Lost in Austen (mini tv-serie)

Kennen jullie de BBC serie Lost in Austen uit 2008 al?
Het is een vierdelige mini-serie (elke aflevering duurt zo’n 45 minuten) over een moderne 21-eeuwse vrouw die terecht komt in de wereld van Pride and Prejudice, een verhaal geschreven door Jane Austen uit diezelfde tijd.

‘‘De Engelse bankmedewerkster Amanda Price is niet gelukkig met haar leven en haar vriend. Maar thuis kan ze zich heerlijk in de wereld van Jane Austen verliezen. Amanda’s favoriete boek is de roman Pride & Prejudice, waarin het hoofdpersonage Elizabeth Bennet verliefd wordt op Mister Darcy. Plotseling treedt het romanpersonage Elizabeth door een soort mysterieuze teleport Amanda’s badkamer binnen. Amanda en Elizabeth ruilen van elkaars wereld, letterlijk! Maar haar nieuwe leven in het 19e eeuwse Engeland bij de familie Bennet blijkt toch ingewikkelder dat Amanda had gedacht…’’ van Janeausten.nl

Het is vorig jaar al eens uitgezonden door NCRV, maar je kunt het ook gewoon online kijken of downloaden.

http://i55.tinypic.com/2wemcme.jpg

Ik heb alle vier de afleveringen nu gezien en ik moet zeggen dat ik het echt geniaal vond. Ik was sowieso al een groot fan van Jane Austen films (Pride and Prejudice, Becoming Jane) en films die zich in de 19e eeuw afspeelden maar deze serie maakt de verhaallijn net iets leuker. Zal er maar niet te veel meer over zeggen want dan verklap ik straks alles haha. Ben benieuwd of er mensen zijn die dit ook gezien hebben of het leuk lijkt om het te gaan kijken?

ik ga het kijken denk ik x]
weet je waar het online kan?

Ja het kan volgens mij hier wel: http://www.sidereel.com/Lost_in_Austen
Zelf heb ik het gedownload, dus ik weet niet hoe het met de kwaliteit zit, maar gaat wel lukken denk ik toch?

O nee daar moet je er voor betalen, hier kan het wel (even helemaal naar onder scrollen):
http://www.ovguide.com/tv/lost_in_austen.htm

Up!

Leukleukleuk!

Oow, die heb ik ook gezien!
Ik vond het echt geweldig!!
Ik vind Jane Austen ook leuk, boeken en films.
Een aanrader is de film The Jane Austen Book club, verhaallijn is wel wat saai, maar desondanks een leuke film! (Met Hugh Dancy :slightly_smiling_face: )

O die heb ik laatst nog gedownload haha! Maar was er nog niet aan toegekomen hem te kijken. Zal het zeker doen binnenkort :slightly_smiling_face: Maar Becoming Jane vind ik tot nu toe toch wel de mooiste film wat betreft Jane Austen, het gaat dus over haar zelf maar ik vind het zo romantisch en zó ongelofelijk zielig! Aan het eind van de film ben ik huilend naar m’n moeder gerend… (ben erg emotioneel de laatste tijd haha)

Maar wie vond jij het leukste persoon in de serie? Ik vond mr. Wickham echt heel sexy haha, en mr. Bingley was zo dom gewoon te grappig voor woorden x]

Ik heb net alle episodes achter elkaar gekeken :stuck_out_tongue: Met een beetje doorspoelen, soms was ie een tikje aan de saaie kant. Maar ik heb het gevoel dat het nog niet af is eigenlijk :stuck_out_tongue:

Vond je? Ik zat juist steeds op het tijdbalkje te kijken hoe lang ik nog had haha. maarja kwestie van smaak. Nee maar dat had ik ook wel een beetje hoor! Ik bedoel, ik vind het beetje vaag hoe ze die Michael zomaar achterliet en ik wil ook zo graag weten hoe het afloopt met Wickham en Jane enzo ;p

oo die wil ik ookwel zien denk ik :grinning:

up?