Kennen jullie de BBC serie Lost in Austen uit 2008 al?
Het is een vierdelige mini-serie (elke aflevering duurt zo’n 45 minuten) over een moderne 21-eeuwse vrouw die terecht komt in de wereld van Pride and Prejudice, een verhaal geschreven door Jane Austen uit diezelfde tijd.
‘‘De Engelse bankmedewerkster Amanda Price is niet gelukkig met haar leven en haar vriend. Maar thuis kan ze zich heerlijk in de wereld van Jane Austen verliezen. Amanda’s favoriete boek is de roman Pride & Prejudice, waarin het hoofdpersonage Elizabeth Bennet verliefd wordt op Mister Darcy. Plotseling treedt het romanpersonage Elizabeth door een soort mysterieuze teleport Amanda’s badkamer binnen. Amanda en Elizabeth ruilen van elkaars wereld, letterlijk! Maar haar nieuwe leven in het 19e eeuwse Engeland bij de familie Bennet blijkt toch ingewikkelder dat Amanda had gedacht…’’ van Janeausten.nl
Het is vorig jaar al eens uitgezonden door NCRV, maar je kunt het ook gewoon online kijken of downloaden.
http://i55.tinypic.com/2wemcme.jpg
Ik heb alle vier de afleveringen nu gezien en ik moet zeggen dat ik het echt geniaal vond. Ik was sowieso al een groot fan van Jane Austen films (Pride and Prejudice, Becoming Jane) en films die zich in de 19e eeuw afspeelden maar deze serie maakt de verhaallijn net iets leuker. Zal er maar niet te veel meer over zeggen want dan verklap ik straks alles haha. Ben benieuwd of er mensen zijn die dit ook gezien hebben of het leuk lijkt om het te gaan kijken?