lost.

heemeiden,
ik voel me de laatste tijd een beetje raar, ik weet niet precies wie ik ben, waar ik me later zie, waar ik mee bezig ben. ik heb ookal een tijdje het gevoel alsof ik laatste keus ben, overal; op school, sport en zelfs thuis. met school gaat het ook niet goed, nouja, ik zwak zeg maar af. mijn punten worden lager, ik werk me kapot en heb maar weinig vrije tijd. ik vraag me echt af: hoelang ga ik dit volhouden? ik moet toch een keer breken? bij sport word ik buitengesloten, ik heb een vaste vriendin en als die ziek is ben ik niemand, ik probeer nieuwe vrienden te maken maar het lijkt of ze me geen kans geven. thuis word er als laatst naar mij gekeken, ik ben de oudste dus kán ik het beste voor mezelf zorgen en heb ik niet zoveel aandacht nodig als mijn jongste broertje. altijd eerst hij en dan ik. ik krijg weinig aandacht voor mijn gevoel. alles in mijn leven is gewoon mislukt, ik voel me als niemand. ik kan het niet precies uitleggen…
heeft iemand dit ook gehad? is het gewoon een periode? tips/adviezen?

x

Ik herken mezelf hier heel erg in. Ik doe me uiterste best voor school, maar toch haal ik slechte punten. Ik probeer ook vrienden te maken maar ook dit lukt niet. Ben vaak er moe enzo. Ik ben ook de oudste en heb een broertje die een jaar jonger is dan mij, hij krijgt meer aandacht enz. Ik zie niets in mijn toekomst. Wel fijn om te zien dat ik niet de enige ben :’)

Klinkt misschien nogal lomp, maar doe er iets aan. Als je vindt dat je te weinig vrije tijd hebt, ga gewoon minder werken, dan maar wat minder geld, je rust is je meer waard. Over je gezinssituatie kun je het beste praten, het liefst met je ouders. Zorg dat je wat rust vindt in jezelf en dan zullen anderen dat aan je merken en maak je weer fijner contact met anderen.

Ik heb dit ook gehad op de middelbare school, ik ben daarom een niveau afgezakt en heb mezelf rust gegeven. Het kostte allemaal wat tijd maar ben uiteindelijk heel blij met hoe alles is gelopen.