'Lotgenoten' die een niveau hoger gaan doen!

Hee,
Omdat ik lotgenoten niet echt het juiste woord vind…en geen ander woord kan bedenken…heb ik het meer tussen aanhalingstekens gezet.

Want ja…examenjaar 2013…wat een gedoe met al die gestolen examens. Zenuwslopend. En voor sommige onder ons nog zenuwslopender, want het hing van de resultaten af of ze volgend jaar een niveau hoger mogen gaan doen.

En mij is het gelukt! Ik stap van 4 mavo over naar 4 havo :grinning: Wie nog meer? Of van havo naar vwo?

Ik heb het 2 jaar geleden gedaan en ben dit jaar geslaagd voor havo :slightly_smiling_face:

Ik heb vorig jaar m’n havo diploma gehaald en dit jaar m’n vwo :slightly_smiling_face:

ja ik ga ook van de mavo naar de havo! Ben best wel benieuwd of het nou heel erg moeilijk voor mij wordt

Ben na de havo, nog vwo gaan doen en ben dit jaar geslaagd :slightly_smiling_face:.

Gefeliciteerd degene die geslaagd zijn! :slightly_smiling_face:

@Hoelahoep: Hee, een echt lotgenootje haha :slightly_smiling_face: Ja, ik verwacht wel dat het pittig gaat worden, maar aangezien ik best wel veel ervoor over heb…moet het me wel lukken :slightly_smiling_face:

Ik kan geen niveau hoger doen (en vind al die jaren vwo wel genoeg om eerlijk te zijn), maar wil iedereen wel veel succes wensen :grinning:!

Ohhhh fijn topic! Ik ga van HAVO naar VWO :slightly_smiling_face:

Ik weet niet of je dit nog leest maar, hoe vond je de overstap?

Ik heb 5 jaar geleden de overstap van vmbo4 naar havo4 gemaakt en geloof me, het is echt zwaar. Ik ben geslaagd met alleen maar zevens en achten op mijn lijst, maar dat viel op havo flink tegen. Bij mij op school deden ze niets aan begeleiding of ondersteuning van mensen die waren overgestapt, dus een tip van mij is: hou het vanaf het begin echt heel goed bij, maak al je huiswerk op tijd enz, en als je er zelf iet uitkomt trek aan de bel! De manier van leren op havo is ook heel anders en het duurde even voordat ik daar doorheen was :’)

Maar ik wil jullie niet bang maken, want zolang je motivatie en discipline goed is, zal het vast wel goed komen!

Goed te doen! Wel iets harder werken maar als je gewoon goed je best doet kun je het zeker halen.
Ik deed trouwens E&M maar ken ook 3 mensen met een N&T profiel die de overstap ook te doen vonden en geslaagd zijn! :slightly_smiling_face:

Dus ik zou je er niet teveel zorgen over maken. Je moet er vanaf dag 1 voor gaan en huiswerk bijhouden, dan komt het zeker goed!

Ik ben twee jaar geleden van Mavo naar Havo gegaan en die overstap is mij goed bevallen! Ik ben dit jaar zelfs met hogere cijfers geslaagd dan twee jaar geleden! Ik heb nog even getwijfeld over een eventuele overstap naar VWO, maar dat wordt lastig omdat ik geen tweede vreemde taal in mijn pakket had op Havo. Ik wens je in ieder geval heel veel succes! En met een beetje inzet is echt heel veel mogelijk! :grinning:

@Sarah: Veel succes! :slightly_smiling_face:

@Lalalablablabla: Dankje! :slightly_smiling_face:

@Appelboom: Bedankt voor de waarschuwing, maar ik verwacht ook dat ik nu geen 8en ofzo kan halen. Het zullen waarschijnlijk 6jes en 5jes worden. Maar zolang ik niet op hoge tenen loop, wil ik ermee door gaan :slightly_smiling_face:

ik ga van kader naar vmbo-t dus volgend jaar gewoon weer examens … :hammer:

Hoezo? Begin je niet in de 3de dan?

Ik heb het in 2010 gedaan en mijn ervaring is dat het prima te doen is.

Bedankt!! Ja ik ga alles ook goed bijhouden

Vandaag te horen gekregen dat ik definitief ben toegelaten op een andere school. Yay me :slightly_smiling_face:

Gefeliciteerd :grinning:

Ik wil HAVO gaan doen op een andere school. Vorig jaar was ik geslaagd voor mn mavo examens en dit jaar deed ik een opleiding op het mbo maar het is me niet zo goed bevallen. Eerst maar op zoek naar een andere school.