Lot

Geloof jij in het lot? Dat je leven vast staat en jij er niets aan kan veranderen.

Ik wel, eerst dacht ik dat je je leven zelf kunt bepalen. Als je kiest om niet uit te gaan, kies je er misschien voor de perfecte jongen mis te lopen.

Maar uit ervaring denk ik dat dan je onderbewuste je toch dwingt om uit gaan en de perfecte jongen tegen te komen.

Mn moeder was eens naar iemand geweest die je dan wat dingen verteld. Hij vertelde dat mn moeder 2 dochters had en een van hen later last van dr knie kreeg. Nu vertelde ze dit pas tegen mij, omdat mn zusje 2 jaar handbalt, en nu al een half jaar last van dr knie heeft. Toeval of niet?

Ik geloof er tot op zekere hoogte in. Ik denk nog steeds dat je zélf je leven/ toekomst bepaalt!
En die “waarzeggers” daar geloof ik zeker niet in, ze zeggen altijd zo’n vage dingen. Zoals ook die knie bv, (dit is écht niet beledigend bedoeld ofzo!!) de kans dat mensen last krijgen van hun knie ooit is echt wel heel groot hoor!
Maar ja, ergens geloof ik er ook wel een beetje in :wink: zeker toen ik de film “serendipity” zag :slightly_smiling_face:

Uhmm…?
XX.

Ik geloof er wel in, want ik denk dat alles zeg maar een doel heeft. En ik denk dat het ook ligt aan de keuzes die je maakt in je leven, alhoewel het me wel allemaal ingewikkeld lijkt… Want zou het nou zo zijn dat als je b.v je jaar op school verknalt en blijft zitten, verandert dat dan ook heel je toekomst?

Ik weet het niet.
Ik denk dat sommige dingen misschien wel vast staan maar dat je veel wel zelf kan bepalen!

Ik heb ook wel het idee dat alles gaat zoals het hóórt te gaan.
maar aan de andere kant denk ik dat je het misschien ook zelf zou kunnen veranderen.
De Wereld Is Vaag.

Kennen jullie het verhaal van die vader die dacht dat hij zijn zoon zou vermoorden? Die heeft toen zelfmoord gepleegt zodat zijn zoon zou blijven leven… Maar afgezien van zelfmoord denk ik niet dat je je leven kan veranderen. Tuurlijk, je kan wel keuzes maken maar volgens mij staat het allemaal wel in grote lijnen vast. Je kan kiezen welke opleiding ofzo je gaat doen maar als je hart ergens naar uitgaat en je hebt het zelf nog niet door, denk ik wel dat alles uiteindelijk goedkomt.

Ik geloof wel dat er zoiets is, maar tot op zekere hoogte. Het is niet zo dat ik mijn hele leven erdoor laat bepalen.

Ja :slightly_smiling_face:

Ik weet niet… Ik denk dat het el al een beetje bepaalt is, maar dat je zelf ook nog keuzes kan maken zegmaar… Ik heb er nog niet echt over nagedacht eigenlijk.

Nee ik geloof daar niet in. Je draagt zelf een heel stuk mee aan wat er gebeurt in je leven. Als jij bijvoorbeeld besluit te roken, sterf je (waarschijnlijk) eerder. En ik denk niet dat ‘het lot’ al had bepaald dat jij ging roken.

Dikke onzin dus.

ik geloof in ieder geval niet in toeval.

Toeval bestaat niet.

Er staat echt niks vast, dat is zo’n onzin

Ik weet niet of ik erin moet geloven, soms denk ik er wel aan, dat je door 1 seconde later je handen te gaan wassen opeens 3 jaar minder lang leeft ofzoiets want dan is het lot er niet…
maar even OT: Ligt het nou aan of krijgt de helft v/d mensen die handbalt (later) problemen met z’n knieën? Want ik zit zelf ook op handbal en het valt me nogal op en ook dat ik erzelf ook last van heb.