevoeld (ook al kon ik er uiteindelijk helemaal niks aan doen). Maar met de tijd leerde ik ook dat het helemaal niks uitmaakt dat je blijft zitten, aangezien niet het einde van de wereld is. Je doet gewoon een jaartje opnieuw en dat is eigenlijk helemaal geen ramp. Je schuift je toekomst plannen gewoon een jaartje op.

upje!